Annons:
Etikettövrigt
Läst 2018 ggr
isnornin
9/24/08, 11:24 AM

Ljudböcker

Vad tycker ni om ljudböcker?

MVH Isnornin

Annons:
Jalking
9/24/08, 12:28 PM
#1

Perfekt i bilen på långrsor

lovlin
9/24/08, 1:47 PM
#2

bra att somna till..  ^^ lyssnade på davincikoden vid sängdags under en dryg månads tid eftersom jag hela tiden somnade och tappade bort mig ;)

tyvärr kan jag inte lyssna så ofta då längre eftersom min pojkvän har ljudböcker till att hålla sig vaken när han kör på kvällar och nätter :p

Mitt första ljudboksminne: Claire Wikholm läser Den stora spökräddningen av Eva Ibbotson. Lånade den på biblioteket ett antal gånger under flera år =)

hus-musen
9/24/08, 4:10 PM
#3

avskyr ljudböcker! har inte koncentrationen som krävs för att lyssna på dem o så läser de så ruggigt långsamt och tråkigt med torra röster. iaf de jag hört. näe de går fortare att läsa sj och det är mycket intressantare=)

Qui dormit, non peccat

 


Effie
9/24/08, 8:51 PM
#4

1) att somna till. I värsta (?) fall kommer jag aldrig förbi första CD:n.

2) som bussbok ibland. Min resa till jobbet består mer av promenad och byten/väntan än av bussresa, så ljudböcker är praktiska.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

lisopasi
9/24/08, 11:48 PM
#5

Bra till långa flygresor, när man viker tvätt, promenader

AndersE
9/25/08, 12:22 AM
#6

Har långt (11 mil) till jobbet. Har lyssnat på en bok i bilen. Fungerade ganska bra.

Fast köpte pappersbok också. Så jag växlade mellan tryckt text och ljud.

Annons:
isnornin
9/25/08, 10:42 AM
#7

Jag tycker också att det är skönt att lyssna på när jag ska sova. Eller när man handarbetar…

Men naktelen när väl när läsaren har hämsk röst eller gör kostiga ljud, el när de har munnen full i saliv och inte sväljer!! grrr vad drygt!

Min favorit läsare är nog Krister Henriksson!

MVH Isnornin

majvi
10/3/08, 11:50 PM
#8

Jag köpte en ljudbok med kåserier av Herman Lindqvist och det har varit alldeles lagom att lyssna på när jag t.ex diskar och städar. Men annars tycker jag att det går för långsamt .

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

isnornin
10/7/08, 10:33 AM
#9

Hon som läser den bok jag håller på med nu kan få mig att gråta, jag tror att det kommer att ta mig flera år att komma igenom boken, hon läser så sakta!!!Gråter

MVH Isnornin

AndersE
10/7/08, 6:54 PM
#10

#9 Du kan tipsa om den här!

Skrattande

isnornin
10/8/08, 9:30 AM
#11

#10 Tack för tipset, det är inte boken som får mig att gråta utan läsarenGlad men tack iaf

MVH Isnornin

Upp till toppen
Annons: