Annons:
Etikettbibliotek
Läst 1846 ggr
Abico
10/1/08, 7:04 PM

Hurra för bibliotek!

Idag när jag öppnade min inkorg hade jag fått ett mail från bibblan i stan där det stod att dom beställt böckerna "The Host" och "Breaking Dawn" av Stephenie Meyer som jag skickade ett önskemål om för ett tag sedan. Jag är också automatiskt uppskriven som första låntagare på båda två och eftersom det är ungdomsböcker kostar det mig inte ett öre :D För vuxenböcker tar dom en tia för en reservation men inte heller det är ju något att tala om när man tittar på vad dom kostar som nya i butik ^^
Så nu är jag grymt glad *s* För en fattig femtonåring som mig som sällan läser en bok mer än en gång så är bibliotek underbara, speciellt när dom beställer böcker på önskemål Tungan ute

Hanna 

Annons:
hus-musen
10/1/08, 7:54 PM
#1

åh va underbart!! när jag frågar efter nån bok som inte finns så är de alltid för jobbigt att ta hem dem!! vilket bibliotek går du till??Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


Abico
10/1/08, 9:05 PM
#2

Alingsås bibliotek är det jag går till. Via deras hemsida kan man (om man är registrerad och har lånekort) reservera böcker, låna om sina böcker samt skicka in önskemål om böcker man vill ha inköpta :)

Hanna 

hus-musen
10/1/08, 9:09 PM
#3

aha okii=) lite långt för mig dock men nu ska ja iaf skälla på biblioteket närmare mig för de finns visst bibliotek som tar hem böcker=)

Qui dormit, non peccat

 


Sara
10/1/08, 9:57 PM
#4

Alingsås bibliotek är super att ha med att göra!

Sara

Abico
10/1/08, 10:11 PM
#5

#3 - Gör så ^^

#4 - Verkligen :) Och sen har jag haft farmor där i ett par år också som bibliotekarie, hon gick dock i pension för några månader sedan, så jag har jaft folk på insidan ;P

Hanna 

Mezzzanina
10/9/08, 3:14 AM
#6

Vårt bibliotek här på Gotland (Visby)gör ett super jobb.Jag får tre talböcker skickade till min brevlåda varannan vecka.Det är super bra!Det är inte alls lätt när man är handikappad att ta sig ut alltid.Och bara att den servicen finns att de kan höra sig för vad man gillar för sorts böcker och skicka nya till en hela tiden är toppen.Det blir ju inte alltid rätt böcker.Men ofta kan det istället bli böcker som jag annars inte kännt till eller valt som faktiskt tilltalar en!

Hurra för talboksavdelningen på Almedalsbiblioteket på Gotland!

Annons:
Abico
10/9/08, 9:14 AM
#7

#6 - Det är ju grymt bra service :D

Hanna 

Mezzzanina
10/9/08, 9:34 PM
#8

#7 Ja, visst är det!Hoppas fler får tillgång till samma sak som jag!

parsley
10/11/08, 2:23 PM
#9

Älskar biblioteket i Alingsås. Absolut mitt favoritbibliotek.

Mamadragon
8/12/09, 9:24 PM
#10

Själv är jag mer eller mindre uppväxt på biblioteken i Alingsås och Vårgårda + Gymnasiets bibbla i alingsås, då även jag hade insideranhörig Glad. Gillar dem skarpt, fast kanske lite lätt partisk då Flört

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

huskatt08
8/27/09, 11:07 PM
#11

Här hemma (Linköping) så har de sen årskiftet tagit bort avgiften för beställning av bok. Toppen!

Kan man sitta hemma i lugn o ro och göra det själv.

Men det verkar inte vara så över hela landet tydligen?

sisal
8/28/09, 12:00 AM
#12

I Nyköping tar dom 10:-/reserverad bok! Jag är ett stort fan av bibliotek och önskar att fler skulle upptäcka det "braiga" med att låna böcker.

Upp till toppen
Annons: