Annons:
Etikettboktips
Läst 1968 ggr
Dollis
5/13/09, 2:19 AM

Jag vill HA tips! =0) (skräck o romantik)

Jag skulle jättegärna vilja ha tips på bra rysare. Har läst Stephen King och gillar inte han så mycket annars. Kontz har jag oxå läst. Jag skulle bli jätteglad för tips på andra om ni har.

Sen så skulle jag gärna vilja ha tips på romantiska böcker som liknar typen "stolthet och fördom" av Jane Austen. Alltså just den. Sån typ av romantik gillar jag. Så har ni tips på liknande så skulle jag bli mycket glad.

Annons:
hus-musen
5/13/09, 1:58 PM
#1

Stephen king är en rätt speciell författare, antingen gillar man honom eller inte=) Menden "nya" serien av honom som kommit ut på svenska då? Det mörka tornet heter första boken, den är inte läskig men rätt spännande och de är lite romantik i den=)

annars så böcker som skrämde mig när jag var liten är stephens kings "Det" "djurkyrkogården" och dean kontz "phantoms" shirley jacksons bok "hemsökelsen"

Qui dormit, non peccat

 


Dollis
5/13/09, 4:43 PM
#2

Stephen king och kontz har jag läst till leda. Tycker att båda är rätt tråkiga författare faktiskt.Glad

Men tack för det andra tipset.

vimes
5/15/09, 7:17 PM
#3

John Ajvide Lindqvist då? Låt den rätte komma in är ju en fantastisk bok.

Varför inte lite klassisk skräck? H.P. Lovecraft, Edgar Allan Poe, m.fl.?

vimes
5/15/09, 7:33 PM
#4

Oh! Jag kom på en: Coraline av Neil Gaiman. Det är egentligen en "barnbok", eller rättare "en skräckbok för barn". Men, eller kanske just därför, är den otroligt obehaglig. Riktigt hemsk faktiskt.

Dollis
5/16/09, 6:42 AM
#5

Låt den rätte komma in har jag läst.

Neil Gaiman skall jag spana in.Glad

Upp till toppen
Annons: