Annons:
Etikettboktips
Läst 1537 ggr
Niklas
2007-10-02 09:58

Lästeknik

Det kanske finns några här som läser annat än skönlitteratur. Som läser för att få kunskap. Det är oftast därför jag läser. Jag vill veta något specifikt. Då är inte själva läsningen målet, utan att hitta det jag behöver så snabbt som möjligt.

Tidigare var det ett problem att jag läste så långsamt. Av en händelse fick jag veta att man kan påverka sin läshastighet ganska mycket. Eftersom det var en stor upptäckt för mig skrev jag en bok där jag beskriver hur man kan effektivisera sin läsning. Det fanns nämligen ingen svensk bok som endast handlade om lästeknik då.

Ni kan läsa lite mer om boken här:

Bok: Snabbläsning

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Martin
2007-10-02 19:49
#1

Boken beställd. Recension kommer på en sajt nära er nästa vecka. Skrattande

mvh Martin

UlrikaG
2007-10-03 03:00
#2

Åh, det har jag aldrig funderat över om det går att påverka till en större del elelr inte :)

Personligen hör jag till en av de som endast skummar igen men ändå snappar upp detaljerna, men jag skall helt klart visa denna för min pojkvän :)

vanessa
2007-10-10 02:15
#3

Själv är jag en snabbläsare, och har alltid varit det. Men är däremot snigelmatematiker, hinner nästan somna innan talet förhoppningsvis är uträknad.

Så det var intressant att läsa. Speciellt som jag trodde när du bad oss att läsa en sida av boken, att vi skulle kolla tiden det tog och hur mycket vi mindes av det vi läst. Snacka om lurad :-). Är en tävlingsmänniska. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

leja
2007-10-10 12:38
#4

Läser snababare än de flesta själv. Har altid läst snabbt, men ökat takten efter flera år på universitet. Så om jag lär mig läsa snabbare lär jag inte hinna se vad som står.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Upp till toppen
Annons: