Annons:
Etikettövrigt
Läst 1964 ggr
MimmieM
9/23/07, 5:16 AM

Pocket vs Inbundna böcker

Vad köper ni helst, pocket eller inbundna böcker?

Carpe Diem

Annons:
[Vargnatt]
9/23/07, 11:07 AM
#1

Här blir det mest inbundna :)

Annette
9/23/07, 12:14 PM
#2

Pocket, då kan man ju köpa flera ;)

AndersE
9/23/07, 12:41 PM
#3

Jag prickade "inbundna" eftersom frågan var "helst"…

Böcker som jag vill spara, och kanske läsa om, eller lämna efter mig, skall naturligtvis helst vara inbundna.

Förströelseläsning - deckare, ytligare berättelser - köper jag billigt i pocket, och kan ibland "glömma" kvar så någon annan kan läsa…

Ni har väl inte missat…

[Sajberlena]
9/23/07, 12:52 PM
#4

Det beror på när man ska ha dem.

Om jag ska på semester eller resa någonstans så köper jag pocket. Lättare att ha med sig och gör inget om de blir "solkiga".

Ska jag ha dem i bokhyllan så blir det inbundet.

Det har hänt att jag köpt pocket och sedan den inbundna utgåvan på bokrea eller dyl, om det varit en mycket bra bok som jag vill läsa igen och igen.

leja
9/23/07, 1:55 PM
#5

Köper mycket pocket, vill läsa mycket och ofta. Då har jag inte råd med inbundet. Dessutom läser jag mycket fantasy på engelska och det blir så mycket billigare med pocket. Samt att man får böckerna långt innan de kommer på svenska.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Celia
9/23/07, 3:24 PM
#6

Köper helst och mest inbundna, men pocketformat går också hem ibland. Beror mycket på vilken typ av bok det är.

Annons:
Fallande
9/23/07, 5:11 PM
#7

Inbundna tycker jäg är bättre. Känns lättare att läsa tycker jag.

bubbelbubbel
9/23/07, 5:52 PM
#8

jag gillar pocket mer än inbundet.
inbundet är snyggare i bokhyllan, men jag har ändå mer pocket :P det ligger bättre i mina små händer helt enkelt :)

EmmaG
9/23/07, 8:20 PM
#9

Vi köper böcker för att "visa upp dom i bokhyllan" eller…nja, vi köper dom ju för att läsa dom såklart! Men alla böcker vi köper är vi stolta ägare över & det är snyggare i bokhyllan med inbundna.
Pockets är fåräknade hos oss

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Abico
9/23/07, 8:38 PM
#10

Pocket är favoriten. Dom är lättar att få plats med i väskan och sen gör det inte lika ont i huvudet om man skulle råka somna när man ligger å läser och tappar boken i huvudet ;P

Hanna 

emoflickan
9/23/07, 8:46 PM
#11

jag köper inbundet endast på bokrean, och om det är nån alldeles ny bok jag måste ha o inte kan vänta på tills den släpps i pocket :) annars blir det alltid pocket för mig (ändå har jag 3 stora bokhyllor fyllda med inbundna böcker haha)

Sehvrin
9/23/07, 11:38 PM
#12

Helst vill jag ha inbundet, men jag köper pocket realativt ofta eftersom de kostar mindre och jag måste hålla nere på utgifterna så mycket som möjligt ^^'

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Martin
9/24/07, 12:54 AM
#13

Helst köper (och läser) jag bara inbundna böcker.

Vissa böcker (sådan jag vill ha kvar och skall stå i bokhyllan) är i princip bara inbundna.

Sen är det ju praktiskt att ha några pocket liggande också när man skall ut och åka buss/tåg/iväg till stranden med liten väska eller något annat där man inte behöver vara lika rädd om boken (samt det är smidigt om den är lite mindre).

mvh Martin

Annons:
UlrikaG
9/24/07, 3:28 AM
#14

Inbundna, har inte riktigt fastnat för pocket-formen…

Det finns dock en författare som jag väljer pocket av, och det är Sandemo

Mezzzanina
9/25/07, 1:15 AM
#15

Pcoket är billigare.Jag storslukar böcker och får då fler till ett billigare pris.Sedan så skickar vi oftast runt dem i familjen.Då duger pocket utmärkt.

Och så gillar jag när böckerna är lika höga i bokhyllan.(Löjligt egentligen..ha ha)

Annette
9/25/07, 1:18 AM
#16

Jag köpte en Stieg Larsson pocket nyligen. Tyvärr är texten så himla liten så det är jobbigt att läsa, trots glasögon. Dessutom saknar jag Reine Brynolfssons röst, så jag får nog lyssna på den istället.

rulda
9/25/07, 8:29 PM
#17

jag köper bara pocket, jag läser mycket på bussen och då är det lättare att ta med sig en pocketbok. Om det är en serie som jag samlar på vill jag gärna ha inbundna böcker.

parsley
9/25/07, 10:22 PM
#18

Jag köper mest handarbetsböcker och de brukar vara inbundna eller kartongerade.

Pia
9/26/07, 2:36 AM
#19

Numera nästan enbart pocket, fungerar bra i bokhyllan, bra pris och framför allt lätt att ta med sig och läsa överallt. Avskyr hur bökigt det är att ligga och läsa otympliga inbundna böcker, för att inte tala om tungt i handväskan.

Milka
9/26/07, 10:41 PM
#20

Eftersom jag vill läsa boken, inte kolla på den i bokhyllan, låter jag priset bestämma och då blir det oftast pocket :)

Annons:
madde91
9/27/07, 1:37 AM
#21

självklart poket, med en del böcker som jag tycker är extra fina köper jag inbundna.

Pocket är billigt och bra, och väger inte så mycket i väskan :)

emsems
10/2/07, 1:19 PM
#22

får mina böcker gratis.. men klart det är kul med pärmböcker, ser finare ut i bokhyllan, men egentligen bryr jag mig inte!

Kokoskorven
10/3/07, 1:44 AM
#23

jag svarade inbundna…är otålig orkar inte vänta på att de ska komma ut som pocket :) fast just nu är det en pocket som jag inte han läsa ut på en resa…kan fortfarande hitta sand i den :)

Lavine
10/4/07, 1:02 PM
#24

Jag älskar små fina miniböcker! Pocket alltså.

Men nog känns det mer "på riktigt", lite länsfåtölj och läsglasögon-aktigt att läsa en fin, tung inbunden bok med fint vitt papper. (Inte kartonnage alltså.)

lotta2
10/5/07, 2:38 AM
#25

Snål som jag är så lånar jag större delen av alla böcker jag läser gratis från biblioteket, jag hade inte haft råd med mina böcker annars i den takten jag slukar dom tyvärr. Men jag köper en hel del böcker också såklart, och då framförallt pocket. Det är ju oftast rejält mycket  billigare och i min bokhandel har dom "köp 9 och få den 10:nde gratis" så det gör ju sitt till…Men annars så köper jag mest facklitteratur inbundet och de böcker jag verkligen vill ha inbundna. Men jag vill ju helst inte ha dom i bokhyllan, pocketböckerna alltså, så dom "glömmer" jag gärna här och där till glädje för andra..:D

Rommel
10/6/07, 7:21 PM
#26

Köper både pocket och inbundet. Om jag ex.vis har läst en serie och måste vänta på nästa pocketutgivning och jag inte kan, bara för jag vill veta hur det utvecklar sig, så köper jag inbundet. Böcker som jag vill ha kvar och läsa om många gånger köper jag inbundet. Då blir det av äldre författare, många som gått ur tiden. Klassiker och sådant. Här är en salig blandning av pockets och inbundet/kartonage. `ler

Titti
10/6/07, 8:46 PM
#27

Helst inbundna böcker. Hittar jag inte boken jag vill ha inbunden, så blir det pocket.
Ska jag ut och resa så blir det pocket. Dom är lättare att få tag på på färjorna.
Bara det att just nu så ligger mitt läsande nere och på nattduksbordet ligger det 4 böcker och väntar. 24

Annons:
Linda-A
10/8/07, 12:12 AM
#28

För en fattig student är det pocket som gäller, gärna ta 4 betala för 3…

Babz
10/21/07, 2:08 AM
#29

Så länge det är böcker spelar det inte nån roll…

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

IdaS-A
11/6/07, 9:41 PM
#30

Köper sällan böcker, när jag väl gör det får det bli inbundna. Köper bara de böcker jag har läst och tyckt varit riktigt bra. På så vis har jag bara en samling av de böcker jag tycker om hemma. Sådana man kan läsa många gånger :)

Plum
3/27/08, 12:16 PM
#31

Både och, pocket är bra att ha ute på filten eller när man reser. Inbundet gosar man med i soffan. ;)

mjioo
3/28/08, 9:15 PM
#32

De enda böckerna jag har som är inbundna är Harry Potter böckerna och Sagan om ringentriliogin + Bilbo. Annars älskar jag pocket, bekvämt att ha med sig överallt och tar inte allt för stor plats hemma.

Velsan
4/9/08, 8:01 PM
#33

Inbudna när det är sånna man vill ha kvar länge, och pocket när det bara är nöje för stunden :)

MimmieM
4/10/08, 1:02 AM
#34

Jag föredrar pocket, då kan man masskonsumera med ekonomin i behåll, så vågar man låna ut dem också :)

Carpe Diem

Annons:
MarHai
4/11/08, 9:05 PM
#35

Inbundna. Skönast att läsa.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MimmieM
4/11/08, 10:32 PM
#36

Visst är det helt underbart att man faktiskt kan välja :)

Carpe Diem

Effie
7/16/08, 8:28 PM
#37

Visst är det fint med inbundna böcker, men det blir nog mest pocket ändå. Som en kollega sade; de inbundna är inte lika kul att få i skallen när man läser i sängen…Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Sukram
7/16/08, 11:37 PM
#38

#3 precis min inställning. Böcker jag ska använda som uppslagsböcker och facklitteratur = inbundna. Förströelse och läsa-på-tåget-böcker =pocket. Innehållet är det sammaFlört fast hårda böcker är värre att bära i väskan/ ryggsäcken.

Pirjo
8/21/09, 12:58 PM
#39

Enbart pocket förutom när det är fackböcker.

cillaw
8/22/09, 12:40 AM
#40

Inbundet om  jag riktigt längtat efter någon bok som jag gärna vill ha, som tex en bok av samma författare jag redan har eller dyl. Pocket om jag råkar stöta på något som verkar bra. för mig spelar det igentligen ingen roll , men inbunedey är skönare att läsa ur.

asvensso
8/22/09, 4:04 PM
#41

Haller med #19 och flera - inbudna bocker ar fia men alldeles for tungt att lasa i sangen. Mina hander varker efter ett tag och den dar mysstunden men en god bok och en kopp kaffe pa sondagsmorgonen gar helt forlorad. samma sak nar jag star pa tunnelbanan och laser.

Har i London ar det proppfullt i rusningstid och jag kan fa sta i en timme pa tuben. Da tillampar jag min enhandsfattning for den andra maste halla i stangen. Gar inte med tung bok.

Handvaskan ar full med prylar anda sa tyngre bocker funkar inte.

Jag koper bara inbundna om det ar rea samt om det ar en BARA MASTE LASA NU! bok t ex en biografi som just slappts. Alastair Campbells (Tony Blairs pressekreterare) biografi over aren med Blair var en tegelsten och kostade skjortan men efter veckor av recensioner och skvaller i tidningarna kunde man ju bara inte motsta den.

Bokhyllan ar en salig mix. Kaos och lasgladje om man vill tnka positivt…

Annons:
Filosofia
8/22/09, 8:24 PM
#42

Pocket helt klart. De är billigare, får plats bättre i bokhyllan, kan lätt tas med på resan, väger inte lika mycket i handen när man läser, etc.

Telefonkontakt
8/23/09, 12:12 AM
#43

jag går efter priset. så det blir oftast pocket, billigt och bra som sagt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Callisto
8/25/09, 12:18 AM
#44

Pocket. Billigt och lätt att ta med sig

Upp till toppen
Annons: