Annons:
Etikettövrigt
Läst 1500 ggr
Eilien
12/6/08, 6:35 PM

Pocketkedja

Hej Hej, håller på att ska värva lite personer till en pocket kedja jag blivit värvad in i av min syster, hela grejen funkar att man skickar 1 bok till den som värvade den som värvade mig, sen värvar jag 6 pers som skickar en bok till den som värvade mig, osv, så om alla är med på att göra det de ska så kommer man få 36 böcker i brevlådan som kommer från de 36 pers som blivit värvade av de 6 jag värvade. Så det är inget lureri, det är en kedja som är meningen att ska vara rolig, det går inte att bli lurad helt enkelt på det systemet som det följer. Enda anledningen att du inte skulle få dina böcker är om du inte värvar kompisar, och det bestämmer du ju helt själv ;)

Intreserad? Skicka ett meddelande till mig med din adress.

Annons:
MimmieM
12/7/08, 4:19 PM
#1

Min enda fråga är.. får man tillbaka boken man skickade eller kan man säga adjö till den när den ligger på brevlådan?

Carpe Diem

Eilien
12/7/08, 6:22 PM
#2

Man säger adjö till boken :), poängen med kedjan är att offra en bok för att få 36 om alla som man värvat är med på det :), visst man behöver inte ge den bok man tycker bäst om, eftersom alla har olika smak på böcket och man inte vet vad den som tar emot boken har för smak, boken jag ska skicka till nummer 1 på listan har jag inte ens läst, köpte den begagnad och har inte hunnit läsa den, men då vet jag inte vad jag går miste om heller :D.

MimmieM
12/7/08, 6:24 PM
#3

Synd, jag tycker om att äga böcker :)

Sedan så finns det kanske en sniken rackare som väljer att behålla alla böcker

Carpe Diem

Eilien
12/8/08, 10:25 PM
#4

Jo den man skickar sin bok till ska också få 36 nböcker från 36 olika personer, och den personen får ju behålla dem, min syster värvade mig och 5 personer till, och alla vi 6 personer som hon värvat ska värva 6 stycken till 6x6=36 böcker från 36 olika personer som skickar en bok var till henne, så svårt att förklara, men för en bok som du offrar så ska du få 36 tillbaka om du värvar 6 stycken som värvar 6 var, man bifogar med en lista på 2 pers med adresser som man ska ändra på vajre gång den går från person till person, så även om du offrar en bok så ska du få 36 sen på posten om du värvat =), och ALLA de böckerna är dina då. så du får ju äga fler böcker :), får du 2 likadana kan du ju altid sälja någon :), eller om du får någon du inte gillar.

Halvdansken
1/7/09, 11:03 AM
#5

Det är väl en form av pyramidspel och är förbjudet. Det funkar dessutom bara för de som kommer in tidigt i kedjan. Gå inte på det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: