Annons:
Etikettpoesi
Läst 1128 ggr
SusanneStromstedt
11/5/07, 7:52 PM

Väv av tårar

Genom sandkornets öga
stormen synes ha bedarrat
Låt mig finna ro
ty en själs väv av tårar
blir till ett gränsland
bortom kärlekens alla gränser

Annons:
vanessa
11/5/07, 8:36 PM
#1

Du skriver så bra att jag blir paff. Och avundsjuk måste jag ärligt säga, fast inte för att jag inte vill att du ska kunna. Men hade jag en procent av din kunskap så skulle jag hjula runt av glädje .-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
11/6/07, 12:57 AM
#2

Du ville se något jag skrivit. Poesi är inte min sak direkt, men skrev ett tal till min farbror när han hade gått bort. Som jag läste upp till honom på begravningen. För självklart lyssnade han Gråter.

Talet
Inga ord kan förklara sorgen i mitt hjärta,  däremot glädjen över att du var i mitt liv.

I ditt knä, i din famn, mötte jag solen.
I ditt varma hjärta bjöds jag in.

För mig var du trygghet, värme, fyllt med en stor dos glädje.

Nu har du som var en av solarna i mitt liv slocknat,  men förvandlats till en strålande stjärna som visar vägen.

Jag kommer alltid att minnas tryggheten. Värmen. Glädjen. Tack för kärleken du gav mig.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SusanneStromstedt
11/6/07, 1:04 PM
#3

Vanessa!!!!Nu blev jag stum!!!!Jag ryser över hela kroppen!!!Fyfasiken så bra!!!!!Jag vill att du skriver mera!

SusanneStromstedt
11/6/07, 1:06 PM
#4

Får jag lova att visa upp din dikt på min poesisajt?

Jag vill att du ska få en rättvis bedömning! Glad

vanessa
11/7/07, 5:44 PM
#5

Tack vad du är snäll. Jag skrev från hjärtat, även om det var stressat ändå. De sista orden la jag till utanför kyrkan.  

Så länge det står att jag gjort det hela så är jag öppen för det mesta :-). Du vet hur man är, när orden som inte kostar något ändå är en av ens finaste ägodelar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: