Annons:
Etikettövrigt
Läst 1931 ggr
Plum
2008-03-27 12:50

Hur köper ni böcker?

En liten snabbisenkät om bokköp.
Köper ni helst nytt eller föredrar ni beg? Eller köper ni både och?

Vad har ni för krav på skick och pris när du köper beg?

De ska vara i stort sätt i nyskick, de ska vara VÄLDIGT billiga, de ska vara lite slitna så man kan ana deras historia?

Köper ni mycket via nätet eller föredrar ni att köpa i affär?

Köper ni bara böcker på bokrean?

Köper ni böcker på bokrean för att lägga undan till tex jul eller födelsedagar?

Annons:
Sara
2008-03-27 21:11
#1

Jag lånar helst böcker. Dels på grund av lite dålig ekonomisk sits (jag läser mååånga böcker under året) och dels på grund av platsbrist att förvara dem hemma. Faktaböcker har jag dock en del av här hemma.

Ibland köper jag böcker om det är på rea eller second hand. Skicket på second hand böcker bör iaf vara helt och rent. Slitet och sidöron är helt ok.

Vet jag vilken bok jag vill ha kan jag lika gärna köpa över nätet.

Jag köper inte och lägger undan. Jag tycker det är svårt att köpa böcker till andra över huvudtaget om det inte är vissa titlar de önskar sig.

Sara

Maria
2008-03-28 19:15
#2

Köper böcker på loppis och på nätet.

Sedan finns ju alltid bibliotek och goda vänner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mjioo
2008-03-28 21:11
#3

När jag köper beg. böcker så spelar de ingen roll om de är slitna eller ser nya ut sålänge det känns prisvärda vid det tillfället.

Brukar låna böcker men om jag fastnar för en författare så vandrar jag iväg och köper böcker utav samma författare och då är det oftast bara pocket jag köper.

Har inte tålamodet att beställa ifrån nätet och tycker om att vandra upp och ner och bläddra i böcker i bokaffärer och sedan vandra iväg med kliande fingrar med några böcker i en påse. Det brukar sluta med att det kliar så mycket i fingrarna att jag börjar läsa på bussen hem.

Plum
2008-03-28 21:59
#4

Har ju glömt att svara själv. :D

En liten snabbisenkät om bokköp.
Köper ni helst nytt eller föredrar ni beg? Eller köper ni både och?
Jag har börjat köpa mer och mer beg. Blir nog mer när vi flyttat och man kan åka till Åstorp och köpa inbundet för 10:-/st
Vad har ni för krav på skick och pris när du köper beg?
De ska vara billiga och rena, att det syns att de blivit lästa gör inget bara de är hela och rena, vill inte ha böcker som faller ihop.
Köper ni mycket via nätet eller föredrar ni att köpa i affär?
Har köpt en del via nätet på bokus, men slutat för de är inte billigare. Köper beg på nätet och i affär. Very Happy
Köper ni bara böcker på bokrean?
Nä köper nä som helst. Very Happy
Köper ni böcker på bokrean för att lägga undan till tex jul eller födelsedagar?
Hahaha näää kan inte gömma böcker, vill att ALLA ska få nya fina böcker med en gång. Very Happy

Pia
2008-03-30 01:08
#5

Nätet, bokhandel, second hand, rea, gott och blandat m a o.

Velsan
2008-04-09 20:00
#6

Köper på bokus och på bokhandlar, mest från nätet eftersom jag tycker det är bekvämt och billigt. Ärver gärna böcker också :)

Annons:
Sarah
2008-04-09 20:22
#7

KÖper pocket i mängder i perioder. Sen får de stå och mogna i hyllan tills jag är på humör för dem. Ibland tar det år och ibland går det fort. Vill ta på dem innan jag köper dem så det blir i affär :)

MimmieM
2008-04-10 01:02
#8

Bokklubb och har börjat få börja tvinga mig själv till att inte gå in på pocketshop när man är i stan! - Plomboken blir lätt och väskan tung!

Carpe Diem

Abico
2008-04-14 13:20
#9

Jag köper väldigt sällan böcker, farmor är så duktig på att fylla mina bokyllor åt mig ;P Och sedan älskar jag känslan av att låna och lämna tillbaka böcker på biblioteket.

Hanna 

MimmieM
2008-04-14 14:31
#10

själv älskar jag känslan att äga ;)

Carpe Diem

Abico
2008-04-14 15:22
#11

#10 - Haha ;P Men det är så härligt att kunna komma till biblioteket och känna att "Dessa böcker är jag klar med". Men sedan finns det ju böcker som man måste ha hemma också.

Hanna 

Upp till toppen
Annons: