Annons:
Etikettövrigt
Läst 1484 ggr
ockenen
9/16/07, 11:20 AM

Book Crossing

För något år sedan gick jag med i Book Crossing, ett "sällskap" som placerar ut sina lästa böcker på stan (efter att ha registrerat dem på BC:s websajt)  med en etikett i att den som hittar en bok skall läsa den, sätta betyg, och därefter låta den vandra vidare. Idén är strålande och medlemsskapet gratis, men själv tappade jag gnistan när inte någon av de åtta böcker jag lagt ut rapporterats som upplockad. Jag undrar nu om det finns fler BC- medlemmar här, och vilka erfarenheter ni i så fall har av projektet?

Annons:
UlrikaG
9/16/07, 12:02 PM
#1

Detta har inte jag alls hört talas om tidigare!

Vilken rolig idé :)

Synd att du tappade gnistan, men jag tycker det är en jättebra idé :)

Nu hör ju jag till en av dem som anser att böckerna är heliga, därför skulle jag aldrig kunna göra mig av med dem, men jag gillar tanken :)

anebit
9/16/07, 1:42 PM
#2

Jag har en hemma som jag inte läst än. Hade glömt bort Generad      Den låg i ett bås för Metro-tidningar i Eskilstuna  

 "Ceasars örn"  av Jan Mårtenson..  Men nu skall jag läsa den och sen lägger jag ut den igen…….    Kul idé……..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Solveig
9/16/07, 2:31 PM
#3

Jag registrerade mig för många år sen, men jag la aldrig ut någon bok, det blev inte av. I den här lilla byn där jag bor har jag inte så många att byta med. Böcker är förvisso "heliga" men till slut måste man gör sig av med dem om man själv ska få plats. Böcker jag inte kan ha kvar skickar jag till Röda korset eller Brödet och Fiskarna. Kasta dem är absolut förbjudet!

anebit
9/16/07, 6:01 PM
#4

Ja kasta bort böcker är absolut förbjudet. Ger oxå bort böcker så att jag får plats med dom nya men de flesta  böcker kan jag ej göra mig av med……. köper oxå begagnade böcker ibland.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Anne
9/16/07, 8:44 PM
#5

Jag är också med, men har inte släppt ut så många böcker på länge. Borde göra ett ryck…

Sol-
9/20/07, 12:58 PM
#6

Jag gick oxå med för nåt år sedan och tyckte det var jättekul, men jag tappade oxå gnistan då ingen av mina ca 15 böcker, har blivit rapporterad…


Annons:
Upp till toppen
Annons: