Annons:
Etikettbiografier
Läst 2728 ggr
TerriZue
2008-09-03 01:16

Säg det inte till någon.

Är det någon här inne som har läst den?

Det är en sann berättelse av Kaite Bernie (kommer inte ihåg hur hennes namn stavas och jag har inte boken här just nu men jag har för mig att det är något sånt…)

Jag tycker att den var HEMSK! (missförstå mig inte nu för jag tyckte verkligen att det var en bra bok) men jag var ständigt förbannad när jag läste den. Hela tiden när man tror att det har blivit så illa det kan bli och lite värre så händer något ännu hemskare…

Jag vill inte avslöja för mycket ifall det är någon som funderar på att läsa den men om det är någon mer här inne som har läst den skulle jag gärna vilja veta vad ni tyckte och vad ni hade för känslor efter att ha läst den…?

Jag kan bara inte fatta att det hände under "våran tid" det är ju i slutet på 1900-talet… att det kan få vara så? Det är ju sjukt..

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
UlrikaG
2008-09-03 02:18
#1

Ja, den har jag läst.

Som med andra böcker som behandlar livsöden, så berör den verkligen på djupet. Kanske just för att historien är sann och utspelar sig i vår tid, en tid som skall vara upplyst och där sådana här övergrepp inte skall ske.

MarHai
2008-09-03 23:17
#2

Har den hemma, ska läsas snart.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

TerriZue
2008-09-04 00:49
#3

#2 Gör det. :) Den är SUPERBRA! Jag älskade den verkligen!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yuki
2008-09-14 21:53
#4

Nej, den har jag inte läst, men nu blev jag nyfiken…

TerriZue
2008-09-14 22:41
#5

#4 Den är hur bra som helst. Jag fick bara lust att kasta boken i väggen när jag läste och jag var tvungen att ta små pauser i läsandet för att jag blev så fruktansvärt frustrerad och, rent ut sagt, förbannad.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Linn
2008-09-28 23:11
#6

Läst den men kommer inte riktigt ihåg vad den handlar om. Har en tendens att blanda ihop alla böcker.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Pirjo
2009-08-06 17:30
#7

Jag läste den för ett tag sen och det var hårresande att tänka på att det här har fortgått in på 90-talet. Det var faktiskt inte så länge sen nu som det fanns en liten notis i tidningen om hur dom här barnen kräver ersättning av den irländska staten och om att ersättningar nu till slut har börjat betalas ut, men för sent för många av dom.

TerriZue
2009-08-06 19:42
#8

#7 Skönt att de får någon ersättnign över huvud taget i alla fall men, som du säger, det är verkligen hemsk att dte fortsatte så länge.

att det har hänt hemska saker vet man ju men det känns verkligen konstigt att liknande saker hänt så nyligen… och antagligen fortfarande händer ute i världen. :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Pirjo
2009-08-06 23:54
#9

#9 Magdalenatvätterierna var nog väldigt specifika för Irland, även om nog kyrkan har mycket att stå till svars för lite varstans

TerriZue
2009-08-07 08:32
#10

#9 Ja, jag menade inte just Magdalenatvätterier utan andra hemskheter som görs mot människor. Folk behandlas som om de vore förbrukningsvara på flera ställen och ingen gör något åt det… det var så jag menade.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: