Annons:
Etikettövrigt
Läst 2118 ggr
bronzom
2009-03-14 11:37

Söker"spökskrivare" !

Hej alla !

Jag har en närstående som blivit sexuellt utnyttjad av sin far hela uppväxten.  Han skulle vija skriva en bok om detta, har ni tips på författare som skulle vilja ta sig an detta?

Annons:
parsley
2009-03-15 18:19
#1

Googla på spökskrivare, så hittar du lite information.

Sök på författare på eniro - gula sidorna.

Leta rätt på fler bok-skriv forum och se om om det dyker upp något napp där.

Ska man anlita en spökskrivare så får man vara beredd att betala denne för jobbet = dyrt. Bokförlagen är förmodligen bara intresserade av färdiga manus, om inte boken handlar om någon kändis.

Vad är syftet med boken? För vem ska den skrivas? Vem ska läsa den?

Varför inte skriva själv?

bronzom
2009-03-15 20:15
#2

Tack för tips ! Syftet med boken är nog mest att allmänheten säkert är intresserad av hur fruktansvärt grym och hjärtlös en far kan vara mot sin egen son.Under ca 25 år .

Och samtidigt kan boken fungera som led i terapin som pågår.

Halvdansken
2009-03-16 12:58
#3

Om man får vara lite krass, så skulle det nog vara intressant för ett förlag med en pojke som blivit sexuellt utnyttjad. Det har ju kommit en hel del böcker om flickor, som väl är vanligast (?).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

parsley
2009-03-16 20:06
#4

Ett alternativ till att skriva en bok om man vill att folk ska få veta är ju att försöka få vara med i olika tidningar och berätta.

Skapa gärna en motsvarande tråd på skrivlust i fokus också, så kanske ni får lite andra infallsvinklar.

bronzom
2009-03-16 20:44
#5

Tack för tipset "parsley" ! Jag har gjort som du skrev. Jag hade ingen aning om att det fanns en avdelning som heter så. Men de är väl troligt att folk läser båda trådarna.

Upp till toppen
Annons: