Annons:
Etikettövrigt
Läst 1073 ggr
UlrikaG
8/24/08, 12:12 AM

Musik som påminner om böcker?

Tänkte på detta när jag satt i bilen ikväll och lyssnade på metallica ( ett favoritbandFlört ) och låten Outlaw Torn spelades.

Läser just nu Stephen King´s Revolvermannen och den låten passade perfekt in dessa böcker!

När jag läste Sagan om Belgarion-serien och Mallorea för första gången, minns jag att jag lyssnade på en MrMusic-skiva som jag inte kan lyssna på än idag utan att minnas de böckerna. Speciellt två låtar.

Även Mammautjägarna är förknippad med en låt för mig.

Hur är det för er? Har ni speciella låtar som får er att tänka på vissa titlar, eller låtar som verkar stämma in perfekt på andra?

Annons:
lovlin
8/24/08, 12:38 PM
#1

Jag har försökt utveckla det till en konst faktiskt =) Tror fullt och fast på att upplevelsen blir bättre ju fler sinnen som får vara med. Det började med samma böcker för mig, haha :)

sagan om elenien har fått soundtracket från spice girls andra skiva. Har gjort en lista som jag har någonstans på allt annat jag kunde komma på då, ifall någon skulle vara intresserad av lite amatör- och populärpsykologi

Mitt senaste och mest seriösa försök inbegrep Härskarringentriologin och en iPod laddad med filmmusiken. Där försökte jag hitta vad som passade för tillfället, och låtarna är bra döpta så man vet när dom ska in :) Det var coolt ^_^

Upp till toppen
Annons: