Annons:
Etikettboktips
Läst 3371 ggr
typ-t
2008-01-03 01:01

Vargbröder

Vill tipsa om vargbröder böckerna.De kan både ungdomar och vuxna läsa tillsammans.det är spänning rätt igenom alla böckerna!

Annons:
Mezzzanina
2008-01-10 23:39
#1

Jaaa, Missa inte vargbröder snälla ni..Detta är en ungdomsbok.Men den är så bra skriven att man som äldre också har stor glädje av den.Jag läser den tillsammans med min 12 årge son.

Man förflyttar sig sextusen år tillbaka i tiden och istiden har tagit slut några tusen år tidigare.Folken lever i klaner med namn av olika djurarter.Tycker också att boken förmedlar ett budskap att respektera djur och natur.De väl beskrivna naturbilderna och miljöerna gör att man lätt kan få en bra bild i fantasin hur det såg ut på den tiden.Författaren är oerhört duktig på att förmedla hur det skulle kännas att leva denna tid.

Hur tänkte man då?…Vad trodde man om liv och död och sitt ursprung?..

Boken är skriven på ett sätt så att det är spänning i stort sett hela tiden.Man vill helt enkelt inte sluta läsa.Det blir sena kvällar ibland när vi läser!

Handling i första boken.(Baksides texten på boken)

Tolvårige Torak är ensam,sårad skräckslagen och måste fly.Hans far ligger död bredvid honom, attakerad av en demon i skepnad av en björn - en demon med kraft att förgöra världen…

Torak har gett sin döende far ett löfte.Han ska söka upp Världsandens berg för att få hjälp att besegra demonen.Hans enda följeslagare är en övergiven vargunge, och tillsammans ger de sig av på en lång och farofylld vandring genom Storskogen.

 Efter denna bok så kommer fem delar till, alla lika bra!

LÄS DEM! Glad

Mezzzanina
2008-01-11 23:13
#2

Puttar upp denna tråd så att ni inte missar den!Glad

Buuc
2008-02-16 23:03
#3

Vargbröder är fantastiska böcker… Har bara läst 1an och 2an. Man blir fylld av känslor och även kunskap när man läser böckerna, man kan nästan känna att man är där Torak är. Det känns som om man känner honom som om han är ens bästa vän. :) Läs dom!

Mezzzanina
2008-02-28 02:22
#4

Jaa, gör det snälla ni.Och har ni barn i åldern 10,11,12,13 så är det helt underbara böcker att läsa tillsammans med dem.Det gör jag och sonen.Himla mysigt.

leja
2008-02-28 12:56
#5

De första delerana fanns på Åhlens rean såg jag igår. Tips bara.

Vad ska man ha som signatur tro?

[VictoriaR]
2008-03-12 22:32
#6

Den är jättebra:)

passar alla åldrar!

Annons:
MarHai
2008-03-12 23:27
#7

Jag älskar dessa böcker! De är så spännande, och verkligen fångar läsaren!
Mycket välskriven!

Rekomenderas varmt.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

BitteS
2008-03-29 22:24
#8

Mitt äldsta barnbarn bara älskar dessa böcker. Jag har nu beställt del 4 som kommer ut nu i slutet av mars. Hon har nästan längtat ihjäl sig efter den.

Plum
2008-04-01 14:24
#9

Vi har tre av dom, finns det fler?

Vi har tyvärr inte hunnit läsa dom, men efter detta ska jag nog läsa dom högt för min nästan 9-åring när vi flyttat. :D

Abico
2008-04-01 15:32
#10

Jag läste ettan och halva tvåan för ett par år sedan - men jag orkade inte avsluta tvåan. Jag vet inte riktigt varför men jag tröttnade på dom ^^' Man kanske skulle läsa om dom…

Hanna 

BitteS
2008-04-02 18:02
#11

Abico:   Kanske böckerna vänder sig till lite yngre läsare. Barnbarnet var 10 när hon fick de tre första.

Plum: Den första delen heter bara Vargbröder, ISBN: 9155236421. Del 2 heter Havets fångar, ISBN: 9155236421. Del 3 heter Demolernas port, ISBN: 9155232620 och den 4:e delen nyss utkommen, heter Jagad av klanerna, ISBN: 9155232639.

Del 1 och 2 finns fortfarande på rean och kostar 59 kr. Del 3 kostar 95 och del 4 kostar 98.

Velsan
2008-04-09 19:59
#12

Kolla på bokus där finns de som pocket för 36 kr :9

Abico
2008-04-15 14:35
#13

#11 - Jo iof. men jag måste gått i femma eller sexan när jag läste dom och då var jag ju *räkna* Ah, okej. Då var jag lite mer än 10 iof.

Hanna 

Annons:
Kawaiih
2008-11-08 00:37
#14

Läste den i sommras. Hur bra som hellst. Man lär sej mycket om djur och natur och hur man kan tolka olika saker i skogen.
Sen så är den hur spännande som hellst och har vändningar som man inte kan ana ibland.

Om jag ska beskriva första boken skulle jag beskriva den så här:

Det handlar om 12årige Torak. Hans far har blivit dödad av en demon som är instängd i en björn. Innan hans far dör så lovar han att han ska leta upp ett berg som heter världsandens berg. Han vet inte vart det ligger och inte hur det ser ut men han lovar ändå att han ska finna det och förgöra Demonen. Om han inte gör det så kommer hela skogen att förgöras och alla som lever där.
På sin resa händer många olika saker. Innan hans far dog så sa han även att han skulle finna en vägledare. Men vem skulle det kunna va? När han väl hittar sin vägledare är han nära på att ha ihjäl honom utan att veta om det. Men som tur var så hann han hejda sej. Sen börjar deras spännande resa emot berget. Dom träffar många olika människor som har haft olika relation till hans far och dom har sett björnen olika mycket allihopa. Men en sak har dom gemensamt. Alla är livrädda för den och vill ha bort den. Men hur ska torak kunna förgöra en hel björn som har väldiga krafter…

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Upp till toppen
Annons: