Annons:
Etikettfantasy-sci-fi
Läst 1397 ggr
Frida
9/20/07, 2:41 PM

Robert Jordan

Robert Jordan är en pseudonym för James Oliver Rigney Jr och det är under det namnet han har skrivit den långa och populära fantasyserien The Wheel of Time. Serien är ännu inte slutförd och det verkar som om det kan bli knapert med just den biten också.

Rigney dog den 17/9 02:45 (amerikansk östkusttid) efter en lång tids sjukdom.

Jag tycker det är så tråkigt när författare inte hinner färdigställa sina stora verk själva. Det talas dock om att Rigneys fru Harriett ska avsluta serien. Många är skeptiska till hur hennes "version" kommer att te sig men själv vet jag inte. Har bara läst första boken trots att nästan hela serien står redo här hemma i bokhyllan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
EmmaG
9/20/07, 2:46 PM
#1

Jag själv har inte läst ngt av Jordan, men min sambo kommer bli djupt besviken över att höra detta då han läser mkt Jordan.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

lisette
9/20/07, 2:46 PM
#2

han har alltså dött? jag försökte hitta information om honom igår då min bror tidigare sagt att han var döende.

vad tragiskt. blev lite ledsen för jag tror ingen kan avsluta hans böcker på det viset han hade velat. vem vet vad han hade för planer för alla i böckerna?

böckerna är sjukt bra. har läst de både på svenska och engelska, men har inte läst de två senaste (svenska) än. börjar bli lite jobbigt att hålla reda på alla människor tycker jag.

sarae
9/20/07, 2:54 PM
#3

Åh nej! Hans böcker är ju så otroligt bra, har väntat på fortsättningen i en evighet känns det som. Men nu förstår jag varför. Hade ingen aning om att han var sjuk.

Frida
9/20/07, 2:55 PM
#4

#2 Jag läste om det idag på Catahya och har försökt komma in på Jordans egna blogg som ska ligga på den här adressen:

www.dragonmount.com/RobertJordan " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.dragonmount.com/RobertJordan

Men jag kommer inte ens åt Dragonmounts huvudsidan Ledsen

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Solveig
9/20/07, 10:05 PM
#5

Jag har slutat läsa honom för flera år sen, de var nog läsvärda men han införde ju nya figurer hela tiden så det tog ju aldrig slut. 11 delar än så länge och man vet inte hur många han hade planerat. Om han hade planerat eller omhan bara fick nya idéer allteftersom han skrev. Aes sedaierna var häftiga typer:)

Pandoer
9/23/07, 11:23 AM
#6

jag har läst den första av hans böcker om "tidens hjul" eller vad den nu hette, och jag måste erkänna att det är den ända fantasy serien som jag har läst men inte avslutat. tyckte att den var jättetråkig. fast alla kan ju inte tycka lika om saker. däreot så är den väldigt bra skriven. ska nog läsa om den om ett år ungefär, kanske tycker att de är bättre då för det var något år jag läste de så..men jag tycker att början på boken är väldigt bra :)

Annons:
Cattis
9/23/07, 3:44 PM
#7

#4 MAn kommer in där nu o det finns ett inlägg från hans fru.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

rulda
9/25/07, 8:32 PM
#8

jag har följt hans serie länge "sagan om drakens återkomst" är  helt fantasktisk men jag har haft ett långt uppehåll nu då jag är trött på att vänta på fortsättningen, hade tänkt att börja om igen när serien var färdigskriven.. tråkigt att han gick bort nu får vi aldrig reda på hur han hade tänkt sig slutet.
Han var otroligt bra på att bygga historier i historien och de hände alltid någonting nytt.

lisette
9/26/07, 10:13 AM
#9

men är det itne så att han har haft slutet klart hela tiden och låst in det i något bankfack?

Upp till toppen
Annons: