Annons:
Etikettfantasy-sci-fi
Läst 2456 ggr
UlrikaG
2007-09-19 03:06

Fantasy

HAr tråkigt så jag kollar in fantasy-böcker på nätet.

Det är ingen bra idé, jag blir helt sjuk av köplusta!!

Alla titlar som jag vill ha bara växer! Inte bra detta….

Någon mer som lider av samma åkomma?

Annons:
[Vargnatt]
2007-09-19 09:26
#1

Ja då! Fast det gäller nog alla böcker :)

gurin
2007-09-19 10:34
#2

Jo jag har också denna åkomma. Har dock inte lika mycket tid att läsa dem längre.

mvh/gurin

EmmaG
2007-09-19 12:51
#3

Nä, köper inte mkt böcker ^^ Och tycker inte att det finn så mkt jag vill ha heller så jag har inte den åkomman =)
Men igår köpte jag faktiskt en bok…Yngre gudar av Eddings, så nu har vi hela serien =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2007-09-19 13:44
#4

Nog känner jag igen det alltid. Satte en gång upp en lista på böcker jag ville ha - den blev fyra datorskrivna sidor lång Fundersam Idag skulle den nog bli ännu längre.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

emoflickan
2007-09-19 13:58
#5

jag brukar tillåta mig att köpa ett par pocketar i månaden iaf :) det jobbigaste är när man väntat på en bok jättelänge o så kommer den ut inbunden o det tar jättelänge innan pocket släpps..då måste man ju köpa den som inbunden heh, fast man kan få TRE pocket för samma pris..då svider det i plånboken ;) håller på o väntar på en raymond e feist bok som släpps i okt nu…!

EmmaG
2007-09-19 14:20
#6

Usch för pockets Confused
Ja, innehållet är desamma, dom är mkt billigare…men dom är fula! Hah!.. ^^
Vi köper bara inbundna..när vi väl köper

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
emoflickan
2007-09-19 14:37
#7

jag köper såpass många böcker i månaden att jag skulle bli ruinerad om jag bara köpte inbundna..dock blir det mkt inbundet på tex bokrea o dylikt.

Pandoer
2007-09-23 11:26
#8

de absolut bästa böcker som någonsin skrivits är serien om landet deverry, av Katharine Kerr. helt sjukt bra. har läst de 4ggr, ändå är inte serien fardigskriven än (hon håller på för fullt). En annan serie som är väldigt bra är Belgarionböckerna av David Eddings, också en väldigt bra serie!

Yuki
2008-07-10 09:24
#9

#8 Håller med.

Mezzzanina
2008-07-14 04:06
#10

Jag läser Marion Zimmer Bradleys böcker nu.

Läste den första boken "Avalons dimmor" för många år sedan och älskade den.Upptäkte nu att det finns fler delar!

Någon som läst dessa?

Författaren fokuserar mer runt kvinnorna i dessa böcker.

Där finns personer som Merlin osv men det är kvinnorna det handlar om!

Mezzzanina
2008-07-14 04:06
#11

Jag läser Marion Zimmer Bradleys böcker nu.

Läste den första boken "Avalons dimmor" för många år sedan och älskade den.Upptäkte nu att det finns fler delar!

Någon som läst dessa?

Författaren fokuserar mer runt kvinnorna i dessa böcker.

Där finns personer som Merlin osv men det är kvinnorna det handlar om!

lovlin
2008-08-23 22:50
#12

#10

jag har läst avalons dimmor i en attack av spontanitet :p hade del 2 hemlånad nu, men efter två omlån insåg jag att det inte skulle bli av den här gången. Men jag kan säga att avalons dimmor helt har ändrat min syn på hela arthur-sagan, som jag alltid tyckt var intressant.
Vet du att boken har filmatiserats? Den är typ 5 timmar lång, utelämnar knappt något och har många bra skådelspelare med. kostade typ 70 spänn på cdon så jag köpte den =)

Det är häftigt att jämföra den med filmen "merlin" där morgan le fay framstår bara som elak, girig och envis. Som sagt, helt nya perspektiv!

Effie
2008-08-24 12:54
#13

Jag har också läst Avalons dimmor, mer än en gång. Fascineras av hur en så välbekant berättelse kan få ett helt nytt perspektiv, och känslan av att det stämde; "så kan det ha varit" (om man nu kan acceptera magin…)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
lovlin
2008-08-25 00:37
#14

#13 haha. klart det går att acceptera magin :D det är den mest realistiska magin jag läst om iaf ^^

loreena
2008-09-04 11:22
#15

Finns nog massor av böcker som jag skulle vilja läsa och köpa.. men tyvärr har jag så lite tid över till läsning..Rynkar på näsan

Skulle vara roligt att kunna ha ett stort bibliotek hemma med bokhyllor ända upp till taket så man fick använda stege. I ett rum inrett i gammal engelsk stil. Glad

hus-musen
2008-09-04 13:49
#16

mm jo har en extem köplusta ibland.. nu längtar jag efer stephen kings sista bok på svenska om det mörka tornet.. den komme ri augusti 2009!! omg vet ine hur ja ska orka vänta!! vägrar köpa boken på engelska när ja har alla andra på svenska..

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: