Annons:
Etikettövrigt
Läst 1294 ggr
parsley
11/21/11, 11:57 AM

Julen 2011

Hur har ni det inför julen 2011? Önskar ni er några böcker i julklapp? Kommer ni att ge bort några böcker? Isåfall vilka?

Jag brukar önska mig handarbetsböcker, men funderar på att önska mig prenumeration på tidningen Hemslöjden resp tidningen Vi läser istället för böcker i år.

På min önskelista står Väinö Linnas Torpartrilogi samt Moa och Harry Martinsson, gärna i lite äldre, antikvariska upplagor, dvs inget som man hittar på beställning, utan sådant man mer hoppas på att hitta.

Tonårsson 1 kommer förmodligen att få Vredens Druvor. Jag tror att den finns som pocket. Det känns lite snålt att ge bort pocketböcker, men…

Tonårsson 2 kommer att få en av Kim M Kimselius böcker, signerad och inköpt på bokmässan. http://www.kimselius.se/ Hennes böcker är lättlästa och spännande och baserade på historiska fakta. Det riktar sig till lite olika åldersgrupper beroende på innehåll. En del passar från ca 10 år, andra lämpar sig mer för ungdomar på högstadiet. Rekomenderas. Böckerna går även att läsa som vuxen, bl a beroende på att de är så mycket fakta i dem och hon lyckas presentera fakta på ett levande sätt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: