Annons:
Etikettboktips
Läst 1259 ggr
Swadika
2013-03-16 01:12

John Green

Är det någon här som har läst hans böcker, jag funderar på att köpa en box med hans böcker för alla säger att de är så bra. Men vill veta om det är värt det.

Om ni har läst något av honom, vilken är bäst? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Anna
2013-03-16 01:29
#1

Jag läste The Fault In Our Stars förra sommaren och det var utan tvekan en av de bästa böckerna jag någonsin läst. John Green har ett fantastiskt sätt att berätta på och allt han skriver känns otroligt äkta. När jag läst ut TFIOS köpte jag Looking For Alaska direkt. Även den plöjde jag igenom på bara någon vecka. Två helt fantastiska böcker, och även hans två mest framgångsrika/populära. Börja med någon utav dem så tror jag inte du blir besviken! Är själv på G att ta tag i och läsa resten av hans böcker, problemet är bara att jag läser ut dem så fort… Haha. Vill att de ska räcka läääänge.

Nu läser jag böckerna på originalspråk, dvs engelska, och har ingen koll på hur bra de svenska översättningarna är. Om du är säker på det engelska språket skulle jag absolut rekommendera dig att läsa dem på engelska!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Swadika
2013-03-21 21:38
#2

Jo, man ska alltid läsa på engelska tycker jag, det blir så mycket bättre då :D Men jag får låna någon bok och se vad jag tycker ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

NaDa...
2013-03-23 22:26
#3

Ska läsa The fault in our stars till En engelska uppsats t April och är supertaggad. Har bara hört bra kritik om den boken och har hört att hans andra böcker är minst lika bra. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Malin]
2013-03-24 11:40
#4

Jag har inte läst något ännu men har både "Var är Alaska?" och "Förr eller senare exploderar jag" här hemma som ska läsas 🙂

Upp till toppen
Annons: