Annons:
Etikettövrigt
Läst 1992 ggr
Maggan71
3/8/09, 8:48 PM

Duma Key av Stephen King

Jag har precis börjat i Duma Key och jag känner igen den! Jag VET att jag läst början tidigare, men kommer inte ihåg vart?!

Någon som vet? Tror att en kortversion, alternativ början av Duma Key förekommit i någon novellsamling av King. Minns inte vilken dock…

Sånt här kan göra mig galen! Vill veta NU! *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Halvdansken
3/9/09, 10:48 AM
#1

Jag har också läst den, men kommer inte ihåg att jag kände igen den. Har 95% av allt han skrivit. Kan ju vara nån annan. Hur långt har du kommit?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maggan71
3/9/09, 12:20 PM
#2

Nu har jag kommit förbi de delar som jag kände igen. Det bekanta var själva början med Freemantles olycka och skilsmässa.

Känner mig ganska övertygad om att jag läste det i en novellsamling, någon av de senaste…? *funderar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Maggan71
3/9/09, 12:31 PM
#3

Jag tror att novellen kan ha varit med i "Allt kan hända". Måste leta rätt på den boken och kolla när jag kommer från jobbet!Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Halvdansken
3/9/09, 2:47 PM
#4

Intressant! Hoppas att du berättar vad det var. Jag tyckte väldigt mycket om boken, den tog inte så lång tid innan den "startade" som många av hans senaste böcker gör.

Men många av Kings böcker handlar om människor som precis skiljt sig eller där någon dött eller liknande. Nån form av stor förändring.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maggan71
3/9/09, 3:08 PM
#5

På en engelskspråkig sajt hittade jag en slags hänvisning där det bekräftades att en novell (förmodligen den jag far efter nu) var en omskrivning av första kapitlet i Duma Key.

Så jag VET att jag har rätt! Måste bara hitta den förbenade novellen också! Kanske heter den något med "Minne"…?

Jag lovar att återkomma när jag fått besked. Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Halvdansken
3/9/09, 4:51 PM
#6

Du har gett dig f-n på att lista ut det!!  Cool   Go girl!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Maggan71
3/9/09, 6:03 PM
#7

*suckar* Det var inte i "Allt kan hända"… Jag börjar tro att jag kanske läst den på engelska…?

På sajten jag nämnde i #5 stod det att den publicerats som novell (första kapitlet av Duma Key) i ett magazine som hette Tin-någonting. Men jag kan inte påminna mig att jag läst någon sådan… *funderar*

Nåja. Jag klurar vidare! Hoppas under tiden att någon annan kommer på svaret!

Boken är i alla fall väldigt bra! Nu när jag satt på tåget hem så mötte Edgar för första gången Wireman. Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Halvdansken
3/10/09, 2:19 PM
#8

Memory hette den. Den var publicerad i nåt som heter "Tin House".

Läs  här

och

"It was republished as an annex to Richard Bachman's latest novel Blaze".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maggan71
3/10/09, 7:03 PM
#9

Aha! Det var i Blaze jag läste den!

TACK!!! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Halvdansken
3/11/09, 10:42 AM
#10

Så kan du sova lugnt igen!

Visst är det irriterande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: