Annons:
Etikettövrigt
Läst 760 ggr
Mezzzanina
2008-01-17 00:16

Våga skriva

Jag vill bara påpeka att det finns yngre som skriver här på på Litteratur i fokus som kanske ännu inte lärt sig att stava perfekt.En av dem är min son som är autistisk.

Jag är så lycklig att han har vågat gå ut och skriva på flera trådar här.

När han såg tråden "Stavning" så blev han osäker på om han vågar gå in här och skriva mer för att han inte alltid kan vara säker på att han stavar rätt.

Jag vill därför få fram detta:

Visst är det viktigt att man gör sitt bästa för att försöka stava rätt samt gärna läser igenom det man skrivit innan man lägger ut det här i en tråd eller som ett svar på en tråd.

Men till er som har svårt med stavning.Bry er inte om att oroa er om detta.Det viktiga är att budskapet går fram.Glad

Annons:
Guteillern
2008-01-17 00:41
#1

#0 Hejsan, krama om din son och säg till honom att, han visst kan fortsätta skriva här på litteratur.ifokus. Det inlägget (Stavning) han såg handlar om, är rubrikerna på grupperna i listen till vänster.

Mvh Ammi

Mezzzanina
2008-01-17 01:24
#2

Okej!Tack Ammi!Skall framföra det.Men jag ville bara belysa det för dem som är sämre på att stava.Hoppas ingen tar illa upp!

Bjornen
2008-01-19 10:05
#3
  1. Alla ska våga skriva och stavning i enskilda inlägg har ingen betydelse. Jag och många andra stavar ibland lite si och så ibland. Mitt påpekande gäller huvudrubrik som är det första nya läsare kommer i kontakt med. Men eftersom varken värd eller medhjälpare svarar på meddelanden eller reagerar tog jag upp det som ett inlägg.  Jag ser endast att värd eller medhjälpare skulle kunna rätta i någon rubrik på nya inlägg. Därutöver skulle någon värd kunna rätta i ett inlägg om det är mycket grov felskrivning som kan ge grova felaktiga tolkningar.

Fortsätt att skriva och tänk inte så mycket på stavningen.

Guteillern
2008-01-22 00:44
#4

#3 Det var det jag skrev :-) "Det inlägget (Stavning) han såg handlar om, är rubrikerna på grupperna i listen till vänster."

Ammi

Upp till toppen
Annons: