Annons:
Etikettövrigt
Läst 1147 ggr
Kokoskorven
9/13/07, 2:26 PM

Nobelpriset

Kanske lite för tidigt med en sådan tråd. Lite drygt 2 månader kvar innan Horace Engdahl avslöjar vem priset går till.

Vem får det i år? Vem vill du ska få det? Vem borde ha fått det?

Handen på hjärtat, vilka böcker har du läst av en pristagare och gillat? :)  Alt. inte gillat.

Annons:
rulda
9/13/07, 2:38 PM
#1

haha jag har inte läst en enda bok av en pristagare vad jag vet.. men man kanske ska börja så man vet vilka kriterier som dom går efter när dom väljer personen i fråga. Jag är inte ett dugg insatt i npbellpriset men man kanske skulle bli…

Kokoskorven
9/13/07, 2:44 PM
#2

Ok, kanske ska skriva lite jag. :)

Har ingen aning om vem som står på tur…en kines kanske?

Hoppas på en författare med stor läskrets…varför inte min favorit John Irving? :)

Astrid borde ha fått priset.

Jag har två favoritböcker, Toni Morrisons De blåaste ögonen och Gabriel García Márquezs Hundra år av ensamhet. 

Det finns säkert massor som jag missat, det måste det göra, tips någon?

Frida
9/14/07, 9:46 PM
#3

Jag måste erkänna: min lillasyster som läser ungefär 1/100 av det jag läser har varit och nosat bland nobelpristagare. Men jag själv har knappt orkat ta reda på vem som fått priset under åren.

Det kanske kunde skrivas en artikel om vem som fått nobelpriset och när?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

UlrikaG
9/14/07, 10:24 PM
#4

#, kommer en artikelserie om nobelpriset längre fram, skall börja med den första och gå framåt, och samtidigt presentera lite historia kring Nobels Litteraturpris

har så många funderingar så när jag väl är klar har det väl blivit ett nytt år…..:)

Frida
9/14/07, 10:28 PM
#5

#4 Haha, du känner inte att du vill ha några Medarbetare?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

UlrikaG
9/14/07, 10:41 PM
#6

#5, jo har en redan, men hon har fullt upp med skolan men det skall allt ordnas det också :)

skall bara försöka strukturera upp det lite innan :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: