Annons:
Etikettövrigt
Läst 1213 ggr
UlrikaG
2008-09-03 14:37

Önskelista

Är detta något ni roar er med eller har hålle rni fast vid att enbart kolla igenom hyllorna i butiken?

Själv är jag hels såld på att kolla igenom varenda bokhandel på nätet jag kna hitta, och se om det finns något intressant…

Men det suger ju så fruktansvärt i vill-ha-tarmen!

Bara inatt hittade jag fem serier med ett flertal böcker i varje….Varav någon visserligen enbart skall köpas eftersom jag fått en eller två i serien tidigare….Går ju inte ha ofullkomliga samlingar ;)

Annons:
Sara
2008-09-03 21:30
#1

Jag har 2 listor på böcker. Den ena innehåller böcker som finns på biblioteket som jag vill låna och den andra innehåller böcker jag vill läsa som inte finns på biblioteket.

Sara

starfox
2008-09-04 14:34
#2

#1 Så har jag med :)

Abico
2008-09-04 17:00
#3

Jag köper så sällan böcker.. Men jag har en lista på böcker som jag ska låna från bibblan. Sen brukar jag också spara lånekvitton som jag hittar i de böckerna jag lånat så att jag kan kolla upp om de andra böckerna personen lånat är bra ^^ För om h*n lånat samma bok som mig en gång så kanske vi har samma boksmak och då kan jag ju låna lite idéer *s*

Hanna 

Sara
2008-09-04 21:57
#4

Visst är det smart att ha med sig listor till biblioteket, innan jag gjorde det kunde jag gå runt läääänge innan jag hittade böcker som verkade bra.

Mina önskeböcker hittar jag oftast i bokklubbstidningar.

Sara

Bullerbytjejen
2008-09-30 13:16
#5

min önskebok finns inte att få tag på här i sverige på bokaffärer, hänvisar mig till antikvariat :(

Mysan59
2008-10-02 22:51
#6

Jag köper nästan alla mina böcker på Erikshjälpen. Billigt och bra! Dessutom går ju pengarna till nåt bra…

Eftersom jag inte kan vara utan en bok och läser ut dom snabbt, så passar detta mig bäst.

Annars skulle jag inte ha råd att läsa… Jo, man kan ta sig till biblioteket, men det är för krångligt, vill ha mina egna böcker.

Annons:
parsley
2008-10-11 14:33
#7

Jag brukar ha en att läsa lista. Från den listan utkristalliseras vissa "att köpa böcker", antingen romaner som jag gillar väldigt mycket eller faktaböcker som jag anser att behöver. Antingen är de såpass udda att jag inte tycker att bibblan behöver dem eller också så bra och användbara att de är kul att ha. På loppis spontanköper jag en del böcker, främst romaner. Köper även en del faktaböcker på Tradera.

På önskelistan just nu står en barnbok från ca 1970: Jag kan laga alla bilar. Den finns i en nyare version också, men det är de gamla krånglande bilarna jag vill åt. Glad En annan önskebok hittade jag direkt via Bokbörsens antikvariatlänkar; Jan Myrdal Kulturers korsväg om hans bilresa till Afganistan i slutet av 1950-talet.

Upp till toppen
Annons: