Annons:
Etikettboktips
Läst 2231 ggr
leemland
2013-02-06 19:28

Beautiful creatures

Någon som läst dessa böcker? Bra, dålig ?

Är lite intresserad av att läsa dom :)

Tydligen ska filmen komma nu :P

ps. vet inte om den hamna i rätt kategori .ds.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Greeneyes
2013-02-09 23:18
#1

inte jag :P men jag hade velat läsa boken och se filmen sen.

leemland
2013-02-10 10:42
#2

Ja jag också. Såg trailern på tv i förra veckan så :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Mia
2013-02-10 18:57
#3

Jag läste ut den idag, den var faktiskt rätt bra och den överraskade en  Det hände olika saker hela tiden och det var inte förutsägbart. En bra bok, ska läsa dem andra två sen. Ska se filmen nu i veckan med 

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

leemland
2013-02-10 19:52
#4

#3 Okej, då ska man kanske satsa på att köpa den :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Mia
2013-02-10 21:50
#5

Det tycker jag, den fanns på Bokia för 99kr bara 

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

leemland
2013-02-11 10:59
#6

Oj de va billigt :P Får väl köpa denna veckan så jag kommer igång med den :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
rubbermadebaby
2013-07-23 20:31
#7

Vet att det är en "gammal" tråd men jag tänker skriva ändå! 😉

Jag har läst allihopa och är väl inte sådär jätte imponerad. Tyckte att första boken var riktigt tråkig och även om de resterande blir lite bättre så kommer denna serie aldrig hamna på min "bästa böckerna jag läst"- listan.

Hon är duktig på att skriva och själva historie-idén är ju bra, men de saknar det där lilla "extra" som skulle ta dem upp på en helt annan nivå.

Tack för mig!

leemland
2013-07-24 19:49
#8

#7 Synpunkter är alltid bra :P 

Är den långtråkig att läsa? Eller hur menar du? (har inte hunnit börja med den än då jag hitta några andra böcker som jag inte läst än :P ) 

Vill du utveckla lite mer om varför du inte är så impad ? :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

rubbermadebaby
2013-07-26 00:44
#9

#8

Det är förmodligen mitt eget fel då jag hade hört att det var en bra serie, vilket höjde mina förväntningar till skyarna och när jag väl hade läst första boken så kände jag bara neej det där var inte särskilt bra, mest tråkigt.

Tänkte inte ens köpa och läsa fortsättningen men någon månad senare hade jag fortfarande inte kunnat sluta tänka på boken och kände att det nog var värt att läsa resten också. (inte för att den var bra, jag gick bara och funderade på den)

De resterande böckerna var snäppet bättre än den första men jag saknar ändå det där lilla extra som skulle ta dem till en annan nivå.

Ptja hur menar jag.. den var tråkig helt enkelt. Segdragen och alldeles för lång. Och jag är en sådan som älskar böcker med övernaturlig handling. (varulvar/vampyrer/häxor/shapeshifters osv) Men dessa böcker gjorde det inte för mig. 😛

Yelly Bean
2013-07-26 09:15
#10

Jag har läst första boken, och tycker den var ganska mysig. Inte så värst "oh, wow, vad bra bok!"-reaktion, men det var en go och mysig känsla i den. 

Läste en recension på filmen och det verkar som att allt jag tyckte gjorde det där lilla extra för boken har blivit borttaget i filmen. Tråkigt tycker jag. Ska väl se den nån gång, men har inte så bråttom. ^^

leemland
2013-07-28 19:35
#11

#9 Okej, tack för din åsikt :) Får kanske tänka lite mer på om den är något för mig :P 

#10 Okej, jag blev sugen att läsa den för jag såg trailer på den när den skulle komma på bio :P  

Jag "måste" ha en bok som är inbjudande direkt annars tröttnar jag och så ligger den bara där :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Yelly Bean
2013-07-28 20:26
#12

#11 I så fall kan du säkert tycka om den. 🙂 Den börjar sådär så att man vill veta mer med en gång, och den är lättläst. 👍

leemland
2013-07-28 20:29
#13

#12 Okej, tack :) Får se hur de blir i höst, orkar inte läsa i värmen :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Pose-idon
2013-08-14 22:37
#14

Tyckte om att rollerna var vända, istället för att det handlar om en ung tjej som träffar en övernaturlig kille så är det en vanlig kille som träffar en övernaturlig tjej. 😃 För övrigt tyckte jag boken var helt ok, inte den bästa jag läst, men absolut inte den sämsta. ^_^

//Elin

Yelly Bean
2013-08-15 17:24
#15

#14 Det tänkte jag också på när jag läste den! 👍

Upp till toppen
Annons: