Annons:
Etikettövrigt
Läst 3330 ggr
UlrikaG
9/16/07, 7:55 PM

BOKMÄSSA, Göteborg

29-30 september är det dags för Bokmässan i Göteborg.

Vilka skall dit? Lördagen är upptagen för min del, men söndagen skall jag nog springa dit en sväng :)

Förhoppningsvis kommer Lundell igen ;)

Annons:
Sara
9/16/07, 8:19 PM
#1

Jag hade jättegärna gått dit men på fredagen måste jag vila för att orka med Flygande illern som går på lördagen och på söndagen kommer jag att vara totalt slutkörd.

Sara

UlrikaG
9/16/07, 8:29 PM
#2

ja, det är tur man bor i götet när ni envisas med att lägga en utställning samma helg som en bokmässa! Det är ju nästan helgerån förstår du väl??

Flört

emoflickan
9/16/07, 8:49 PM
#3

utställning för min del oxo, sen är det lite tufft attköra sthlm-gbg på söndagen för bokmässa, men nog hade det varit kul :) jag ska dock bara o o kolla på utställningen, är inte mycket för o ställa ut själv så mina grabbar får vara hemma o sova =)

Sara
9/16/07, 9:05 PM
#4

# 2 Vi får tänka på det nästa år.. Flört

Sara

UlrikaG
9/16/07, 9:10 PM
#5

Glad

Frida
9/16/07, 10:54 PM
#6

Jag hoppas att jag hinner dit efter jobbet någon dag och att jag hinner bli såpass kry tills dess att jag orkar med en dag med både jobb och bokmässa. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Man kan ju bara inte missa bokmässan!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
bubbelbubbel
9/17/07, 9:25 AM
#7

vill så gärna åka. det vill jag varje gång. men har ändå bara varit där en ynka gång. men jag kom också hem med en signerad bok av mankell :D

Pia
9/18/07, 2:07 AM
#8

Åh vi pratade om att vi skulle åka dit förra året, en grupp på Katter! Och nu har det gått ett ehlt år och inte ahr det planerast något för detta inte…:/

UlrikaG
9/18/07, 2:28 AM
#9

#8, vad tråkigt, men du får gå dit på egen hand och sedan skryta om alla trevliga författare du mötte :)

MimmieM
9/18/07, 6:42 AM
#10

Ser ut som om vi får hänga samman hela helgen raring. Ska ju också upp till Skövde :) Du kan få ha mig i hälana på söndagen.. bäst på söndagen. Då vill alla bara packa ihop och åka hem, så de skänker mer eller mindre bort saker..
Klart man ska fynda också, men gratis är alltid gott :)

Carpe Diem

UlrikaG
9/18/07, 3:55 PM
#11

:) det låter bra det :)

btw, vi blir ensamma i bilen upp så det är inga problem med rövplats ;)

MimmieM
9/18/07, 8:06 PM
#12

Jag ska ju inte ha med pälsarna upp heller, så de blir nog väldigt mycke utrymme för dina i baksätet.
Ställer ut dem någon annan gång istället. Kan inte lämna lilla Nike hemma på egen hand.. :)
Får tänka på barnen ^^

Carpe Diem

UlrikaG
9/18/07, 8:15 PM
#13

:)

om inte annat så kommer sol vara hemma ;)

kan ju alltid släppa av honom här ;)

Annons:
UlrikaG
9/19/07, 2:19 AM
#14

Upptäckte idag att jag skrivit fel datum då bokmässan hålls.

Den börjar redan på torsdag :) Kan inte bli så mycket bättre ;)

Dessutom har jag lyckats få tag på ett program över hela mässan :)

Nu gäller det att hålla hårt i pengarna ;)

Frida
9/19/07, 1:46 PM
#15

#14 Nja, det gör nog detsamma egentligen. Är väl inte fören efter lunch/framåt eftermiddagen på fredagen som gemene man får komma in. Torsdagen och fredag morgon är för fackligt folk. Så har det i alla fall varit alla andra år.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Mervi
9/19/07, 1:49 PM
#16

Jag åker med jobbet på fredag, en hel dag blir det med lite miniseminarier. Skall bli jättekul.

bubbelbubbel
9/20/07, 7:33 PM
#17

*morr* blir visst ingen bokmässa i år heller eftersom vi ska ha företagsfest…

Linn
9/20/07, 7:44 PM
#18

vart i gbg är bokmässan?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

sarae
9/20/07, 8:44 PM
#19

#18 svenska mässan skulle jag tro?

Linn
9/20/07, 9:02 PM
#20

men vart är det?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Frida
9/20/07, 9:10 PM
#21

#20 Svenska mässan ligger precis vid korsvägen ett stenkast från Liseberg. Intill Gothia towers, det går inte att missa.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Linn
9/20/07, 9:42 PM
#22

AHA! där trillade tegelstenen ner. :P det hade ju vart mysigt att gå dit. har aldrig varit på en bokmässa, någon som vill berätta hur det är? vad för böcker och hur det funkar med mera. rea?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Frida
9/20/07, 9:47 PM
#23

#22 Njae, rea är nog att ta i. Tycker att det mer och mer blir samma sortiment som en helt vanlig bokhandel. Själv älskar jag antikvariaten och springer flera rundor bland deras montrar. Men visst kan man göra klipp, ingen tvekan om det.

Det intressantaste är nog små föredrag av olika personer, intervjuer och signeringar av författare mm. Sen är det många seminarier. De kostar extra och jag har själv aldrig varit på någon av dem så där får någon annan fylla i detaljerna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Linn
9/20/07, 9:49 PM
#24

vet du vilka författare som kommer dit i år? kostar det inträde? jag får precis mitt studiebodrag då så man kanske kan kolla efter en bok eller två.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Frida
9/20/07, 10:31 PM
#25

Oja inträde är det allt. Men här har du bokmässans hemsida så där kan leta efter det du söker.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Linn
9/20/07, 10:41 PM
#26

ok. misstänkte nästan det.. kom fram till att det är massa andra saker som pengarna behöver användas till så det blir nog inget med det….

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Abico
9/21/07, 11:02 AM
#27

Jag ska troligen dit. Har aldrig varit på bokmässan tidigare men min kompis har och hon påstår att en bokmal som jag inte får missa det här ^^ Så jag åker nog dit någon av dagarna.

Hanna 

Annons:
Anne
9/21/07, 11:13 AM
#28

Pia, undrar om vi kan snabbplanera? Åh, jag skulle eg. hemskt gärna vilja åka..

Pia
9/21/07, 5:47 PM
#29

Oh, det vore onekligen hur roligt som helst, Anne! *Funderar*

Anne
9/21/07, 6:28 PM
#30

Jag funderade SÅ seriöst i flera timmar, kollade resor, hotell.. ända tills jag kom på att jag är upptagen den lördagen, riktigt upptagen. F-n.

Erikalice
9/21/07, 7:14 PM
#31

Jag ska dit med min mor på fredagen, vi går som fackfolk eftersom vi båda jobbar inom skolan.. Vi åker dit varje år och brukar ha jättemysigt. En heldag i Gbg är aldrig fel :)

Abico
9/24/07, 11:06 AM
#32

Fy, jag kan inte åka -.- Jag är upptahen hela helgen.

Hanna 

Pia
9/26/07, 2:37 AM
#33

Näe vad trist, Anne:( Nästa år…

Linn
9/27/07, 2:39 PM
#34

:) det kanske blir att jag åker dit ändå!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Mervi
9/28/07, 3:20 PM
#35

Jag kom inte iväg, har blivit sjukLedsen.

Frida
9/28/07, 7:39 PM
#36

Har precis kommit hem från mässan. Blev en signerad bok av Fugelsang till en vän och massa Nemitidningar och en signerad Nemikalender  till mig själv. Annars var det rätt tråkigt i år. För en gång skulle hade det varit nyttigt med Bokias stora monter men den var nerbantad rejält i år.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Mervi
9/28/07, 7:54 PM
#37

Då kanske jag inte missat så mycket.

Abico
9/28/07, 10:43 PM
#38

Min farmor var där idag och hon sa att det var (jag citerar): riktigt trevligt.
Nästa år har hon sagt att hon ska bjuda med mig ^^

Hanna 

UlrikaG
10/3/07, 2:54 AM
#39

Oj, har varit iväg ett tag…

Blev ingen mässa för mig heller, när jag kom dit var det otroligt långa köer åt alla håll och dåligt väder så jag handlade böcker på Akademibokhandlen istället ;)

Upp till toppen
Annons: