Annons:
Etikettboktips
Läst 1349 ggr
sarae
9/20/07, 3:08 PM

Conn Iggulden - kejsaren

Någon här som har läst hans serie Kejsaren, bestående av 4 böcker (Roms portar, kungars död, svärdets fält, krigets gudar)

Ett helt makalöst verk i genren historisk skönlitteratur. Den handlar om Gaijus (Julius Caesar) liv från början till slut. Mycket är historisk fakta, men en del är ren fantasi för att få det att smälta samman.

Plöjde serien på ett par dagar och rekomenderar den varmt. Särskilt om man gillar historiska skildringar.

Annons:
emoflickan
9/20/07, 3:40 PM
#1

jodå, såklart man har dessa guldkorn i hyllan :) tycker dom e jättebra! rekommenderar även böckerna om Alexander den store (min favorit!!) av Manfredi, Valerio Massimo

[Vargnatt]
9/20/07, 7:37 PM
#2

Jag har bara läst de två första men älskar dem :)

Stefan
9/21/07, 11:49 PM
#3

Ja de är helt suveräna! Gillar att han blandar så väl mellan fakta och det skönlitterära, det känns ändå väldigt "äkta".

Håller med #1 om Manfredi också, Alexandertrilogin är riktigt bra. (Han har precis kommit ut med första boken i en ny serie, om Djinghis Khan.)

UlrikaG
9/25/07, 7:43 PM
#4

#3, en serie om Djinghis Khan låter väldigt intressant!

Stefan
9/27/07, 5:13 PM
#5

Skrev fel i #3, det är Conn Iggulden som har kommit ut med första boken i en ny serie om Djinghis Khan, "Stäppens krigare".

rumpino
5/21/08, 6:20 PM
#6

grym serie! har köpt stäppens krigare men inte börjat läsa. vill vänta tills alla delar är ute så man kan sträckläsa dem

Annons:
leja
5/21/08, 10:22 PM
#7

Har läst första delen om Djingis Khan. Den var bra, mycket kopetent skriven och han har koll på fakta. Det enda var att han läst "Den hemliga historien" men inte följt den helt. Fast vad som är sant eller inte är svårt att säga idag.

Vad ska man ha som signatur tro?

Bullerbytjejen
11/18/08, 12:51 AM
#8

Jag är inne på sista boken nu om ghengis, Bones of the hills, den är riktigt bra serien. har även läst The gates of rome, då jag inte hittade andra boken om ghengis när jag läst ut första..

Upp till toppen
Annons: