Annons:
Etikettövrigt
Läst 1470 ggr
kermit
2007-11-04 18:33

Gör din egen bok

Är det någon som provat det som görs reklam för i bannern här ovan?

Annons:
vanessa
2007-11-05 00:28
#1

Jag har loggat in mig där för att göra en i julklapp till mamma. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

kermit
2007-11-05 22:24
#2

jag är lite nyfiken på kvalitén, eftersom jag har en idé jag skulle kunna tänka mig använda det till, men vill inte lägga ner tid och pengar på det om det inte ser någerlunda proffsigt ut. Du får rapportera när du får din bok Vanessa  =) och lycka till med julboken

EmmaG
2007-11-06 13:50
#3

Jag blev medlem där innan reklamen kom upp på iFokus =)

Jag gör en bok i morgongåva till minblivande man. Den handlar om våra år tillsammans fram till bröllopet

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

kermit
2007-11-06 16:04
#4

#3 vilken bra idé. =) Och sedan får ni fortsätta med pappersbröllopsboken fram till guldbröllopsboken, så har ni en egen samlingsserie till era barn och barnbarn  =)

vanessa
2007-11-07 17:45
#5

Kvaliten ser väldigt bra ut, så den tvivlar jag inte på. Men tyvärr kan man inte bestämma papperskvaliten och sådant. Vissa saker får man vänta med tills ett bokförlag kastar sig över ens saker… /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[Inana]
2007-11-07 22:13
#6

Mm, eller helt enkelt betala ett tryckeri där man kan välja papper, format och allt sånt själv?

Annons:
kermit
2007-11-08 01:42
#7

#6 Men blir inte det en väldig prisskillnad?

UlrikaG
2007-11-08 03:37
#8

nu har jag också halkat in på det där…suck, inte nog med att jag ruinerar mig på att köpa andras böcker, nu skall jag ruinera mig på att göra mina egna också…..;)

[Inana]
2007-11-08 09:19
#9

Jag vet faktiskt inte vad sånt kostar. Beror väl på hur kräsen man är om man vill lägga ut sånna pengar :)
Men ringer man till ett bra tryckeri och frågar brukar de vara väldigt snälla och hjälpsamma.

Just nu gör vi en bok i skolan, med samlade verk, går en skrivarlinje. Jag vet inte hur många vi ska trycka men vi hyr ut annonsplatser och får på så vis in pengar till att trycka boken. Fast det är klart, det vill man väl inte ha i en julklapp ;)

Spiran
2007-12-26 19:55
#10

Man kan lätt ge ut en bok här
http://www.books-on-demand.com/

AndersE
2008-01-09 19:57
#11

Min uppfattning är att "Gör din egen bok" är bra om man vill göra enstaka böcker. Så fort man vill trycka ett antal (från ca 15st) så finns det många alternativa företag.

Ett alternativ till "Gör din egen bok" är fotoföretag typ "Extra Film" där du kan göra fotoböcker med kortare texter.

Det finns en del om att skriva och trycka på Proveniens.

EmmaG
2008-01-10 15:38
#12

Givetvis har #11 rätt här!
Gör din egen bok är ju bara gångbart om man tex ska göra en kul bok & ge bort i födelsedagspresent till någon..
Är det större kvantiteter man vill åt får man se sig om efter andra alternativ.

Som jag skrev längre upp ger jag bort en bok därifrån till min blivande make i morgongåva. Beställde för ett litet tag sen & väntar med spänning på att den ska snlända i brevlådan!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: