Annons:
Etikettövrigt
Läst 1894 ggr
mariva
7/5/09, 6:36 PM

"Parfymen" på TV idag 5 juli

Ni som har läst boken "Parfymen - Berättelsen om en mördare" av Patrick Süskind och inte sett filmen har chansen ikväll. Den visas på TV4 kl 21.00

Annons:
Mezzzanina
7/9/09, 3:23 AM
#1

Jag läste den boken 1997.Så satte jag på tvn och satt och zappade med fjärrkontollen och fick syn på en film.Började titta och tyckte att det var något "bekant" över historien.Jag visste som sagt inte från början vad det var jag tittade på.Men jag kom på det efter en kort stund.Filmen stämde väl in med boken tyckte jag.Fast det var verkligen inte den bästa bok jag läst.Men den är läsvärd och lite annorlunda kan man säga.

mariva
7/10/09, 12:02 AM
#2

#1 Nej det var verkligen inte den bästa bok jag läst heller. Jag tyckte den var rätt underlig om jag ska vara ärlig, men ändå läsvärd som du säger. Jag tycker också att filmen fångar upp handlingen i boken bra.

BlueBunny
7/23/09, 12:41 AM
#3

Har sett filmen, dock inte läst boken :P Visst inte ens att den fanns i bokform. Är boken bättre än filmen? Det brukar ju nämligen vara så för de flästa filmerna :P

Lavine
7/23/09, 12:58 AM
#4

Jag fastnade faktiskt mer för filmen, men visst är boken mycket bra även om jag försöker undvika att säga vilken som är bättre. Det är en bra filmatisering av en bra, och som sagt annorlunda, bok. Innan jag sett filmen var jag mycket nyfiken på hur det skulle gå att göra film av en bok som handlar så mycket om dofter och lukter, men det gick ju bra. Glad

mariva
7/23/09, 2:06 AM
#5

Ja det är faktiskt skickligt att kunna göra en film efter en såpass annorlunda bok!

BlueBunny
7/23/09, 2:17 AM
#6

#4 Okej, boken låter spännande måste jag erkänna :) Tyckte filmen var lite konstig bara :P

Annons:
mariva
7/23/09, 2:22 AM
#7

#6 Då tycker du nog att boken är konstig också! Flört

BlueBunny
7/23/09, 2:26 AM
#8

#7 Haha ja, jag tror nog det. Kanske. Jag gillar alltid böckerna bättre än filmerna, kan inte komma på någon bok som jag läst som varit tvärtom :P Vi får se^^

Upp till toppen
Annons: