Annons:
Etikettboktips
Läst 1363 ggr
Klokegård
2011-06-17 22:14

Klokegårds Boktips!

Fick lust att tipsa om några bra böcker som jag läst. Det är blandad kompott  och jag hoppas ni tycker om det. Kommentera gärna!

Om du klickar på en boktitel så kommer du till en sida där du kan läsa mer om boken. Länken öppnas i nytt fönster.

* Framgång med Facebook! av Nina Jansdotter

* Bygg upp din självkänsla! av Karen Katafiasz

* Att välja glädje! av Kay Pollak

* Rockstjärnestatus i Din Vardag!

* Mediababe! av Jacqueline Kothbauer

* Nytt Jobb! av Kristian Borglund

Har du läst någon av böckerna så får du gärna kommentera och skriva vad du tycker! Det vore kul att dela andras tankar! :)

Cecilia, Livsstilsdesigner! Klokegård - Designa Ditt Liv!

Annons:
tanteva
2011-06-23 01:37
#1

Att välja glädje är en av mina största hat-objekt när det gäller böcker Glad

Men det beror nog mer på tidpunkten då jag blev rekommenderad att läsa den. Det var en period då jag mådde riktigt riktigt dåligt (depression och ångest) och en läkare (!) rekommenderade boken till mig. Boken är säkert bra att läsa när man vill peppa sig själv, men när man är på botten ska det liksom inte komma nån klämkäck gubbe och jiddra om att det bara är att välja att vara lycklig. Skulle kanske ge den en ny chans, men jag har blivit så anti så jag blir bara arg när jag ser boken … svårt att välja glädje då Flört

Cats are like potato chips - you can't have only one!

parsley
2011-06-28 11:40
#2

Att välja glädje kan fungera om man mår någorlunda OK och behöver råd av typen, jag är inte upprörd av de skäl jag tror. Åhörare kommer inte försent till Kay Pollaks föreläsningar för att han är tråkig utan för att de är tidsoptimister som för sovit sig inte kunnat starta bilen eftersom de var tvungna att skrapa rutorna och inte hittade bilnycklarna  handväskan som försvunnit i hallen vilket berodde på att barnen kinkade när de skulle lämnas på dagis…

Boken Mediababe handlar om ett antal framgångsrika bloggare. Alla utom Blondinbella var framgångsrika, välkända och etablerade inom sitt verksamhetsområde innan de började blogga och hade alltså mycket gratis när de skulle göra sin blogg känd. Det går inte att lära sig att bli en framgångsrik eller ens läst bloggare genom att läsa Mediababe.

Rockstjärnestatus i din vardag har jag inte läst eftersom jag förknippar rockstjärnor med drogproblem och inte har någon större lust att börja knarka.

Framgång med facebook Jag har inte läst boken men vet att författaren lever som hon lär och använder facebook på ett aktivt sätt för att underhålla sitt personliga varumärke. Är man någorlunda framgångsrik och etablerad så kan man säkert ha glädje av boken för att stärka sitt självförtroende och använda sig av olika tips och tricks för att putsa på sitt personliga varumärke.

Upp till toppen
Annons: