Annons:
Etikettövrigt
Läst 1616 ggr
Sara
3/25/08, 2:37 PM

Att läsa Ett öga rött

Började läsa boken Ett öga rött igår kväll och shit vad irriterad jag blev. Hela boken är skriven som en del ungdomar med invandrarbakgrund talar. Slangord, ord som fattas, ändelser som är fel osv.

Jag är uppvuxen i en del av Göteborg som undomarna talade just så här, så jag är inte främmande för det men det retar mig ändå nått enormt eftersom boken blir svårläst.

I övrigt tycker jag boken är bra och visar hur en del ungdomar med invandrarbakgrund tänker. Så jag kan inte sluta läsa den nu mitt i heller…

Sara

Annons:
Lavine
3/25/08, 8:46 PM
#1

Nu var det många år sedan jag läste Ett öga rött, men jag vill minnas att jag tyckte det där med slangen var väldigt snilligt skrivet. Men visst kräver det lite koncentration när man läser. Det är den värd, det är en bra bok! :-)

Och jag vill också minnas att hela boken inte var skriven så, det var till viss del (kanske stor del rentav) en poäng i det hela. Men som sagt var det ett bra tag sedan jag läste den (nu blev jag sugen på att läsa om den).

[Vargnatt]
3/25/08, 11:22 PM
#2

Jag läste den för något år sedan och jag kan bara hålla med dig, jag höll på bli galen när jag läste! Jag kunde inte heller sluta läsa då den var en uppgift i skolan, annars hade jag nog inte orkat igenom hela.

Sarah
4/13/08, 1:36 AM
#3

Tyckte oxå att det var jobbigt i början men efter ett tag tänkte jag inte på det längre. Det är ju en riktigt bra bok :)

Upp till toppen
Annons: