Annons:
Etikettboktips
Läst 1355 ggr
Lavine
10/11/08, 1:23 PM

Tips på uppmuntransböcker?

Har en kompis som är (fysiskt) sjuk och som behöver lite hjälp med uppmuntran och självkänsla. Ska helst inte vara så "klinisk" bok utan snarare en som man blir glad av, enkel att läsa. Hon gillar inte Mia Törnblom och det ska inte vara skönlitteratur.

Tips?

Annons:
parsley
10/11/08, 2:35 PM
#1

Att välja glädje av Kay Pollak är bra tycker jag.

Sten Sture Skaldeman skriver underhållande om kost; Ät dig ner i vikt samt GI-noll.

Lavine
10/11/08, 8:23 PM
#2

Då tänker vi likadant Skrattande för jag föreslog Kay Pollaks bok, men tyvärr nappade hon inte.

Jag kan tänka mig att hon föreställer sig nåt som heter "Visst är du glad!" "Kom igen, tjejen" och liknande… svårt var det.

TerriZue
10/17/08, 5:02 PM
#3

En deppig dag … och hur du blir glad igen

Skriven av Bradley Trevor Greive.

Den består mest av bilder på djur och roliga kommentarer, jag älskar den och den kan verkligen få en att bli lite gladare..

själv var jag på uselt humör när jag började läsa den och när jag hade läst ut boken kom jag på mig själv med att sitta och småle. Det går bara inte att vara deppig när man läst klart den. :)

Tror den finns att köpa på Åhlens eller vilken bokaffär som helst. :) Han har ju skrivit en massa såna där böcker, de är riktgt bra allihopa. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: