Annons:
Etikettboktips
Läst 1442 ggr
ilenna90
2012-10-12 12:07

boktips =D

Är det någon som har några bra boktips till mig? :)

jag gillar chic-lit böcker (med undantag för marian keyes.), särskilt sophie kinsellas böcker, men dom har jag läst allihop.
Gillar ungdomsböcker också så länge huvudpersonerna är lite äldre. 
Tycker om dark romantic-genren också där det gärna får förekomma fallna änglar, vampyrer och sånt. (men även där har jag så klart läst twilight och även fallen ängel-serien.)
Sedan vet jag inte vad man ska kalla genren men senaste boken jag läste var water for elephants, och den tyckte jag också om.
Så det är ganska blandat! Men jag vill att det ska innehålla kärlek, humor och drama typ. Inga deckare. Nicholas sparks är också en favorit. 
Var väldigt sugen på att läsa jonas gardells 'torka aldrig tårar utan handskar' men ligger just nu på tolfe plats på reservationslistan haha.
Jag är inte så mycket för fantasyböcker så sådana tips kan jag skippa (: men det skulle vara jättekul om någon kunde tipsa mig om några böcker!

Annons:
Cafesinner
2012-10-13 18:36
#1

Vad anser du då är skillnaden på dark romance och fantasy? Detta är väl lite båda, det är en tjej som hittar ett vampyrrike och blir betuttad i en av dem typ, sjukt bra iaf. Har nog läst den 3-4 gånger. 

Skuggorna i spegeln heter den :)

ilenna90
2012-10-14 20:38
#2

haha det har du rätt i XD kanske ska säga att jag inte gillar fantasy med undantag för vampyrer och fallna änglar typ ;)

är alltså inte så mycket för böcker som eragon, harry potter, sagan om ringen osv.

tack ska kolla upp den!

parsley
2012-10-22 16:07
#3

Vad tror du om Jenny Jägerfeldt - Här ligger jag och blöder

Det är en ganska realistisk roman som bl a handlar om en tonårstjej som blir kär i en kille och hennes relation till sina föräldrar. Den är spännande, välskriven och trovärdig, även om den inte innehåller änglar, djävlar odyl.

Djävulen bär Prada, självbiografisk historia som en tjej som får jobb på en modetidning med en galen chef (kommer tyvärr inte ihåg författaren)

ilenna90
2012-10-22 16:40
#4

kan kolla upp den! =)

har redan läst den och sett filmen =)

ilenna90
2012-10-22 16:40
#5

kan kolla upp den! =)

har redan läst den och sett filmen =)

[Malin]
2012-10-23 21:15
#6

Kolla upp Sheila O'Flanagans böcker och kanske även Isabel Wolffs?

Annons:
ilenna90
2012-10-23 21:22
#7

jag har försökt med sheila faktiskt men inte gillat dom böckerna :o
isabel wolff hade jag däremot inte hört talas om, så ska kolla upp henne!

[Malin]
2012-10-23 21:26
#8

Kom på två till, dels Meg Cabots Babbeldrottningen-serie som jag tyckte var helt okej men också 50 sätt att träffa den rätte av Lucy-Anne Holmes.

Jag har recenserat flera chick lits på sistone så kika här!

ilenna90
2012-10-23 22:49
#9

jag läste den första delen av babbeldrottningen men det var så fruktansvärt mycket stavfel i den, jag överdriver inte när jag säger att det säkert var runt 50 st, så jag blev lite avskräckt att läsa tvåan XD

okej tack :)

Quennie
2012-10-30 20:38
#10
  • Amelia Atwater-Rhodes
  • Lynsay Sands
  • L.J Smith
  • Claudia Gray
  • Kerrelyn Sparks
  • Sherrilyn Kenyon
  • P.C. Cast
  • Richelle Mead
  • Lauren Kate
  • Charlaine Harris
  • Melissa Marr
  • Becca Fitzpatrick
  • Nancy baker
  • Gena Showalter
  • Alyson Noel
  • Maggie Stiefvater.

Några bra författare. Ett annat tips är att kolla på http://www.harlequin.se/sortiment/paranormal-romance.html där finns det många bra författare som jag har tipsat om uppe i texten. (:

Bara säga till om du vill ha mer tips.. Har några till författare. (:

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

Lavine
2012-10-31 00:42
#11

Tror nog att du hittar massa bra tips i #10, men tillägger ändå: Kan Lauren Oliver vara nåt?

Upp till toppen
Annons: