Annons:
Etikettövrigt
Läst 1284 ggr
Rommel
2007-10-10 20:51

Kinesisk mytologi

Jag fick tag i fyra av de fem böckerna av Cheng ´en Wu som ingår i "Färden till västern" på ett antikvariat. Vol. 1-4, alltså. Och jag är av naturen sådan, att jag bara måste ha alla böcker som ingår i en serie om jag anser att den är värd att ha och spara.

Sökte överallt, har ringt ett annat antikvaritat idag som har haft den, sa han. Han brukar köpa serien direkt när han får "korn" på den. Jag hoppas att jag får tag på den sista boken så småningom. Bokoman, som jag är!

Den fanns på nätet på ett antikvariat, men då var det hela serien som såldes för 1500 kronor. Jag är ju bara intresserad av den sista delen. För att den ska bli komplett.

Håll tummarna för mig!Flört

Annons:
zeretki
2007-10-13 14:39
#1

Jag är intresserad av kinesisk mytologi, är denna serie nåt för en nybörjare tror du? :) Har du andra tips kanske? Jag kan läsa på svenska eller engelska men inte på kinesiska. Flört

Rommel
2007-10-13 14:47
#2

Den här är perfekt för en nybörjare. Jag är själv detsamma. Så jag håller på att "utforska området" så att säga.

Vad roligt att du också är intresserad av det. Får du inte tag på böckerna på annat sätt så har biblioteken dem. Jag kikade in på deras bokkatalog, arkivet alltså och såg att de finns.

zeretki
2007-10-13 19:19
#3

Ok, då ska jag kolla bibliotek. :)

Ja, jag känner att jag vill utforska både kinesisk och japansk mytologi, kultur och historia framöver…

Rommel
2007-10-13 20:30
#4

Ja, det är spännande ämnen. Om du har tips senare så får du gärna dela med dig. Jag delar med mig av det jag hittar.

Upp till toppen
Annons: