Annons:
Etikettövrigt
Läst 1363 ggr
Anna-hfg
11/3/07, 8:04 PM

Dyra böcker?

Är det någon mer än jag som tycker att böckerna fortfarande är för dyra? De skulle ju bli såå billiga när den där momsen eller skatten togs bort men nu tycker jag de ligger på samma nivå igen.

Och alla de där tråkiga pocketböckerna! Jag vill ha ordentliga böcker med hårda pärmar och helst sydd rygg, klistrad finns det risk för att det släpper.

Annons:
Jalking
11/3/07, 10:01 PM
#1

Låt någon annan betala nypriset. Det dröjer inte länge förrän böckerna finns på loppisar och antikvariat för några tior.

Sehvrin
11/3/07, 10:46 PM
#2

Jag tycker att under 200:- för en inbunden bok är ett rimligt pris (även om jag önskar att de var billigare, för jag älskar böcker, men har rätt ont om pengar…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

vanessa
11/5/07, 12:39 AM
#3

Jag väntar alltid på bokreorna. Där kan man fynda, även om det inte blir vid själva lanseringen av dem. Då passar jag ofta på att köpa de fina "soffböckerna" med alla tjusiga bilder. Köpte nyss Christer Fuglesangs bok om människan i rymden, med tillhörande DVD. Den ligger framför mig, med plasten på fortfarande. Har den som en sugkaramell. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Pia
11/7/07, 1:51 AM
#4

Jag gillar pockets, både i stl, form och ofta med läckert designade omslag. Har inte haft ngr direkta problem med att sidorna faller isär, tack och lov.

T ex Bok & Bild här i Sthlm på Drottningatan är ju helt suveräna på att pressa bokpriserna även på relativt nya böcker. Och så säger jag som Vanessa, bokrea.

För att inte tala om hur billigt det kan bli gm att beställa via nätet.

Så nej, jag tycker inte att böcker rent generellt är så dyra - särskilt inte med tanke på vilken möda som lagts ner på flertalet…

UlrikaG
11/7/07, 10:23 AM
#5

Jag känner själv att böckerna idag ligger på ett helt ok pris, mot vad det varit tidigare.

Ibland kan det dock bli för mycket, när man stoppar hela famnen full och sedan skall betala ;)

Upp till toppen
Annons: