Annons:
Etikettreligiös-litteratur
Läst 1882 ggr
korseett
2007-10-14 14:55

En kurs i mirakler

Hej jag är ny här på litteratur men gammal ändå på iFokus. Slukar det mesta inom det skrivna ordet.

Jag har påbörjat att läsa en bok som heter en kurs i mirakler. Jag undrar om det finns någon mer här som läser den eller har läst? Vore kul med någon att utbyta tankar med.

vänligen Karin, alias korseett

Annons:
Lionadh
2007-10-17 10:59
#1

Hej Karin!

 Jodå jag läser En kurs i mirakler. Jag började läsa den på engelska redan 1989 då DN hade ett par artiklar om den. Min favoritlektion är Lesson 93 Light and joy and peace abide in me.

 Vad tycker du om den svenska översättningen?

Hälsningar Maud Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

korseett
2007-10-17 15:55
#2

oj läst den på engelska! *impad*

Ja jag har inte kommit så långt än. Som tur var läste jag förordet där det stod varför vissa typer av ord användes i texten. Tycker den är lite tung att förstå. Hade problem i början att Gud hela tiden refereras till en hanFundersam men lärde mig rätt snart att byta ut ordet och ersätta med hon, Gudinna eller Kraften eller nåt annat som känns bättre just då.

Det finns ibland ord med som man inte hört talas om och då får man slå upp så direkt enkel är den ju inte.

Just nu har boken fått ligga orörd nån vecka för jag har helt enkelt inte orkat läsa. Tre lektioner har jag hunnit med och de är lite märkliga men som det står- bara utför dem utan att lägga för mycket tankar och logik bakom.

Upp till toppen
Annons: