Annons:
Etikettboktips
Läst 2682 ggr
ChristinaSylejmani
2008-03-12 13:18

Havets dotter.

Vill tipsa om boken "Havets dotter" av Deidre Purcell.

Sorchas och Micheáls hemighet har ingen någonsin anat och för prästen avslöjar  Sorcha O´Briain den lögn om Molly som hon inte orkar bära längre när hon skall dö. Hon berättar  för prästen vad som hände en majnatt tjugo år tidigare, då ett våldsamt oväder just bedarrat runt den karga ön utanför Irlands västkust. _Parets (Sorchas och Micheáls) dotter, Molly, dör och Micheál går ut för att gräva en grav åt sin dotter och det är då han ser flotten nere vid stranden. Från flotten hörs ett ömkligt ljud  - som en kattunges jamande. När han närmar sig ser han ett bylte där en naken fot sticker ut och han tar varsamt  upp den lilla babyn. Hon tittar på honom med stora, blå ögon - ögon som liknar deras döda Molly…

_

Annons:
blombuketten
2008-03-13 20:34
#1

Låter spännande och lite kittlande faktiskt. Den ska jag ta och lägga till i min "ska läsa" lista.

ChristinaSylejmani
2008-03-13 22:56
#2

#1. Ja, det tycker jag att Du skall göra. Att lägga den till Din "ska läsa" lista.

Den ÄR faktiskt jätte bra och jag är lite småsugen på att läsa om boken igen. Det är ju några år sedan som jag läste boken men helt klart värt att läsa en gång till.

De sista kapitlen sträckläste jag, kommer jag ihåg. Jag hade svårt att sova och tänkte som så att jag läser något/några kapitel ur boken och jag kunde inte sluta förrän jag hade läst ut den.

Försök att komma ihåg att skriva här sedan om vad Du tyckte om boken. Flört

blombuketten
2008-03-14 23:28
#3

#2. Jag lovar att försöka komma ihåg det Glad.

stellina
2008-03-23 14:57
#4

Absolut en bok jag vill läsa!

ChristinaSylejmani
2008-07-09 22:04
#5

#1. Har Du hunnit läsa boken ännu, eller?

blombuketten
2008-07-09 22:48
#6

Inte än, men det kommer. Har en hög att beta mig igenom först Glad.

Annons:
Yuki
2008-07-09 23:41
#7

Jag måste bara läsa den… den låter så spännande!

ChristinaSylejmani
2008-07-09 23:45
#8

Ja, den är faktiskt både spännande och bra. De sista kapitlen sträckläste jag. En lättläst bok, i mitt tyckte.

Upp till toppen
Annons: