Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1726 ggr
Kisemisen
5/27/09, 5:04 PM

Harry Martinsson

Är det någon här som vet vem Harry Martinsson är och vad tycker ni om honom?

_Undrar bara då vi i skolan har ett skolarbete om någon författare som fått nobelpris. Tog Harry pg.a det var min pappas morfars kusin :P.
_

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Annons:
hus-musen
5/27/09, 5:07 PM
#1

Jodå jag vet vem harry martinsson är, och har läst lite av honom i skolan. har ingen speciell åsikt om honom alls faktistk=)

Qui dormit, non peccat

 


Kisemisen
5/27/09, 5:11 PM
#2

Det ska vara klart på onsdag så jag behöver rätt mycket fakta, men det verkar inte vara så många som tycker någonting speciellt om honom. Haha, och de kan man ju inte skriva på pappret.

"Inget speciellt". hehe :P

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Effie
5/27/09, 10:14 PM
#3

Fakta kan du väl googla fram ganska enkelt, om hans liv och böcker och sådant.

Lite åsikter kan ju jag ha i alla fall. Jag tycker mycket om hans språk. Särskilt hans dikter om naturen; de är vackra. Jag läste "Nässlorna blomma" ganska nyligen, en fin självbiografisk skildring av hans barndom.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

parsley
5/28/09, 1:02 PM
#4

Jag älskar Kap Farväl.

Halvdansken
5/29/09, 12:20 PM
#5

Han levde samman med Moa Martinsson, som jag tycker mer om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kisemisen
5/29/09, 4:39 PM
#6

Min "lillasyster" är döpt efter henne :P.

Men ni kan radera tråden, ska försöka leta på google istället

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Annons:
Engla
5/29/09, 7:59 PM
#7

Jag läste "Nässlorna blomma" i gymnasiet och jag tyckte att den var jättebra!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Upp till toppen
Annons: