Annons:
Etikettboktips
Läst 1246 ggr
precis
2008-01-23 21:03

Haruki Murakami

Jag har fått bekymmer. Jag letar efter en författare till en jättebra bok som jag läst för några år sedan. Men jag har förmodligen gett bort den till nån som i sin tur gett bort den. Det kan vara en av Murakami, men kan också vara nåt helt annat.
Jag minns en mycket lång, händelselös sekvens, som var rätt viktig för hela handlingen. En man hyr en flytande stug-båt (en sån som man kan övernatta i, och sitta inne i på vintern och pimpla genom isen, inne i värmen) i en sjö. Och tillbringar sen massor av tid, ensam liggande på golvet, i mitten av sjön och fiskar lite vid den öppna luckan i golvet. och så pratar han lite med de som ror runt i sjön, som säljer mat och bete…
men det här är under lågsäsong, så det är nästan tomt med övriga personer, och när det kommer några, så spionerar han på dom…

Det utspelas förmodligen i något asiatiskt land, eller kanske gamla sovjetunionen?
Ringer det några klockor? Är det någon som har läst nåt liknande?

Jobbigt att ha såna här blackouts. jag vill ha en sajt där man kan söka på plotten och få fram vilken bok det är man glömt att man läst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: