Annons:
Etikettbibliotek
Läst 1467 ggr
AndersE
9/11/07, 9:42 PM

Gynna din favorit

Lyssnade en stund på P1/Biblioteket idag.

Författare som sällan/aldrig lånas ut riskerar att gallras ur biblioteksbestånden. De tipsade om att man kan "stödlåna" sina favoritförfattare - i synnerhet om man har en liten udda favorit.

Låna hem din favorituddis. Låt den ligga och gosa sig hemma ett par veckor, och lämna tillbaka - så har den fått förlängt liv…

Charmigt!

Annons:
UlrikaG
9/12/07, 12:11 AM
#1

Vilket bra tips!

Jag måste erkänna att jag aldrig lånar böcker på bibliotek då böcker är så personliga för mig att jag själv måste bryta ryggen, men det är helt klart ett bra tips :)

Pia
9/12/07, 1:22 AM
#2

Instämmer i bra tips, men jag säger som Ulrika, jag vill "äga" mina böcker själv:)

Kokoskorven
9/12/07, 2:07 AM
#3

Vissa böcker måste man bara ha. Jag lyssnar på mycket böcker, är boken tilräckligt bra så köper jag den. Min käre make lånar mycket…han är väl mer sn…nä, ekonomisk heter det :)

anebit
9/16/07, 3:07 AM
#4

Ja,  jag måste oxå äga mina böcker ….. Har väl några gånger  lånat på biblan……….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

navel
9/16/07, 7:04 AM
#5

Även jag älskar att äga böcker… men så råkar jag även vara rätt så "ekonomiskt utmanad" så jag kan inte riktigt underhålla mitt ägande, eller mitt läsande på det sättet.

 Detta i kombination med att jag älskar atmosfären på bibliotek, och vetskapen om att där finns en ofattbar stor mängd med information och sagor och allt möjligt, helt gratis, och det är bara för mig att välja och vraka, leder till att jag gärna lånar böcker. :D

leja
9/16/07, 1:07 PM
#6

Har lånat mycket i mina dar. Är mer eller mindre uppväxt på bibliotek (mamma jobbade där). Men älskar ny inköpta böcker. Att jag får läsa först. Fast köper även begagnat och ger gärna bort böcker jag läst. Får även böcker i present. Så alla så alla sätt är väl bra.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Linn
9/20/07, 8:01 PM
#7

Jag läser sällan n bok mer än en gång, eftersom att det finns så mycket att välja på. men jag har börjat samla på mig böcker nu.. men det är dyrt!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: