Annons:
Etikettövrigt
Läst 1424 ggr
parsley
2008-11-12 18:08

Skulle du vlja vara författare?

Skulle du vilja vara författare? Vad skulle du vilja skriva isåfall?

Annons:
hus-musen
2008-11-13 00:38
#1

jag har skrivit en hel del, både barnhistorier, skräck och romaner. svårast är skräck faktiskt=) när de gäller romaner så har de varit äventyrsromaner om bla indianer och en annan om andra världskriget.

Qui dormit, non peccat

 


Effie
2008-11-13 07:40
#2

Jag gillar att hitta ord och formuleringar. Jag tror inte jag är bra på att få till en historia, och personbeskrivningar - men essäer, funderingar och filosoferande kanske.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Abico
2008-11-13 15:59
#3

Jag vill absolut bli författare :) Det är ett av mina mål i livet, att ge ut en läsvärd bok. Så småningom.

Hanna 

LinnB
2008-11-13 16:07
#4

En bok om mitt liv som förhoppningsvis skulle kunna inspirera många.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Sukram
2008-11-14 22:52
#5

klart jag vill, men jag har inte haft tid nog än för det.

MimmieM
2008-11-15 00:37
#6

Jag hade velat ge ut barnlitteratur.

Carpe Diem

Annons:
[Victoria-Pancakes]
2008-11-15 23:58
#7

Att bli författare är ett av mina många mål i livet! Ett av de största målen.
Jag skulle vilja skriva historiska romaner.

exitingsvillemo
2008-11-18 00:38
#8

jag skulle verkligen vilja bli författare, skrev mkt när jag var yngre, noveller och dikter, ja ni vet tonårstrams ;o)

Mitt problem är egentligen att jag aldrig får till ngt slut.

En novell jag skrev i högstadiet varade i 2½ skol-skriv-bok…Obestämd

Yuki
2008-11-18 16:51
#9

#8 Kan knappast kallas för trams.

Själv skulle jag gärna bli författare, men inte för att jag har tid nu. Skulle gärna skriva fantasy bland annat.

exitingsvillemo
2008-11-18 19:01
#10

#9 läser jag idag, det jag skrev i yngre tonåren, så känns det nog lite som trams, det är väl för att man mognat/vuxit och fått fler erfarenheter skulle jag tro.

Men du har rätt, just när jag skrev "tramset" såg det nog som väldigt allvarligt

Yuki
2008-11-19 07:39
#11

#10 Och just därför är det inte trams, du var ju liten då och visste inte så mycket.

Själv tycker jag mina egna är allt annat än trams.

Crispig
2008-11-29 02:59
#12

Ja, jag skulle vilja skriva en bok eller två. :)

Jag själv tycker väldigt mycket om fantasy, så det är nog vad jag skulle skriva om. Antingen för vuxna eller ungdomar. 

Inte så att jag skulle vilja dränka mig själv, eller läsaren, i fantasy och otroligheter, men kanske nutid med en gnutta vampyr och elände… :D Älskar romantik så sådant får det nog bli med. Man har ju en massa ideer men jag behöver vässa mina verktyg innan jag kan skapa något som jag själv kan tänka mig läsa ännu mindre någon annan…

Så för tillfället slukar jag böcker och försöker att inte bara läsa orden utan också att läsa tekninken bakom. Hehe.. Det var min plan i varje fall…

Sehvrin
2009-01-03 00:00
#13

Jag gillar att skriva, men tror faktiskt inte att jag skulle vilja bli författare, mest för att jag skriver så långsamt och har svårt att producera kreativa saker när jag har press på mig att göra det. Så jag håller mig till mitt hobbyskrivande.

Men om jag skulle skriva en bok skulle det troligvis bli fantasy och kanske nån sagobok.

Fast jag tror inte jag skulle bli nån bra författare, för jag älskar nämligen klichéer Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
WildSpirit
2009-01-06 21:26
#14

Jag vill gärna bli författare. jag har börjat på några fantasyböcker (om jag ska skriva nån bok så ska det vara en fantasybok) men jag brukar alltid tröttna på att skriva efter några kapitel. Så vi får väl se om jag kommer ha tålamod att skriva en hel bok någon gång…

IdaS-A
2009-02-02 23:51
#15

ja varför inte det skulle väl bli min biografi isf, inte för att jag är känd eller så men det  kanske finns någon som vill läsa ändå haha

Babz
2009-02-03 16:53
#16

Jag gillar ord, ordens betydelser och valörer, men jag tror inte att jag skulle vilja vara författare. Översättare skulle jag kunna tänka mig, men då har ju någon annan gjort "tankearbetet" innan…

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Chutney
2009-02-03 23:44
#17

Ja. Jag har börjat på ett otal böcker, men fantasin börjar alltid tryta. Mest har det blivit deckare. Men jag har även börjat skriva en barnbok och en roman. Har genom åren även skrivit dikter, men inget jag tänker ge ut.

Önskar jag hade mer fantasi till att fortsätta mina böcker…

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Missanpassad
2009-06-01 18:32
#18

Jag skulle vilja skriva om djupa ting i barnformat så att även de yngsta skulle kunna ta till sig det, fast på sitt vis.

Har skrivit lite granna, men efter ett par kapitel så tappar jag intresset och låter det bara ligga.
*har ingen ork om det inte sker nu och genast*

SusannAlg
2009-06-02 12:48
#19

Jag skrev också mycket när jag var yngre. Har så mycket annat för mej, men en vacker dag kanske man tar sej tid att börja skriva igen.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Link-
2009-06-02 18:26
#20

Nej Glad, är inte tillräckligt bra på att skriva.

Annons:
Maria
2009-06-03 17:41
#21

Drama eller poesi.

Jag skulle hemskt gärna vilja vara författare men till det krävs både talang, tålamod och flit. Tre saker jag känner att jag knappast kan skryta med…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TerriZue
2009-06-03 20:41
#22

Ja, det skulle jag verkligen vilja vara. Jags kriver fantasy-romaner och ska försöka få mitt nu pågående projekt publiserat i januari. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Maria
2009-06-03 20:52
#23

"22 Så roligt. Håller tummarna…

Tänk bara på att du skriver ganska korrekt. Särskrivningar, stavning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TerriZue
2009-06-03 22:25
#24

Tack för tipset, är oftast ganska noga men jag ska tänka extra mycket på det. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

elyse
2009-06-05 02:14
#25

Nää. Ja, det skulle vara barnböcker i så fall. Annars känns det som ett ensamt och överanalyserande yrke, dvs det borde vara lätt att fastna i grubblerier.

peaches
2009-06-05 22:35
#26

Visste inte om jag skulle svara ja eller nej. Skulle helst vilkja bli barnboksillustratör, men att skriva en bok hade inte vart fel.. om jag ändå kunde skriva.

Pirjo
2009-06-06 03:27
#27

Självklart skulle jag vilja vara författare. När jag var liten så ville jag bli sagoförfattare och skrev mycket sagor. Under en period var poesi det som låg närmast hjärtat. Idag skulle jag tro att jag helst skulle vilja skriva kåserier och/eller "sanna berättelser".

Annons:
Upp till toppen
Annons: