Annons:
Etikettövrigt
Läst 1387 ggr
Plum
3/30/08, 11:24 PM

Lite pinsamt. :D

Ja men bara lite. :D

Det är så att vi håller på att packa, har snart packat färdigt alla böcker i familjen.

I nuläget är det 14 flyttkartonger med böcker. :D

Och jag tror det blir iaf 4-5 till innan alla böcker är packade.

Detta kan jämföras med exet som flyttade nu i veckan, han och våra två kids hade 3 kartonger med böcker. :D

Hur många tror ni att ni skulle få om ni skulle flytta? Ja jag vet det är svårt att uppskatta, men på nåt ung?

Annons:
mjioo
3/31/08, 12:46 AM
#1

två skulle jag nog kunna skrapa ihop, jag lånar ju mest böcker.. sen är jag 19år och har inte hunnit samla på mig så mycket än :D

MimmieM
3/31/08, 12:55 AM
#2

Jag tror jag har 5-6 kartonger med böcker :)

Carpe Diem

emoflickan
3/31/08, 1:29 AM
#3

jag håller på o flyttar nu, packar böcker ikväll, kommer bli minst 3 lådor men då har jag oxo fyllt ett antal kassar med böcker som ska ges bort. Insåg att jag kanske hade lite väääl mkt böcker som jag inte kommer läsa igen :)

MimmieM
3/31/08, 1:43 AM
#4

Hahaha.. jag är asrädd för att slänga saker. Jag slängde en del böcker när jag flyttade hemmifrån - och 3 år senare kommer jag på att de hade varit jättebra att ha nu!

- Jag ska aldrig slänga en bok i hela mitt liv igen!

Carpe Diem

emoflickan
3/31/08, 2:45 AM
#5

haha, jo risken finns väl men men, jag måste lära mig att ibland släppa lite saker, annars kommer jag snart behöva behöva bo i en villa med 20 rum ;)

leja
3/31/08, 1:07 PM
#6

Tror att jag skulle hamna på en så där 20-30 kartonger. Tror jag, om jag inte har mer böcker. Svårt att veta hur många böcker går det per kartong ? Fast då har jag en hel del böcker i sommarstugan, mest gamla barnböcker.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Jalking
3/31/08, 3:22 PM
#7

Just nu innehåller mitt register 1126 böcker. Vad det blir i flyttlådor vet jag inte. 15 - 20?

166 av dem olästa. (Se tråden "Bokregister")

Maria
3/31/08, 5:40 PM
#8

Sist vi flyttade (2 år sedan) så var det 24 bananlådor med böcker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Plum
4/1/08, 1:53 PM
#9

#4 Usch nä SLÄNGA böcker!?!??! Kan inte jag, kan inte ens ge bort böcker, OM jag inte får några i byte. ;) Nää jag är inte så snål, men de flesta jag har här hemma vill jag läsa eller så är det såna jag inte vill göra mig av med.

Pocket kan jag byta bort. :D

elinn
4/2/08, 6:46 PM
#10

Jag hade stora problem när jag flyttade sist. Fick ihop fem kartonger med böcker inklusive all studentlitteratur. Som ni säkert redan vet så väger ju böcker en hel del så när det var dags att bära ner allt till bilen så gick det inte att lyfta kartongerna. Fick då ställa mig och packa om precis allt. Fylla alla kartonger till hälften med böcker och den andra halvan med lättare skräp.

Det är ett misstag jag inte tänker göra om igen. Fy vad det var jobbigt…

// ElinN

Maria
4/2/08, 7:22 PM
#11

#10 Därför är bananlådor perfekta. Visserligen tunga men går att lyfta.

( OT.Har man mycket gamla vinylskivor så är dessa perfekta att packa i typ ICAs papperskassar. Går ner precis och man får en lagom tung påse som går att ställa.)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Frida
4/3/08, 12:29 AM
#12

De gånger jag har flyttat har jag packat i papperskassar istället eftersom det inte blir så tungt och det går att bära. I dagsläget skulle det nog bli en sisådär 10 papperskassar n om man räknar böckerna jag har framme i hyllan. Sen har jag två eller tre flyttkartonger med böcker som står för förvaring lite här och var.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: