Annons:
Etikettboktips
Läst 1468 ggr
ChristinaSylejmani
2008-03-12 13:49

Tilly Trotter...

Tre böcker av Catehrine Cookson som jag läst är de tre (3) böckerna om Tilly Trotter.

"Tilly Trotter"

"Tilly trotter - kärlekens irrvägar"

"Tilly Trotter - kärlekens höst"

Tre klart läsvärda böcker.

Annons:
Sara
2008-03-13 00:13
#1

Vad är det för typ av böcker? Lätt/svårläst? Vuxen?

Sara

ChristinaSylejmani
2008-03-13 12:02
#2

Det är romaner och Catehrine Cookson skriver på ett lätt och bra sätt, tycker jag. Hennes skrivastil tilltalar mig på något sätt. Nu är det ju ett bra tag sedan som jag läste dem men ibland har jag fått lite av lusten att läsa om dem.

Personligen tycker jag att de var lättlästa och att jag fick behållning av dem. 

Jag ser att jag bara skrev "Tilly Trotter" om den första boken men den heter "Tilly Trotter - Kärlekens många ansikten".

Jag hittade denna recension om Tilly Trotter.

Babz
2008-03-16 17:35
#3

Vuxenböcker. Lite "romantiska" romaner om en fattig kvinna i 1800-talets England, om jag kommer ihåg rätt - det är några år sen jag läste dem. Jag gillade dem skarpt, pga författarens stil och personporträtt. Definitivt lättlästa. Och läsvärda.

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

ChristinaSylejmani
2008-03-16 18:03
#4

Ja, det är ju ett bra tag sedan  som jag läste böckerna men det stämmer att det handlar om en fattig kvinna i 1800-talets England. Jag tror att "Tilly Trotter" gick som TV-serie för några år sedan. Jag såg något avsnitt faktiskt. Eftersom jag hade läst böckerna så blev jag ju intresserad av att se de avsnitt som jag kunde.

Catehrine Cookson skriver på ett väldigt enkelt och lättfattligt sätt - i mina ögon sett.

Upp till toppen
Annons: