Annons:
Etikettboktips
Läst 3869 ggr
[Vargnatt]
4/4/09, 6:37 PM

Tips på böcker?

Skulle jättegärna få tips på böcker om djur, i stil med Marley och jag, alltså inga faktaböcker om djur :)

Annons:
Mezzzanina
4/5/09, 3:37 AM
#1

Jag skulle ge dig tipset att läsa James Herriots böcker.De är alla helt underbara!

Och så vill jag tipsa dig om Doris Lessings bok som heter "Om Katter"

Dessa är böcker jag har tyckt om och som är lite i stil med "Marley och jag.

Särskillt James Herriots böcker.Jag har både skrattat och gråtit när jag läste dem.

[Vargnatt]
4/5/09, 11:56 AM
#2

Ska genast kolla upp dem! Tack så mycket Glad

majvi
4/7/09, 5:36 PM
#3

Elefantguldet av Eric Campell

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Ashtar
4/17/09, 1:25 PM
#4

Den vackraste boken jag vet är Zander och tiden! Den är verklighetsbaserad, och det är ingen berättelse direkt utan en samling olika händelser som djur varit med om. Den kom 2002, och nu har den slutat tryckas (första upplagan) men den 15 augusti kommer en nyupplaga ut, så om du väntar tills dess och fortfarande kommer ihåg den så köp den! :D jag lovar dig att om du gillar djur kommer du gilla den!

parsley
4/17/09, 3:16 PM
#5

Jack London - Skriet från vildmarken

Jack London- Varghunden

Anna Sewell - Vackre Svarten.  Boken skrevs som en vuxenbok på 1800-talet, eftersom författaren ville protestera mot den grymma behandlingen av droskhästarna. Numera räknas den som barn- eller ungdomsbok

Passar på att rekomendera James Herriot jag också.

[Vargnatt]
4/17/09, 3:26 PM
#6

Har fått hem en bok James Herriot som jag börjat läsa :)

Tack för alla tips, fortsätt gärna om ni kommer på, jag kollar upp böckerna och de flesta hittills verkar jättebra :)

Annons:
parsley
4/17/09, 5:53 PM
#7

Joy Adamssons böcker om lejonet Elsa. Joy tar hand om en tam lejonunge och tränar henne för ett liv i frihet. Böckerna skrevs i början av 1960-talet och har filmats.

Effie
4/17/09, 11:29 PM
#8

"Den långa flykten" av Richard Adams (Watership Down). Förmänskligade kaniner fast ändå kaniner, och en trevlig bok.

Gerald Durrell har skrivit flera böcker, t.ex. en om sin barndom "Min familj och andra djur". Han älskade djur och hade en djurpark för hotade arter på någon av öarna i Engelska kanalen. Har skrivit om sina resor för att skaffa djur, också. Roliga böcker; jag har nog skrattat högt många gånger.

Jack London har skrivit fler böcker om hundar - "Jerry" och "Michael". Men jag vet inte om jag ska rekommendera dem…de handlar om två irländska terrier bland kannibaler i Söderhavet, och människosynen känns fel.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

majvi
4/24/09, 4:15 PM
#9

Pesthundarna av Richard Adams. (med risk för att man blir fanatisk djurrättsaktivist sedan)

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: