Annons:
Etikettboktips
Läst 1585 ggr
Sara
8/2/08, 5:47 PM

Boktips: Innan jag dör

Romanen Innan jag dör är skriven av Jenny Downham.

Boken handlar om 16 åriga Tessa som har leukemi och hennes sista tid.

Jag är inte en människa som gråter lätt men när jag läste den här boken så grät jag mig igenom ungefär halva boken.

Boken är inte sorgligt skriven egentligen men den får en att tänka efter vad som egentligen är viktigt i livet.

Läs den!

Sara

Annons:
UlrikaG
8/2/08, 11:11 PM
#1

Trodde först att du skulle avlida av tristess och var lite desperat efter någon titel ;)

Låter inte som en bok för mig dock. Jag skulle antagligen grina hela tiden ;)

Sara
8/4/08, 11:07 PM
#2

Haha, ja så kan man ju oxå läsa det. Flört

Sara

Abico
8/6/08, 7:43 PM
#3

Oh, jag surfade in på adlibris och läste om den. Den ska jag absolut läsa *skriver upp på min "att läsa lapp"*. Men först måste jag läsa ut någon mer av de böckerna jag håller på med. Jag försöker sätta en gräns på fem böcker på samma gång ;P

Hanna 

hus-musen
8/8/08, 4:07 PM
#4

jag har läst den och den är verkligen sorglig just för att den är verklig! lite tunn kansekom man vill ha riktig läsning, har för mig att den är en sk ungdomsbok?

Qui dormit, non peccat

 


Sara
8/8/08, 7:13 PM
#5

Har ingen aning om det är en ungdomsbok oxå, hittade den på vuxen sidan iaf, så det är nog för både och i såfall.

Situationen är verklighet för många men just boken är skriven som en roman och inte en sann berättelse.

Sara

hus-musen
8/9/08, 2:51 AM
#6

hittade igen den nu, den är från en ungdomsbokhandel jag var medlem på för många år sen! går fortfarande att läsa

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Whispree
8/10/08, 4:52 PM
#7

Den låter som en bok jag vill läsa! Man får se om man hittar den någonstans

Glasvinge
8/19/08, 4:39 PM
#8

Åh, den är så fin! Jag köpte den i England och visste inte ens att den fanns på svenska. Googlade på den nu och läste lite om den, jag slår vad om att den är vackrare på engelska! I alla fall för mig som gärna läser originalspråket. Finare omslag också ;) Before I die.

Pirjo
8/21/09, 12:20 PM
#9

Läste den för ett tag sen och tycker att det är en lättläst och läsvärd bok om någonting som många tycker är svårt, dvs döden. 

Vill man sen gå vidare om samma ämne, men lite "vuxnare", så kan jag rekommendera Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom

Upp till toppen
Annons: