Annons:
Etikettövrigt
Läst 11462 ggr
UlrikaG
2008-08-24 22:54

Senast inhandlade?

Var iväg idag och shoppade lite men det blev tyvärr inte att jag besökte någon bokhandel. Trots detta fick jag med mig inte mindre än tre st med mig hem ;)

Dock inte de titlar jag egentligen skall ha med tanke på att jag har två serier i gång, men böcker som böcker ;)

Idag blev det; Faller fritt som i en dröm av Leif G.W Persson, Den siste tempelriddaren av Raymond Khoury och Brödraskapet av Robyn Young. Den sista är i kartonnage och de två första i pocketform.

Vilka är era senaste inköp? Eller lånade?

Annons:
Lavine
2008-08-25 00:33
#1

Senast lånade är Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande av Xiaolu Guo. Den är så bra att nu när jag skriver om det kommer jag på att jag vill hellre läsa den än surfa just nu. Flört

Kan tillägga att jag som älskar pocket och annars mest köper och läser det, finner ett stort behag i att läsa en inbunden bok… får se om mina bokvanor blir dyrare efter denna upptäckt.

MimmieM
2008-08-25 20:09
#2

Det var en rad kurslitteratur, 4 stycken närmare bestämt. Senaste pcoketen var Åsa Lindenborgs

Carpe Diem

UlrikaG
2008-08-25 21:03
#3

Och idag har jag trillat dit igen….Suck, nog för att jag tjänar bra men dethär kommer ruinera mig tillsammans med alla fotoprylar som skall införskaffas…Får nog skaffa en sponsor ;)

Nu skall vi se, det var dessa titlar som inhandlades idag;

Korståg av Robyn Young  (kartonnage)

Tempelriddarens arv av Steve Berry  (kartonnage)

En hjärtformad ask av Joe Hill (pocket)

Bakom stängda dörrar av Kristina Hansen/Bengt-Åke Cras och Agneta Cras (pocket)

Såld av Nastasja.T och Vera Efron (pocket)

Mannen i sjön av Arnaldur Indridason (pocket)

Nu får det nog räcka för ett tag piper min plånbok…..

Effie
2008-08-25 21:35
#4

Det ramlade in ett paket från en bokklubb idag: Herodotos den förste globalisten, och Herodotos Historia. Jag tycker det är spännande med historia - men jag behöver inte fler böcker just nu…de ska läsas oxå…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Sarah
2008-08-27 01:21
#5

För mig blev det två böcker igår…

Min väg, mina val av Göran Persson och Friheten får vänta av John Pilger. En biografi och en politisk faktabok.

UlrikaG
2008-08-28 14:01
#6

Ytterligare en idag, en pocket till.

Snälla pappa, nej av Stuart Howarth

Annons:
starfox
2008-08-28 14:18
#7

Mörkrädd av Andreas Roman. Spännande, spännande :)

Sara
2008-08-28 16:04
#8

Jag har precis läst ut Tempelriddarens arv av Berry och nu håller jag på med del 1, Stormsvärd, i fantasyserien Riganterna av David Gemmell.

Sara

UlrikaG
2008-08-28 16:17
#9

#8, åh den låter spännande! Den är uppskriven på listan för nästa inköp ;)

elinn
2008-08-30 20:19
#10

När jag var i Stockholm för någon vecka sedan kikade jag in i Sience Fiction-bokhandeln och hittade två böcker.

Fri av Natsuo Kirino (japansk författare) och Tärningsspelaren av Luke Rhinehart. Längtar särskilt mycket efter att få läsa Fri, av baksidan att dömma så låter det som en bok jag verkligen kommer att älska.

// ElinN

mongu
2008-08-30 21:16
#11

Har precis fått "Tusen strålande solar" av Khaled Hossenini.

Sen "Sin ensamma kropp" av Elsie Johansson.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

parsley
2008-11-01 15:24
#12

Antikvariatsfynd: Kulturers korsväg. Jan Myrdal kör 2CV i Afganistan i slutet av 1950-talet. Osprättad pocket.

100 landskapsvantar. Resultatet från ICA-kurirens sticktävling 1980. Inköpt på Tradera.

Pärlplatteboken- pysselbok om pärlplattor. Loppisfynd för 10 kr.

Bilens ABC - loppisfynd för 10 kr det med. Handlar om hur man fixar med sin bil någon gång på 1970-talet.

Effie
2008-11-01 23:01
#13

Från ett antikvariat på nätet:Enligt Maria Magdalena, av Marianne Fredriksson. Jag gillar inte allt hon skrivit, men denna kände jag att jag skulle velat skriva själv…men det har jag ju inte gjort, så då får jag köpa den istället.

#12 landskapsvantarna, dem minns jag! Någon östgöte stickade Rökstenen! Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
IdaS-A
2009-02-02 23:56
#14

köpte alla paolo cohelos böcker, trots att jag läst alla innan

mariva
2009-02-03 00:55
#15

Jag kom hem med en kasse läsgodis häromdagen. Det var inte alls planerat, men jag var jättenöjd!

I ett antikvariat hittade jag "Freak" boken om Freddie Wadling av Robert Lagerström. Sedan råkade jag hamna i en bokhandel där jag hade presentkort. Där köpte jag Bob Dylans memoarer, "Dödens änglar" (om Hells Angels) av William Marsden & Julian Sher, "Vädermannen" av Ulf Lundell, och "Min far hade en dröm" av Barack Obama.

Svårt bara att bestämma vilken man ska börja med!

parsley
2009-02-03 11:11
#16

Jag kan laga alla bilar, barnbok från 1973, 5 kr på loppis.

Babz
2009-02-03 16:51
#17

Johan Frostegård "Nästan allt om människan". Har inte läst den än, dock.

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

SergeantHanna
2009-02-04 00:31
#18

Nina Solomins bok "OK, Amen".

Solomin är svensk journalist, och i boken berättar hon om hur hon lyckades komma nära en grupp ultraortodoxa judar, chassider, i New York.

Chassiderna är bokstavstroende, och tar avstånd från det västerländska samhället. De iakktar sträng separation mellan könen, och skyr tv, bio och popmusik. Ändå lyckas Solomin, som är av judiinna men betraktar sig mer eller mindre som ateist, bli insläppt i deras slutna krets och kan berätta om deras liv.

Rekommenderas varmt! 

Boken är från 2001, och finns nästan skamligt billigt i pocketformat!

Lavine
2009-02-14 19:20
#19

#18 Oooh, det är en av mina favoritböcker! Skrattande

Lovisa
2009-02-15 20:01
#20

1000 places to see before you die av Patricia Schultz. Går ju att resa i böckernas värld också.

Annons:
peaches
2009-02-16 23:04
#21

Senaste inhandlade och pågående läsning är Villa Bonita av Karin Brunk Holmqvist. Läste Potensgivarna och blev totalt kär.

Ritchie
2009-02-17 16:07
#22

Köpte snömannen av Jo Nesbo… gillar den inte..

elyse
2009-02-18 20:18
#23

"Arabia Felix i terrornns tid" av Eva Sohlman, handlar om livet i Jemen på 2000-talet, ur journalistens perspektiv.

mariva
2009-02-25 22:06
#24

Idag kom två böcker från AdLibris: "Mrs Chippys sista expedition" av Caroline Alexander, och "Ted Gärdestad och musiken" av Kenneth Gärdestad. Båda är faktiskt tips från människor på iFokus!

Effie
2009-02-27 23:07
#25

Tog vägen om en second-hand-butik vid Stigbergstorget på väg hem idag. Kom ut med tre pocket: På kudde av gräs av Lian Hearn, Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren, och I skydd av mörkret av Stephen Booth.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

MimmieM
2009-02-27 23:11
#26

Underbart att du gjorde så många fynd Effie :)
Berätta gärna om dem sedan.

Carpe Diem

Yuki
2009-03-01 09:17
#27

Jag var i science fiction-bokhandeln igår med en kompis och köpte två böcker:

Voice of crow - Jeri Smith-Ready (reapris)

och

Grimms manga (min första mangabok).

Glad

Annons:
Babz
2009-03-01 12:21
#28

5th Horseman av James Patterson

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Papaya
2009-03-01 14:29
#29

Mitt senaste bokinköp var Twilight saga-boxen. Innan dess var det senaste jag köpte ett jättefint "skydd/omslag" för pocketböcker. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

mariva
2009-04-30 03:06
#30

Idag (eller rättare sagt igår) köpte jag 4 böcker på Emmaus.

  • John av Cynthia Lennon (på engelska)
  • Saida - mitt liv av Jeanette Mellvig (om sierskan)
  • Parkinsonmysteriet av Hans-Erik Lystrup (en spänningsroman om Parkinsons sjukdom)
  • David Lega - när inte armarna räcker till av Petter Karlsson
MimmieM
2009-04-30 09:28
#31

Så länge vi båda andas Stephanie Mayer (?)

Carpe Diem

Pirjo
2009-05-01 16:38
#32

De oskuldsfulla av Kristina och Celeste Jones och Juliana Buhring för ungefär en månad sen.

God Squad av Paddy Doyle och En andra chans av Lauren Roche i förra veckan.

Lagerquist
2009-05-01 20:04
#33

Senast köpta är Tillsammans är man mindre ensama av Ana Gavalda fast det var till en present, till mig själv var det Things Fall Apart av Chinua Achebe som vi läser i skolan.


Anken
2009-05-02 05:30
#34

Jag köpte Sense & Sencibility av Jane Austen, hittade den högst upp, längst in i en bokaffär i globen.

Annons:
peaches
2009-05-02 11:15
#35

Dearly Devoted Dexter och Dexter in the Dark är mina senaste inköp, har börjat på dearly devoted dexter

elyse
2009-05-02 12:01
#36

#0 Hur skriver Leif GW? Jag har varit nyfiken på honom länge.

Babz
2009-05-03 00:01
#37

Karens många ansikten av Richard Baer är mitt senaste inköp. Har oxå läst den. En mycket otäck och gripande skildring av hur ett barn som blir utsatt för bestialiska övergrepp av sina närmaste utvecklar flera personligheter för att överleva. Författaren är den psykolog som hjälpte henne att bli (någorlunda) hel igen.

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Papaya
2009-05-03 01:16
#38

Den senaste boken jag köpte var "Sömnlös" av Stephen King för 15kr på Ica MAXI. ^^ Kul med lite skräckisläsning i hängmattan sommartid. :P Håller på med annan bok för tillfället så jag har inte börjat på den än. Tyvärr är texten PYTTELITEN. Men man får försöka stå ut. ;]

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Link-
2009-05-03 08:45
#39

Svenska Dansband - Joel Stolpe Montan Glad Den var en present.

Pirjo
2009-05-04 21:13
#40

Blev intresserad/inspirerad av #18 och var bara tvungen att köpa OK, amen. Och man kan ju bara inte köpa bara en bok så det fick sen bli nånting åt helt andra hållet som mottyngd, dvs "Dödens änglar" av Willian Marsdenoch Julian Sher om Hells Angels. Tyckte det blev bra balans på det här sättet

parsley
2009-05-06 13:29
#41

#36 Hur Leif GW Persson skriver? Tja, han skriver långa böcker, åtminstone nuförtiden. De han skrev på 1980-talet (Grisfesten, Profitörerna och Samhällbärarna) är betydligt kortare. Han är mycket kunnig i svensk och internationell politik, polisfrågor och kriminalitet. Bitvis är böckerna tämligen porriga och vissa av personerna i böckerna är genuint osympatiska. Hans sätt att skriva kanske kan kallas "grabbigt".

I en av sina böcker löser han Palmemordet och det kan ju kännas skönt att få veta vem det var som mördade Palme, även om det berättas i skönlitterär form och inte i ett rättegångsprotokoll.

Annons:
andreas0
2009-05-07 12:58
#42

Senaste boken jag köpte har jag ingen aning om, det var säkert över ett år sen. För min del håller jag mig till e-böcker och böcker från biblioteket, då jag inte har råd med mycket mer. Men jag beställde en bok på biblioteket som jag ska hämta i eftermiddag, och det tar dom 5 kronor för att skicka mellan biblioteken, så det kanske räknas? Boken är "Välfärdens ohälsa: Naturlig mat ger naturlig hälsa (andra upplagan)" av Lars Wilsson, som jag har fått höra är mycket bra.

#34, VIll du läsa resten av hennes böcker så behöver du inte köpa dem, böckerna publicerades för så länge sen att upphovsrätten har gått ut, och därför kan du ladda ner böckerna gratis här. Fast du kanske föredrar pappersform. Själv skulle jag inte vilja sitta vid datorn och läsa en längre text, men på min fickdator, som jag använder främst som e-boks läsare, går det lika bra som med papper för mig, eftersom den ger samma frihet som en bok att sitta var man vill.

nimh
2009-05-07 17:47
#43

Senast lånade boken (böckerna): Aleksandr Solzjenitsyns En dag i Ivan Denisovitjs liv, Elizabeth Gaskells Cranford och V.S. Naipauls Ankomstens gåta.

Senast köpta: China Miévilles The City & the City.

Pirjo
2009-05-08 22:57
#44

En sagobok! The Ferret Princess av Joan Lennon och Scoular Anderson

Pirjo
2009-07-05 13:49
#45

Fick tag på Tusen strålande solar av Khaled Hosseini och Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda billigt på loppis igår.

Druke
2009-07-07 03:09
#46

Mina senast inköpta är

Bitterfittan av Maria Sveland,

Flyga Drake av Khaled Hosseini

och Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross.

Jag rekommenderar varmt alla tre!

DesireEsmeralda
2009-07-08 02:20
#47

Köpte några böcker häromdagen.

"Processen" av Franz Kafka

"Ingen människa en ö" av Louise Boije af Gennäs

"En komikers uppväxt" och "Ett ufo gör entré" av Jonas Gardell

Har läst ut båda av Gardell -underbara! Har läst ung en tredjedel av Kafka nu och tycker än så länge att den verkar vara riktigt bra.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Link-
2009-07-16 21:12
#48

Marilyn Manson: Den långa vägen ut ur helvetet, och de två första böckerna i Twilightserien. Är himla nyfiken på dem, måste ju se vad hysterin beror på :)

Annons:
mariva
2009-07-17 00:36
#49

Köpte två böcker på Emmaus idag.

  • Reservkraft (…är det meningen att allt ska ha en mening?) av Tomas Sjödin
  • Och sen ska man vara glad också - kvinnor med funktionshinder berättar
ceolas
2009-07-17 23:25
#50

Det var ganska länge sedan jag köpte eller lånade böcker. Föräldrarna håller dock på att rensa ut sina bokhyllor och jag och mina syskon har blivit tillsagda att kolla vilka böcker vi vill spara och ha själva. Jag har hittat flera godbitar:

Flera böcker av Elsa Beskow,

Guffars sagor av Hugo von Becker,

samt

Kungliga barn: Sveriges, Norges, Belgiens, Englands av Inger Reimers.

Jag har inte tittat i alla bokhyllor än så jag kommer säkert att hitta fler böcker.

mariva
2009-07-18 01:05
#51

#50 Det låter ju jättehärligt! Att få gå där och välja ut en massa läsgodis!

Pirjo
2009-07-18 01:18
#52

2 kassar = drygt 50 böcker blandat på Blocket. Och det här var nog en av dom bästa köpen jag gjort på länge. Jag fick böcker som jag nog troligtvis aldrig själv skulle köpt i bokhandeln och därmed fick jag chansen att göra bekantskap med ett flertal författare och genreer som jag nog inte skulle ens ha provat att läsa i annat fall. Och billigt blev det!

Pirjo
2009-07-18 18:28
#53

Loppisfynd igen!

Juloratoriet av Göran Tunström

Elva minuter av Paulo Coelho

Sinuhe Egyptiern av Mika Waltari

Fadren/Fröken Julie av August Strindberg

Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi

En desertörs bekännelse av Joshua Key

Pilgrimsresan av Paulo Coelho

Den franske löjtnantens kvinna av John Fowles

Ego Girl av Carolina Gynning

Jalking
2009-07-18 20:09
#54

Historia och historier från Dalarna av Mats Neubauer.
Rejäl sak, ungefär A4-format och 630 sidor. Har inte vägt den, men det bör vara flera kg.
Massor av underbara gamla foton och vykort från nästan alla orter i Dalarna, blandade med historier om och från de olika orterna.

Druke
2009-07-18 20:35
#55

#52 Spännande!

Annons:
Pirjo
2009-07-23 01:38
#56

#55 Det var faktiskt oerhört intressant att plötsligt sitta med en kasse böcker som är valda efter någon annans smak. Och ännu intressantare blev det när man började läsa och helt plötsligt insåg att vissa författare som man dittills ratat, faktiskt var t o m bra. Men självklart fanns där också böcker av författare där man tyckte "Tänk vad rätt jag hade - hennes böcker ska jag aldrig mer läsa om jag kan undvika det!".

peaches
2009-07-23 12:01
#57

The Collector av John Fowles står på min shoppinglista och ska beställas idag :)

Effie
2009-07-23 14:04
#58

#56 Jag funderar ibland att gå till biblioteket och be en bibliotekarie rekommendera något - utan de där frågorna "vad brukar du läsa?" "vilka författare brukar du tycka om", utan helt förutsättningslöst. Det borde ge samma resultat. Det är nog en bra idé, att testa något nytt.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

parsley
2009-07-23 20:26
#59

#58 Det låter som intressant idé som måste testas. Bara man nu inte är igenkänd av bibliotekarierna som typen som gillar att läsa XXXXXXX.

Räknas en ny sektion av bokhyllan Billy?

parsley
2009-07-23 20:26
#60

#58 Det låter som intressant idé som måste testas. Bara man nu inte är igenkänd av bibliotekarierna som typen som gillar att läsa XXXXXXX.

Räknas en ny sektion av bokhyllan Billy?

Link-
2009-07-24 17:28
#61

Maratonmarshen av Stephen King

Papaya
2009-07-25 00:57
#62

Beställde i söndags "The Complete Novels Of Jane Austen" (inehåller 7st av Jane Austens böcker, över 1000 sidor) och "En Geishas Memoarer". Ingen av dem har kommit än, men hoppas att de landar hemma hos mig på måndag. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
Sovgott
2009-07-25 12:17
#63

Köpte fyra pocket häromdagen. Två av Jodi Picoult: Försvinnanden och Skulden. Vildängel av Lina Forss och Älskad, saknad av Joyce Carol Oates.

ceolas
2009-07-25 15:28
#64

3 böcker av Agatha Christie: Mysteriet på Blå tåget, En ficka full med råg och Ett mord annonseras. Jag hittade dem på loppis för 3 kr.

Jalking
2009-07-25 19:41
#65

#64
Agatha Cristie är aldrig fel. Jag har köpt massor av dem billigt på loppisar och antikvariat. Jag tror att samlingen faktiskt börjar närma sig komplett.

parsley
2009-07-25 20:02
#66

#65 Vet du har många böcker Agatha Christie har skrivit?

Nils Ferlins samlade dikter i en hyfsat snygg 1940-tals utgåva och Jack London Martin Eden, även den i en bokhyllevänlig utgåva.

Jalking
2009-07-25 20:17
#67

#66 74 på svenska i eget namn enligt Wikipedias artikel. Ska  jämföra med min samling någon gång. Det kan iaf inte fattas så jättemånga. (Är på jobbet just nu och har inte tillgång till mitt bokregister.

Jalking
2009-07-26 04:07
#68

Nu har jag kollat. 50 st Agatha Christie i min samling. Det var inte så nära komplett som jag trodde.

(Ursäkta att jag drog tråden lite offtopic)

ceolas
2009-07-26 23:45
#69

I helgen var jag på marknad och hittade en hel del böcker, bl.a. tre böcker av Jack London.

Annons:
Pirjo
2009-07-27 16:41
#70

Ett tjugotal böcker på bakluckeloppis i helgen. Ett tips för dom som bor i Stockholms-området är att gå på Täby Galopp bakluckeloppis. Man tänker sig ofta att på loppisar hittar man i princip bara äldre böcker osv. På loppisen i Täby finns otroligt nog väldigt mycket nyare litteratur - och det till rimligt pris. T ex så köpte vi nyligen till fullt pris en relativt nyutkommen bok till min sambo häromdagen. Samma bok fanns redan nu på loppisen och det till en bråkdel av priset.

mariva
2009-07-28 02:29
#71

#70 Vad var det för bok? Nyfiken!

Pirjo
2009-07-28 02:38
#72

#71 En krigsbok av Antony Beevor.

parsley
2009-07-28 11:44
#73

Nu snor jag tråden lite.

Det finns olika typer av loppisar.

* Välgörenhetsloppisar, som säljer skänkta föremål, kläder, möbler och böcker till förmån för någon organisation eller förening

* Loppisar som säljer skänkta föremål till förmån för hembygden, någon förening eller välgörenhet  vid ett bestämt tillfälle en gång om året.

*Garageloppis. Folk säljer överblivna prylar hemma i garaget. Ibland går flera grannar samman och har garageloppis ihop, sk gatuloppis.

*Allmänhetens loppis. En arrangör hyr ut bord i en lokal till privatpersoner. I en del fall även till fasta säljare.

*Under senare år har sk bakluckeloppis blivit allt vanligare. En variant av allmänhetens loppis. Försäljningen sker i anslutning till bilen.

*Privata loppisar begagnathandel med varor inköpta på auktion.

OBS! Det finns vissa mellanformer av loppisar.

Vad gäller böcker så är chansen störst att hitta nyare böcker på garageloppis, gatuloppis, allmänhetens loppis och bakluckeloppis. Äldre böcker brukar finnas på alla typer av loppisar.

Begagnade böcker säljs även på antikvariat, nätet och i fyndlådor på auktioner.

Nu återför jag tråden genom att berätta om mitt senaste inköp:

Hobbyboken Tildas Trädgård (inköpt på loppis förstås). Glad

Pirjo
2009-08-01 17:03
#74

Hinsehäxan av Lillemor Östlin och En sorts kärlek av Ray Kluun

mariva
2009-08-02 01:16
#75

#74 Hinsehäxan har jag läst. Blev faktiskt lite besviken…

Link-
2009-08-02 10:44
#76

Hinsehäxan för mig också! Glad Fast när jag började kommit ett par sidor insåg jag att jag redan läst den.                                         Köpte också En jävla helg av Helen Zahavi.

Annons:
Pirjo
2009-08-02 19:17
#77

Tre böcker av Alexander McCall Smith: Damernas Detektivbyrå, Vackra flickors lott och Giraffens tårar

Berättelsen om Pi av Yann Martel

Mot Afrikas hjärta av Martin Dugard

Trollkarlen från Lublin av Isaac Bashevis Singer

Nattsvärmare av Mohsin Hamid

och ett tiotal böcker till. På loppis, såklart!

Lavine
2009-08-03 00:04
#78

Pocket, 4 för 3!

New York-trilogin av Paul Auster

Sista boken från Finistère av Bodil Malmsten

I denna ljuva sommartid av Mari Jungstedt

och ett helt oprövat kort; en novellsamling med så fint rosa omslag Skäms med en baksidestext som lät som om det var i min stil.

Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July

Bild på omslaget

Sovgott
2009-08-04 12:19
#79

Fyra pocket. Igen.

Svart flicka, vit flicka av Joyce Carol Oates, Hallonbäcken av Lina Forss, Kafka på stranden av Haruki Murakani, En flicka som kallas Alice av Kristin Hannah.

ceolas
2009-08-08 15:23
#80

Idag var jag på bakluckeloppis och fyndade följande böcker:

Fjodor Dostojevskij, Ynglingen

George Eliot, Middlemarch

Klas Östergren, Fattiga riddare och stora svenskar

Klas Östergren, Gentlemen

Stephen King, Varsel

samt

Pat Conroy, Tidvattnets furste

25 kr sammanlagt.

cillaw
2009-08-21 00:39
#81

köpte böcker från adlibris förra veckan.

Marie Ljungstedt    Den dubbla tystnaden

Kit Whitfield    Nattvakt (pocket)

Muffins små  pyntade cupcakes   (en söt liten kokbok)

Rea på de två sista och den översta Måste bara stå i min samling XD

Pirjo
2009-08-22 17:20
#82

Ett tjugotal böcker på loppis för ca 100,-, bla a

Vindens skugga av Carlos Ruiz Safón

Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver

Blonde av Joyce Carol Oates

Gobelängen av Kylie Fitzpatrik

Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren

Natten innan dom hängde Ruth Ellis av Margaretha Strömstedt

Pirjo
2009-08-29 19:04
#83

El Choco av Markus Lutteman

Ljus över snö av Anita Shreve

Stamtavlor av Dilsa Demirbag-Sten

Lycka! av Dalai Lama

Livläkarens besök av Per Olov Enquist

Eunuckens gåta av Jason Goodwin

Beijing Doll av Chun Sue

Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad

och några till på loppis - lördagar är ju loppisdagar!

Annons:
Effie
2009-08-29 22:38
#84

Jag var på antikvariat idag, som ska lägga ner (eller åtminstone flytta till andra lokaler). Det var mycket folk som var ute och gick på Södra Larmgatan; det spelades musik (fast Göta Lejon, eller vilken orkester det nu var gick på en annan gata); många butiker hade försäljning på gatan. Men jag hittade in i antikvariatet, och kom ut med åtta böcker, de flesta såg ut att vara från fyrtiotalet.

  • Frans G Bengtson: De långhåriga merovingerna
  • Frans G Bengtson: Sällskap för en eremit
  • Han Suyin: …och regnet min dryck
  • E.G. Geijer: Minnen
  • Olle Gellerman: S.A.Hedlund
  • Annemarie Selinko: Désirée
  • Axel Frieberg: Karin en bok om Carl Larssons hustru
  • Emil Zilliacus: Romerska vandringar

Désirée, boken om borgardottern som var förlovad med Napoleon, och senare blev Sveriges drottning, har jag haft förut men den är försvunnen. S.A. Hedlund - ja, jag bor inte så långt ifrån S.A. Hedlunds park; kunde vara kul att veta mer. Och resten, ja det bara råkade bli så.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lavine
2009-09-06 15:23
#85

Senast inhandlade är en inredningsbok från Christiania, den är på danska och engelska och heter just Christiania. Jättefina bilder (inga foton på skräphusdirekt Flört). Har ingen koppling till eller direkt dröm om platsen annars, men jag gillar bohemstilen och de fiffiga lösningarna.

Även en pocket av Céline Ceriol, Utrop.

MariaG
2009-09-06 16:15
#86

Köpte igår Mammutjägarna av Jean M Auel.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

ceolas
2009-09-12 15:30
#87

Jag sökte dig och fann mitt hjärta av Nicholas Sparks

Finnas till av Jerzy Kosinski

Jessika Jungs saknad av Elisabeth Gulek

Vinden av Claude Simon

samt

Jaktsäsong av Mats Strandberg

nimh
2009-09-12 15:47
#88

Tusen strålande solar - Khaled Hosseini

Blindheten - José Saramago

Norwegian Wood - Haruki Murakami

Oryx och Crake - Margaret Atwood

Pirjo
2009-09-25 16:48
#89

De välvilliga av Jonathan Littell

Jag kunde inte motstå baksidestexten

"»Bröder, låt mig berätta vad som hände. « Med de orden inleds denna täta och nästan vibrerande text där den gamle SS-officeren Max Aue ser tillbaka på krigsåren i Hitlers armé. I neutral och redogörande ton, utan tecken på ånger eller självförebråelse, berättar han sin historia. Tidigare har givits många vittnesmål om andra världskrigets fasor från dess offer, men här skildras kriget genom bödelns ögon. Fram tonar bilden av Max Aue som en mycket bildad, beläst och kultiverad person. Han älskar musik, litteratur oh arkitektur och ser strikt och professionellt på sitt uppdrag att bland annat få koncentrationslägren att fungera så effektivt som möjligt. Samtidigt som han är en kulturvarelse är han en kallblodig barbar. Är människans natur så dubbel, kan vem som helst av oss bli som han? Kan vi alla passera gränsen till mörkret? Och märker vi när det sker?"

Pirjo
2009-09-27 19:51
#90

Igår trillade jag dit på Till sängs med Frida av Slavenka Drakulic om den mexikanska konstnären Frida Kahlo

Idag var det dags för loppis och då kom jag hemdragandes med en hel massa böcker, bl a

Jag älskade honom av Anna Gavalda

Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari

Den osynliga väggen av Harry Bernstein

Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross

Jag ska ta dig dit av Joyce Carol Oates

Ut ur mörkret av Linda Caine & Robin Royston

Annons:
Effie
2009-09-27 22:50
#91

var på bokmässan igår. Visserligen var det så mycket folk att det blev svårt att komma åt att handla, men jag kom hem med

  • Från mitt kök av Anna J.D. Jacobsson (kokbok)

  • Arvet efter Arn, av Jan Guillou (jag har resten av serien)

  • Stockholmsrond av Gaby Wigardt; beskriver Stockholm

  • Pehr Kalms Wästgöta och bohuslänska resa (Linnélärjunge)

  • Ofredsår, av Peter Englund

De sista fyra böckerna var på antikvariat.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Pirjo
2009-10-03 22:08
#92

Sista helgen för den här säsongen för loppisen på Täby Galopp  och då blev det bl a

Vid flodens krök av V.S Naipaul

Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri

Zorro - så föddes legenden av Isabel Allende

Förnuft och känsla av Jane Austen

Sugar av Michel Faber

Falurven
2009-10-05 18:53
#93

Senast inhandlade var twilightböckerna på svenska! :)
Engelska härnäst, och sedan ska jag köpa stephen kings bokserie om revolvermannen.

Skitbra böcker hela högen!

Mvh Nathalie

Link-
2009-10-07 17:07
#94

Jag har varit på återvinningen och handlat billigt. För under 100 kr:

  • Himmel - Torbjörn Flygt
  • Älskade barn - Marianne Fredriksson
  • Den gåtfulla Garbo - Anne Taraba
  • Maria av Skottland - Margaret George
  • Den vita stenen - Gunnel Linde
  • Jag är ingen häxa - Kim M. Kimselius
  • Ett oskrivet blad - Marie Hermanson
  • Lady Chatterleys älskare - D.H. Lawrence
  • Mormor gråter - Jonas Gardell

Nöjd.

Lavine
2009-10-11 15:59
#95

Köpte i dag Vinterträdgården av Christine Falkenland.

Och så har jag "tingat" ett signerat ex av Allt är allrajt av Emma Rendel som jag ska hämta ut och betala i morgon.

redhead82
2009-10-12 04:19
#96

Senast inköpta var halva serien av "raija" skriven av Bente Pedersen (att köpa hela serien skulle ha blivit för dyrt, 40 böcker allt som allt) Får väl vänta tills julen för andra halvan!

Senast lånade måste vara Nora Robers: Tribute

Mycket bra läsning, rekommenderas varmt!!

marie39
2009-10-14 13:34
#97

Änklingen av Ray Kluun kom igår, läses nu

Idag beställde jag is och vatten av Maj-Gul axelsson, kommer i dagarna.

Senaste lånade var Guldsmedens hemlighet av Elia Barceló

Annons:
ceolas
2009-10-19 11:16
#98

Salka Valka och Gerpa en kämpasaga av Halldór Laxness

Ett halvt liv av V.S. Naipaul

Historia och Vägen till Flandern av Claude Simon

samt

Den långa flykten av Richard Adams

Pirjo
2009-10-20 20:52
#99

Beställde idag Min stroke av Jill Bolte Taylor

Pirjo
2009-11-29 16:52
#100

På Megaloppisen i Solna idag så trillade jag såklart dit på en hel massa böcker, bl. a.

Flickan från ovan av Alice Sebold

En kort berättelse om traktorer på ukrainska av Marina Lewycka

Lyckans land av Frank McCourt

Fem personer du möter i himlen av Mitch Albom

jjohanna
2009-12-03 21:21
#101

Mitt senaste inköp var Harry potter and the philosopher's stone.
Har läst alla böckerna på svenska och ska nu börja läsa de på engelska :)

Effie
2009-12-03 22:22
#102

Idag anlände ett paket från Adlibris med

  • Dikter om kärlek och hat, av Catullus
  • Stridens skönhet och sorg, av Peter Englund
  • Illusionen om Gud, av Richard Dawkins

Jag behövde inga fler böcker just nu…Obestämd


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[BeautifulPink]
2009-12-05 13:02
#103

Häromdagen fick jag hem ett paket från Adlibris:

  • Flickvännen av Karolina Ramqvist
  • Bedragen av Katerina Janouch
  • Död tills mörkret faller av Charlaine Harris (Sookie Stackhouse-serien)
  • Levande död i Dallas av Charlaine Harris (Sookie Stackhouse-serien)
  • Den dagen min dotter blev galen av Michael Greenberg.
ceolas
2009-12-05 21:27
#104

Fynd från Myrorna:

Lyckligt lottade av K. Arne Blom

Nätterna vid havet av Nicholas Sparks

Röster ur förändringen av Wole Soyinka

Dödsscen av Richard Montanari

Virtual light av William Gibson

Alla kvinnors blues av Erica Jong

Annons:
Lavine
2009-12-05 22:17
#105

Monikas jul av Monika Ahlberg.

Softor
2009-12-08 23:14
#106

Skadad av Cathy Glass

Ofreds år av Peter Englund

Och så Nektar av Lily Prior å S som i syster av Nina Wähä.

Båda två var riktiga besvikelser.

ceolas
2009-12-09 17:41
#107

Flygplatsen av Arthur Hailey

Kärlek het som chili av Laura Esquivel

Slutet på historien av Graham Greene

Myteriet på Caine av Herman Wouk

Messias av Gore Vidal

Pirjo
2009-12-13 21:03
#108

Mina döttrars systrar av Barbara Voors

Svensk Maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson

Gomorra  - en resa i camorrans land av Roberto Saviano

Lavine
2009-12-13 23:29
#109

Oryx & Crake av Margaret Atwood.

Papaya
2010-02-01 23:06
#110

Dags att liva upp tråden lite va? ^^

I julklapp fick jag "Stolthet & Fördom & Zombier" (jättekul, och illustrerad) och nu i helgen kom det superfina exemplaret av "Dracula" som jag beställt. Precis i min smak ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

jagga-ewe
2010-02-01 23:58
#111

Senaste inköpta här är Gyllene År av Laura Ingalls Wilder. Jag hade den när jag var barn, men hittar den inte längre. Har köpt in hela serien på nytt (Tack Tradera!) för att mina barn ska ha dem.

På torsdag blir det nog stopp på SFbokhandeln, så då blir det mer böcker inköpta!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Effie
2010-02-02 07:53
#112

Hjärnkoll på vikten, av Martin Ingvar, kom med posten häromveckan. Men jag har inte hunnit läsa den än.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Pirjo
2010-02-05 07:50
#113

Bruno Brunpäls och vesslorna i Västerskog av Tor Seidler med bilder av Fred Marcellino. Bilderna i boken är helt underbara!

ceolas
2010-02-06 14:46
#114

Flykten mot framtiden av James Blish

och

Smärtgränsen av K. Arne Blom

MiniAndMe
2010-02-16 19:47
#115

den förra boken jag köpte var twilightboken När jag hör din röst, och den senste jag fick var Ljudet av ditt hjärta …

Peachtrees
2010-02-25 20:53
#116

Idag köpte jag Vampire Diaries- The Awakening och The struggle av L.J Smith

Pirjo
2010-03-20 17:55
#117

Förvånansvärt lite böcker på P-hus/garageloppis i Eurostop men fick ihop i alla fall

Skumtimmen av Johan Theorin

Moment 22 av Joseph Heller

Jorden skall gråta av James Wilson

E = mc2 av David Bodanis

Analys av ett mord av Jed Rubenfeld

och så bytte mamma och jag bokhögar så jag fick hem

Mig äger ingen av Åsa Linderborg

Anhörig av Katerina Janouch

Utrensning av Sofi Oksanen

Främmande fågel av Anna Jansson

Utdraget  The Parenticide Club - del av Negligible Tales ur Collected Works av Ambrose Bierce

ceolas
2010-03-27 20:10
#118

Precious av Sapphire

Broder Odd av Dean Koontz

och

I döden dina män av Niklas Ekdal

Annons:
Pirjo
2010-03-28 14:47
#119

Falling man av Don DeLillo

Fado Alexandrino av Antonio Lobo Antunes

och

Samlade dikter av Erik Axel Karlfeldt

parsley
2010-03-28 17:52
#120

Hyllade, men svåråtkomliga "Knitting from the top" av Barbara G Walker. Efterskickad från USA. Den hittade snabbt hem till mig och fastnade inte i tullen, som jag befarat. Den blir min påskläsning.

Maliceangel
2010-04-04 19:53
#121

Senast köpta bok var "Fördömd" av Johanne Hildebrant. Senaste beställda bok som dimper ner i brevlådan om en vecka (ännu inte betald) är "Märkt" av kelley armstrong

Pirjo
2010-04-05 14:39
#122

Kartor för vilsna älskande av Nadeem Aslam

NaimaG
2010-04-05 21:54
#123

oj, ja. Jag köper ofta massor av böcker och har väll cirka 200st men senaste inköpet;

Alexandrikoden - Steve Berry
Heligt Guld - David Gibbins
Ormens Tecken - Raymond Khoury
Västerbotten; Stunder i naturen - Görgen Viklund & Christer Olsson
Utvecklingen - Illustrerad Vetenskap

Mimmi
2010-04-07 00:57
#124

Mina senaste inköp i bokväg är några pocketböcker jag beställde under bokrean.

Franz Kafka - Slottet

Fjodor Dostojevskij - Onda andar och Bröderna Karamazov

Peter Weiss - Motståndets estetik

Kerstin Ekman - Hunden

Martin Davies - Trollkarlens trast : jakten på fågeln som faktiskt fanns

Hunden har jag hunnit läsa redan, och den är riktigt fin. Trollkarlens trast har jag nyss påbörjat och den verkar helt okej, sådär lagom underhållning när man inte känner för att läsa något tungt.

Agda
2010-04-10 03:07
#125

Mina senaste köp, alla pocket:

Den amerikanska flickan - Monika Fagerholm

Eclipse - Stephenie Meyer

Breaking Dawn - Stephenie Meyer

Annons:
Bellona
2010-04-14 00:09
#126

Hämtade ut ett paket från adlibris idag med detta trevliga innehåll, alla i pocketformat

Patricia Briggs

CRY WOLF
HUNTING GROUND
BLOOD BOUND
IRON KISSED
BONE CROSSED

Larissa Ione
DESIRE UNCHAINED
PLEASURE UNBOUND
PASSION UNLEASHED
ECSTASY UNVEILED

ceolas
2010-04-24 21:29
#127

Kyoto eller De unga älskande i den gamla kejsarstaden av Yasunari Kawabata

Isara - en resa kring min far av Wole Soyinka

Högsta rätt av Jean Bolinder

Väktaren vid tröskeln av Peter Lucas Erixon

samt

En mörkrädd pojke av Justin Evans

Pirjo
2010-04-24 21:44
#128

Lördag = loppisdag, alltså blev det en hel drös med böcker, bl a

Mitt förflutnas landskap - en afrikansk barndom av Alexandra Fuller

Heligt blod, helig gral av Michael Baigent, Richard Leigh & Henry Lincoln

Tao enligt Puh av Benjamin Huff

Världens bästa by av Arto Paasilinna

parsley
2010-04-27 11:14
#129

Stig Dagerman - Tysk höst är på väg hem till mig från Adlibris.

Perssons Packs version av "Tysk höst" "Sekunder i Sverige finns i skivhyllan.http://lyrics.wikia.com/Perssons_Pack:En_Sekund_I_Sverige

Tysk höst finns på e-lib också för den som har tillgång till det via sitt bibliotek.

ceolas
2010-04-30 16:06
#130

Askungar av Kristina Ohlsson

Intet bortom det yttersta av Peter Pohl

samt

Jag är en grön bänk i Paris av Kerstin Thorvall

parsley
2010-05-06 14:42
#131

Skumtimmen med en trevlig personlig hälsning av författaren Johan Theorin. Glad

Antony Scadutos Bob Dylan biografi från mitten av 1980-talet. 10 kr på loppis. Stans skivsamlare blev avundsjuk och undrade om jag ville sälja boken till honom. Det ville jag inte.

ceolas
2010-05-06 15:43
#132

Istanbul - minnen av en stad av Orhan Pamuk

Tokyo av Mo Hayder

samt

En död mans hemlighet av Iris Johansen

Annons:
Lavine
2010-05-07 00:48
#133

Min sommarutmaning: Första delen av På spaning efter den tid som flytt av Marcel Proust. (Den har en "egen" titel också som jag inte minns nu.)

Jag har byggt upp en bild av att detta är stor och svår konst, men när jag läser om den så känner jag bara att - den här boken skulle jag kunna gilla, lätt.

Jag har lånat madeleinekakformar, så frågan är om jag inte måste baka en omgång till första läsningen, haha. Flört

Pirjo
2010-05-08 16:45
#134

Bakluckeloppisen i Täby öppnade idag! Så vi släpade hem en kasse med böcker bl a

Bel Canto av Ann Patchett

Tätt intill dagarna - berättelsen om min mor av Mustafa Can

Pilotens hustru av Anita Shreve

och

New York trilogin av Paul Auster

sponny
2010-05-09 14:44
#135

Kunde inte låta bli när jag var och handlade. Håller på att läsa Ken Folletts Svärdet och Spiran och hittade fortsättningen En värld utan slut. Nu har jag att göra ett tag.

parsley
2010-05-10 15:31
#136

En kokbok från 1949. Aptitliga recept på fiskrester i äggstanning odyl.

Quennie
2010-05-11 16:27
#137

Har nyss beställt

- Sherrilyn Kenyon - Nattens lekar
- Rachael Wing - Hata Romeo
- Claudia Gray - Evernight
- Claudia Gray - Stargazer
- Majas alfabetssånger

^^

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Mimmi
2010-05-11 21:03
#138

Fick ett presentkort på en bokhandel i födelsedagspresent och köpte därför igår Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami.

Bellona
2010-05-12 13:58
#139

Klickade precis hem Frostbitten av Kelley Armstrong.

Annons:
Pirjo
2010-05-12 14:50
#140

Min mamma  (som är en bokmal precis som jag)skickade mig ett par böcker

…som en tjuv om natten. av Lena Ringqvist

Jag smyger förbi en yxa av Beate Grimsrud

Pirjo
2010-05-15 17:53
#141

En bunt pocket för 5,-/st, bl. a.

Hett av Bill Buford

Svart flicka, vit flicka av Joyce Carol Oates

Norwegian Wood av Haruki Murakami

Mimmi
2010-05-16 16:05
#142

PC Jerslid - En levande själ Daniel Sjölin - Världens sista roman

Pirjo
2010-05-22 18:27
#143

En "lördagspåse" med lite gott och blandat, bl. a.

I trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard

Gökboet av Ken Kesey

Venusdeltat av Anais Nin

Ett nytt land utanför mitt fönster av Theodor Kallifatides

Lavine
2010-05-23 00:20
#144

De fattiga i Lodz, Steve Sem-Sandberg, i pocket.

Maliceangel
2010-05-29 22:40
#145

Nattens begär & darlimg Jim

Quennie
2010-06-01 22:20
#146

Nattens begär är underbar. Och lika dant med Nattens lekar. :) Önskar att flera av hennes böcker fanns på svenska.

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Annons:
[BeautifulPink]
2010-06-01 22:40
#147

Häromdagen köpte jag Så dumt! av Mia Törnblom och Jessica Anderssons självbiografi. Idag köpte jag Vampyrens märke och Sveket av P.C. Cast & Kristin Cast (serien House of Night)

Jalking
2010-06-01 23:26
#148

Köpte 3 gallrade böcker på biblioteket i dag.
Reginald Hill / En dans på rosor och Dalen som dränktes.
George Gibson / Råttan i skansen.

Lite halvbra skick, men priset kan man inte klaga på: En femma styck

Quennie
2010-06-05 01:34
#149

Vampyrens märke och Sveket av P.C. Cast & Kristin Cast (serien House of Night) är underbara böcker. Jag längtar efter del 4. ^^

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Pirjo
2010-06-05 18:24
#150

En lördagspåse från loppisen i Täby med bl.a.

Middlesex av Jeffrey Eugenides

Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer 

Roms portar (första delen av Kejsartrilogin) av Conn Iggulden

Doktor Glas av Hjalmar Söderberg

Boken om Blanche och Marie av Per Olov Enquist

Lavine
2010-06-05 20:44
#151

#150 Middlesex är jättebra. Glad

[BeautifulPink]
2010-06-06 13:57
#152

#149: Men del 3 har väl inte kommit ut än?

sponny
2010-06-10 23:15
#153

Stannade till på antikvariatet här i byn på vägen hem.

Efter år noll av Grete Roulund

SIGNAL - Nazitysklands propaganda i Sverige 1941-45 av Klaus-Richard Böhme och Bosse Schön

Annons:
Pirjo
2010-06-13 17:35
#154

För omväxlings skull åkte vi till Täby på en söndag. Och vi fick med oss hem

Kungars död ur Kejsarserien av Conn Iggulden

Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov

Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger

Bono i samtal med Michka Assays med förord av Bono

parsley
2010-06-13 23:02
#155

Pär Lagerqvist 3 volymer i skinnband guldsnitt.

Dan Andersson 5 volymer, Tidens förlag, 1945, som jag letat. Älskade Dan Andersson.

ho0mii3z
2010-06-17 15:32
#156

jag köpte faktiskt snabba cash och aldrig fukka up av lapidus !
Börjat på Snabba cash och den är bra!! Man fårstår filmen bättre när man läst boken!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Pirjo
2010-06-20 14:44
#157

"Bara" två böcker på en lördag!

Himmel över Mount Everest av David Lagercrantz

En ovanligt torr sommar av Peter Robinson

[Linsenhejhej]
2010-06-22 22:58
#158

Senaste inlånade:
Kafka på stranden av Haruki Murakami.
Flickan från ovan av Alice Sebold.
Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver.

Pirjo
2010-06-25 22:26
#159

Pol Pots leende av Peter Fröberg Idling

Fångad av hakkorset av Bruno Manz

och så köpte min man åt sig

Gör det själv av Dag Thorstensson

Mandusius
2010-06-25 23:14
#160

En gammal samlingsvolym av Karin Boye.

Kan tillägga att Fångad av hakkorset av Bruno Manz är väldigt bra.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Pirjo
2010-06-27 20:23
#161

Jagat byte av Janet Evanovich

Maskrosungen av Sandra Gustafsson

En nypa frisk luft av Erica James

Jalking
2010-07-07 22:28
#162

Siljan - en kärleksförklaring. Fotobok av Anders Ståhl. Köpt direkt av fotografen, han stod på kajen i Leksand och sålde.

Det behagliga med lördagar av Alexander McCall Smith.

[Maijah]
2010-07-13 18:45
#163

Känsla & förnuft (Sense & Sencibility, av Jane Austen)

Sarahs nyckel (Sarah´s Key, av Tatiana De Rosnay)

Ska bli kul att läsa dem. Glad

Agda
2010-07-20 01:36
#164

Tre stycken Margit Sandemo böcker;
Eko från urtiden
Dagen gryr
Vi är inte ensamma

Pirjo
2010-07-20 23:20
#165

En mot hundra: jag infiltrerade Hells Angels av Jay Dobyns

marinelady
2010-07-24 02:18
#166

The Wild Things av Dave Eggers baserad på filmen

Mycket intressant insyn i barnstänkande men jag vet inte.. den fick inte riktigt mig att komma in i den. Den var inte djup nog.

Pirjo
2010-07-24 22:48
#167

Besökte Norrskedika bakluckeloppis för första gångenoch fick med mig

Piaf av Simone Berteaut

Snö av Orhan Pamuk

Den oändliga planen av Isabel Allende

Isjungfrun av Penelope Evans

Sjöglas av Anita Shreve

MagdalenaMorden av M.J. Rose

Annons:
Pirjo
2010-08-07 16:41
#168

Norrskedika igen. Tyvärr är inte sortimentet speciellt bra där men lyckades hitta lite i alla fall

Kvinnor på ett tåg av Anita Nair

Den gyllene drakens rike och Andarnas hus av Isabel Allende

Eleni av Nicholas Gage

Den långa flykten av Richard Adams

Flykten över Himalaya av Maria Blumencron

Den svarta boken av Orhan Pamuk

I museets dolda vrår av Kate Atkinson

Den andra kvinnan av Jane Green

Den fjärde sanningen av Iain Pears

sponny
2010-08-10 12:13
#169

Hittade ljudboken Den längsta dagen av Cornelius Ryan läst av Claes Elfsberg.

Effie
2010-08-10 13:42
#170

Loppis i Hällevadsholm: Cider med Rosie, av Laurie Lee, och STF:s årsskrift för 1970; Västergötland. Fast det var mest för att ge ett litet bidrag till dem som ordnade loppis och sommarcafé där.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Maliceangel
2010-08-15 18:07
#171

Nikki Sixx, spillror ur ett rockstjärneliv.

Alvjonia
2010-08-16 00:40
#172

De senaste böckerna jag köpte var:

Boktjuven av Markus Zusak. Har kommit halvvägs i den nu, och den är riktigt bra tycker jag.

Blonde av Joyce Carol Oates.

Pirjo
2010-08-26 17:53
#173

Vår lilla hemlighet av Toni Maguire

Summan av dagarna av Isabel Allende

Historien av Elsa Morante

En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie

och en tiotal andra böcker på loppisen i Täby

ceolas
2010-09-04 16:22
#174

Rebecca av Daphne Du Maurier

Blå dahlia av Nora Roberts

Om änglar kunde tala av Torgny Wirén

Den azurblå stäppen av Michail Sjolochov

samt

Jaguaren av Loup Durand

Annons:
Pirjo
2010-09-07 16:46
#175

Flickorna från Riyadh av Rajaa Alsanea

och

Heroine av Unni Drougge

ceolas
2010-09-11 17:52
#176

Dikter av Anna Rydstedt

Blink av Tom Philbin

Litteraturpriset av Kjell Espmark

Berättelser i urval 1979-1996 av Lars Huldén

Middaqq-gränden av Naguib Mahfouz

Strindbergsmördaren av Jean Bolinder

samt

Briljantarmbandet av Folke Mellvig

Effie
2010-09-26 17:08
#177

Jag har varit på bokmässan.

Istanbul, av Orhan Pamuk

Napoleon, av Herman Lindqvist

Nässlorna blomma, av Harry Martinson

Kung Kol, av Upton Sinclair

På stråmatta i Japan, av Signe Höjer.

Och så tre barnböcker som jag ska ge bort. 170:- totalt, plus inträde.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Fruktiz]
2010-09-27 20:18
#178

Idag kom de böcker som jag reserverat från bibblan:

Vad hände med Jennie? , av Caroline B. Cooney

Det fattas en tärning , av Johanna Tydell

Fjäril , av Sonya Hartnett

Sen ska jag även läsa:

I taket lyser stjärnorna , av Johanna Tydell
Tretton skäl varför , av Jay Asher
Vampyrens märke , av P.C Cast
Mycket mer än så , av Sarah Dessen
Fallen ängel , av Becca Fitzpatrick
Vänner , av Pia Hagmar
Nyckelbarnen , av Sara Kadefors
Livet på en kylskåpsdörr , av Alice Kuipers
Om jag kunde drömma , av Stephenie Meyer
Frost , av Maggie Stiefvater
Tretton skäl varför , av Jay Asher

Pirjo
2010-09-30 20:15
#179

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson

Igelkottens elegans av Muriel Barberry

LillaLinn
2010-10-05 19:20
#180

Knappt lovlig, Katarina Von Bredow

Syskonkärlek, Katarina Von Bredow

Pirjo
2010-10-05 19:33
#181

I skuggan av Sitare av Fateme Behros

Fula fiskar av Jennifer Crusie

Gömstället av Corrie ten Boom

Annons:
Pirjo
2010-10-09 18:53
#182

Första garageloppisen för i år. Ganska dåligt med böcker (mest deckare), men lyckades i alla fall hitta

Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon

Vilda svanar av Jung Chang

Flickornas handbok i jakt och fiske av Melissa Bank

Kvinnornas svarta bok av 12 författare från Inger Alfvén till Barbara Voors

Den nakna lunchen av William S. Burroughs

Pirjo
2010-10-17 17:54
#183

Första besöket för i år på Fyris inomhusloppis i Uppsala och självklart slank det med en del böcker. En del sånt som vi redan läst tidigare men som tål att läsas om.

Det blev bl a

Målaren på Moulin Rouge av Pierre LaMure

Laglöshetens tid av Wole Soyinka

Chi An Bara en dotter av Steven W Mosher

Kvinna i Egypten av Jehan Sadat

Dublinbor av James Joyce

Hur bör du leva? av Folke Tersman

LillaLinn
2010-10-17 18:25
#184

Hur kär får man bli? av Katarina von Bredow

Bara inte du av Katarina von Bredow

Räcker det om jag älskar dig? av Katarina von Bredow

Expert på att rodna av Katarina von Bredow

Pirjo
2010-11-02 16:08
#185

Kunde bara inte låta bli när jag hittade på Bokbörsen en bok om min all-time-favourite kriminalkommissarie

Ett fall för Frost av R.D. Wingfield

[Cheete]
2010-11-05 16:26
#186

The Spooks Bestiary och The Spooks Nightmare av Joseph Delaney :D

gun92884
2010-11-05 18:50
#187

Jag har slutat lana bocker pa biblioteket eftersom jag glommer att ta tillbaka dem i tid sa jag kunde lika garna ha kopt dem fran borjan :0(

Daremot koper jag bocker fran bibliotek nar de saljer ut for att fa rum for nya bocker.

Mina senaste fynd:

'The blank canvas - Inviting the Muse' (Audette)

'Design flaws of the human condition' (Schmidtberger)

'Restless' (Boyd)

chapp
2010-11-05 19:39
#188

The discomfort zone, av Jonathan Franzen. Han är en amerikansk författare som är rätt het just nu… Har inte läst något annat av honom men planerar det.

Annons:
gun92884
2010-11-05 21:54
#189

#188

Han ar popular for Oprahs show pushar hans bok …

$$$$s dragning blev val for stort eftersom han tog tillbaka vad han sa for ett par ar se'n, att han skulle aldrig vilja ha en bok pa hennes show.

Gillar du Franzen (han ar en 'acquired taste') sa rekommenderar jag 'The Corrections' varmt :0) Det var den boken som braket var om … men, Franzen klarade sig bra eftersom braket gjorde att han fick reklam anda :0)

Franzen har en memoir ocksa, 'The Discomfort Zone' … jag tror att tycker man om Franzen har man ha overseende med att han ar litet ojamn … man far anda behallning utav lasningen …

Pirjo
2010-11-07 16:44
#190

Bilden av pappa av Gerdur Kristný & Thelma Asdisardóttir

Den hungriga prinsessan av Christina Herrström

I skuggan av värmen av Lotta Thell

Stulna döttrar av Malika Kaddour

Efter våldtäkten av Alice Sebold

hannakb
2010-11-10 22:06
#191

Iller hemma av Lynn Morton

Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl och nån mer jag glömt bort :P

gun92884
2010-11-10 22:28
#192

Jag koper mycket fran Amazon.com's andrahandsbocker och

The Men who Stare at Goats (Jon Ronson)

har precis kommit med posten.

Axmiin
2010-11-12 13:19
#193

Mitt senaste köp var nog..

Heligt guld - David Gibbins

Atlantis - David Gibbins

gun92884
2010-11-12 13:28
#194

'How to draw' (fran 8 ar till 80)

Bok + div material

… julklapp till barnbarn som visar talang och intresse :0)

Pirjo
2010-12-05 18:18
#195

Klockan 21:37 av Karin Alfredsson

Edens bakgård av P.C. Jersild

Människohamn av John Ajvide Lindqvist

Medinas juvel av Sherry Jones

Annons:
Pirjo
2010-12-16 23:50
#196

Julklapp till min man

Dagbok förd under min resa i Centralasien och Kina 1906-07-08 del I-III av Gustaf Mannerheim

Effie
2010-12-17 07:48
#197

Royal Assassin, av Robin Hobb. Boken är på väg från England. Hade en kasse fantasy inköpt av en kollega och insåg, när jag bläddrade i en, att det var tredje boken i tredje trilogin av en sammanhängande historia. Kanske inte helt rätt ände att börja i. Gick till bibblan och lånade del 1, men del 2, det enda exet, var "under arbete" och reserverad dessutom. Visst är det bekvämt med bokhandlar på nätet, särskilt antikvariat.

#196 Låter intressant, den boken.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

gun92884
2010-12-17 13:28
#198

Pa vagen till affaren dar jag koper hundmat (matar ra diet, sa far aka en bit for att komma till de asiatiska affarerna dar de har ett sortiment som ar litet mer varierat) finns flera av mina guldgruvor, the second-hand bookstores. Finns en rea-bokaffar ocksa dar jag ofta tittar pa ALL BOOKS $1, for att hitta short story forfattare. Men haromdagen blev det bara second-hand. Nar jag inte kanner till en forfattare (koper valdigt sallan best sellers eftersom det finns - detta ar min asikt, forstas - sa manga hacks bland dessa forfattare) sa kikar jag pa ett par sidor for att komma underfund med stilen … dessutom kollar jag vem som har recenserat. Min smak ar eclectic sa denna gang blev det:

Almost (Elisabeth Benedict) En bok som NYT (New York Times) valde till 'notable'.

Becoming Mona Lisa (Donald Sassoon) … hur Mona Lisa blev den art ikon hon ar

The truth of the matter (Robb Forman Dew) … National Book Award forfattare

Belly (Lisa Selin Davis)

Love medicine (Louise Erdrich) … every-day american indian genre specialist

Which brings me to you (Steve Almond)

Flower Confidential … (Amy Stewart)

… och jag som egentligen ska gallra, inte kopa …

Pirjo
2010-12-18 19:49
#199

Ett besök på Helping Hand i Uppsala gav

Tunn luft av Jon Krakauer

Mandelplockerskan av Simonetta Angello Hornby

Sonat till Miriam av Linda Olsson

sponny
2010-12-26 21:42
#200

En hel drös med böcker blev det nu när jag gick med i bokklubben SMB (Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek).

Artilleri-Fler än 300 av världens främsta artilleripjäser från 1914 fram till idag - Chris Grant

De vita bussarna - Åke Svensson

Branden-Tyskland i bombkriget 1940-45 - Jörg Friedrich

Lauri Törni-Yrke: Soldat - J. Michael Cleverley

Vanvettet på västfronten - Bengt Belfrage

Svensk militärmakt-Strategi och operationer i svensk militärhistoria under 1500 år - Lars Ericson Wolke

Pansarslaget vid Prochorovska - Walter Schüle & Martin Månsson

gun92884
2010-12-27 00:10
#201

The art of racing in the rain (Garth Stein) … som inte var inkopt men given mig som Secret Santa julklapp …

sponny
2010-12-30 00:39
#202

Ägaren till antikvariatet här i byn har bokrea så det blev några nya. Han har det några gånger om året med ett stort bokbord utanför biblioteket där han säljer av böcker för 5-10 kronor styck.

Winston Churchill - Knut Hagberg

Den längsta dagen - Cornelius Ryan

Slakthus 5 - Kurt Vonnegut

Annons:
Effie
2011-01-03 22:17
#203

Jag var på biblioteket för att hämta en beställd bok, enbart - och så hade de utrensning av sf/fantasy. 3 böcker för 5 kr. Det blev bara 3, i alla fall:

Always coming home, av Ursula Le Guin

Children of the mind, av Orson Scott Card

Shadow Puppets, av Orson Scott Card

Och så lånade jag Glennkill av Leonie Swann, Pappa Goriot av Balzac och Nytt liv med riktig mat av Sofie Hexeberg. Som om jag behövde fler böcker just nu…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

gun92884
2011-01-05 14:43
#204

… second-hand affar igar:

Kitchen Sessions (Charlie Trotter)

Convection Cookery - inte riktigt vad jag ville ha … letar efter en som visar hur man kokar med micro/convectionmetoderna SAMTIDIGT … kan anvande den till min vanliga convectionugn, forstas …

LillaLinn
2011-01-06 12:36
#205

Det händer nu av Sofia Nordin

Som jag vill vara av Katarina Von Bredow

Simon och Sophie av Emma Granholm

Malonne
2011-01-10 21:48
#206

Harry Potter and the Philosphers' Stone, J.K Rowling

Harry Potter and the Chamber of Secrets, J.K Rowling

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, J.K Rowling

Harry Potter and the Goblet of Fire, J.K Rowling

Harry Potter and the Order of the Phoenix, J.K Rowling

Harry Potter and the Half-Blood Prince, J.K Rowling

Harry Potter and the Deathly Hallows, J.K Rowling

Ringens Brödraskap, J.R.R. Tolkien

Sagan om de Två Tornen, J.R.R. Tolkien

Sagan om Konungens Återkomst, J.R.R. Tolkien

Sagor från Midgård, J.R.R. Tolkien

Hoppas jag kan hitta någonstans man kan köpa Silmarillion av J.R.R. Tolkien också, men den boken verkar vara slut typ överallt.

Nu har jag att läsa fram till sommaren! ;)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Effie
2011-01-11 08:37
#207

#206 om du kan tänka dig antikvariat, så finns ju bokborsen.se, antikvariat.net, boknatet.com och säkert andra länkar som jag glömt. Och på engelska finns ju amazon, både .com och .co.uk, och andra länkar.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

gun92884
2011-01-11 14:04
#208

#207

Den finns bara i tyska upplagan pa Amazon i USA.

gun92884
2011-01-11 14:10
#209

… min favorit bland overstock affarer, Big Lots, hade en uppsattning nya bocker (och DVDs) igar sa det blev litet inkop (av bada delarna):

America America (Ethan Canin)

Steer Toward Rock (Fae Myenne Ng)

Slam (Nick Hornby) … gillar inte allt men ger denna en chans …

How to be a better FOODIE; a bulging little book for the truly epicurious (Sudi Pigott)

Annons:
Effie
2011-01-11 20:09
#210

#208 Tyska? The Silmarillion, edited by Christopher Tolkien, utgiven av Houghton Mifflin Harcourt…eller Harper Collins… har jag missat något?? Men det finns ju andra ställen; jag gav exempel.

Den fanns på ryska också…tror jag avstår den med.. Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Malonne
2011-01-11 20:36
#211

210# Ryska känns ju lite övermäktigt, ska ta mig igenom svenska serien först ;)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

gun92884
2011-01-11 20:58
#212

#210

… hmmmm? Igar var det vad jag hittade men, kikade igen pa amazon, usa, och nu helt plotsligt finns det manga olika upplagor … du slipper slipa av tyskan :0)

Effie
2011-01-11 22:49
#213

#212 hellre tyska än ryska. Glad Men nu får vi lämna tillbaka tråden till det den ska handla om.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

rebz
2011-01-14 00:14
#214

Det börjar bli rätt segt att scrolla ner nu, så jag startar en ny tråd där vi kan fortsätta :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Upp till toppen
Annons: