Annons:
Etikettboktips
Läst 1692 ggr
Grodan
2008-01-20 02:59

Kelley Armstrong

Hennes namn stavas ibland Kelly Armstrong…

Hur som helst har hon skrivit boken Biten. Har ni läst den?

Finns även boken Märkt på Svenska, men sedan tar det stopp. Inga andra böcker av henne har översatts till Svenska och ändå är hon oerhört stor och verkligen i ropet. Skriver om häxor, vampyrer, varulvar osv. Jordnära och mysigt.

Efter att ha läst Biten vill jag bara läsa mer av henne.

Hur tjatar man på förlag för att de ska översätta böcker?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Linn
2008-01-20 22:44
#1

Hmm.. Har du kontaktat dom överhuvudtaget? Jag har ingen aning. Kanske be snällt och tala om för dom att det finns folk som vill läsa fler av hennes böcker på svenska? jag känner igen båda böckerna, men har inte läst någon utav dom. Kanske borde försöka komme ihåg namnet på dom. :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

JessicaL
2008-01-21 14:43
#2

Älskar böckerna!

Kunde dock inte låta bli att köpa på engelska - kan ju inte missa fortsättningen, jättespännande ju!

Draconis
2008-01-31 00:31
#3

Hej jag har läst hela serien utom de 2 sista böckerna av kelley armstongs böcker försöker få tag i No humans involved just nu. men utöver de har jag alla hennes böcker (som jag vet existerar) men att de inte e på svenska gör väl inte så mycket? personligen tycker jag mycket bättre om att läsa på engelska, tycker jag får en helt annan inlevelse i boken.

men hon som har översatt biten heter ylva spångberg, sättning: ord & sånt, malmö, tryckt av svenska tryckcentralen, avesta
jag skulle chansa att du borde börja där?!


Med vänliga hälsningar

Kim

Upp till toppen
Annons: