Annons:
Etikettbokrecensioner
Läst 1846 ggr
Diana_K
9/18/07, 2:17 AM

Djävulen och fröken Prym.

En by behärskad av girighet, feghet och fruktan. En man plågad av mörka upplevelser i det förflutna. En kvinna på jakt efter lyckan. Inom loppet av en enda vecka måste de alla välja sin egen väg. Kommer de att välja det goda eller det onda?

En mystisk främling kommer till den avsides belägna byn Viscos. Med sig har han 11 guldtackor och en märklig skugga. Den gamla Bertha, som dag efter dag har suttit utanför sitt hus vid infarten till byn, känner igen skuggan som den länge förebådade Djävulen, som kommer att föra Viscos mot dess undergång. Främlingen söker svaret på den enda fråga som betyder något för honom: är människan innerst inne god eller ond? Byborna tar emot honom med öppna armar och tilldelas därmed olika roller i ett avancerat spel som kommer att märka dem för livet.

I sin roman skildrar Paulo Coelho kampen i var och ens själ mellan ljus och mörker, och det vi alla varje dag strävar efter: att våga följa våra drömmar och bemästra fruktan som hindrar oss från att verkligen leva. I Djävulen och fröken Prym blir själva mänskligheten satt på ett skrämmande prov.
*Författare: Paulo Coelho
*Genre: Roman
*ISBN: 9170280002                

Annons:
Diana_K
9/18/07, 2:23 AM
#1

Brasilianske Paulo Coelho (f. 1947 i Rio de Janeiro) är en av världens mest lästa författare. Mest känd är han för Alkemisten, som har sålt i mer än 30 miljoner exemplar i mer än 156 länder och har översatts till 56 språk. Han har erhållit en rad priser och utmärkelser och är en författare med förmåga att inspirera nationer och förändra läsarnas liv. Läs mer på bifogad länk

http://www.bokus.com/cgi-bin/P_campaign_show.cgi?c_id=22528

Pia
9/19/07, 12:47 AM
#2

Har läst de flesta av hans böcker, jag vet att så många tycker han är alldeles fantastisk, men absolut ingen av dem har givit något bestående intryck hos mig tyvärr…

JessicaL
9/20/07, 12:40 AM
#3

Djävulen och fröken Prym är en av mina absoluta favoritböcker! Absolut läsvärd för den som inte redan läst den.

sarae
9/20/07, 2:59 PM
#4

Har också läst flera av hans verk, men ingen av dem gjorde något större intryck på mig, inte ens på original språket.

men Djävulen och fröken Prym låter dock intressant. Kanks eborde ge den en chans?

LiLi
9/21/07, 9:47 PM
#5

Gillade Djävulen och fröken Prym väldigt mycket. Har också läst Alkemisten, men blev rätt besviken efter att hört så mycket om den.

[Inana]
11/8/07, 2:38 PM
#6

Jag har läst alla han har gett ut på svenska och jag är helt såld på hans böcker. Ja, helt totalt. Jag älskar hans språk och hans sätt att skriva, böcker jag läser om och om och om igen…

Annons:
vimes
11/12/07, 9:11 PM
#7

Alkemisten är nog den mest överskattade gojan på den här sidan Bibeln, fast har i varje fall förtjänsten att vara kort! :)

SussieSt
2/8/09, 9:35 PM
#8

Piffar upp gammal tråd… men ville bara säga att jag blev riktigt sugen på denna bok… återkommer när jag läsa hunnit läsa den… har inte läst något av Coelho… Skäms inte varit sugen på Alkemisten… men denna ska jag ge mig på. Glad

Maggan71
2/9/09, 2:09 PM
#9

Alkemisten tycker jag var jättebra med ett intressant och lättfångat budskap.

Gillade Djävulen och fröken Prym också, men tror att min favorit - jämte Alkemisten - är Veronica bestämmer sig för att dö.

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

mariva
2/9/09, 4:16 PM
#10

#9 Jag tycker precis som du. Kunde inte sägas bättre! Glad

Halvdansken
2/9/09, 4:30 PM
#11

Låter lite som Mästaren och Margerita. Som rekommenderas.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

SussieSt
2/10/09, 1:35 PM
#12

#9-11 Ahhhh… tack för tipsen. :)

Upp till toppen
Annons: