Annons:
Etikettboktips
Läst 1365 ggr
Swadika
2013-04-05 23:09

Boktips

Jag behöver verkligen boktips för jag hittar inga bra längre. Det måste vara kärlek i den, och gärna "förbjuden" kärlek, att det inte är en dans på rosor utan något som gör att de inte kan eller borde vara tillsammans. Äldre ungdoms eller ungvuxenbok. Dessa är mina enda krav egentligen :) Svenska eller engelska spelar ingen roll

Böcker jag har tyckt om: hungergames, twilight, All souls, John Green's böcker (har ej läst alla men några)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Tettelush
2013-04-08 16:56
#1

Har du läst Fallen ängel?

[GerbilLooover]
2013-04-08 18:42
#2

#1 Vad handlar den om? :)

Swadika
2013-04-08 20:48
#3

Nej det har jag faktiskt inte, men har hört utav många att den är bra :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Tettelush
2013-04-08 21:14
#4

# 2

Klistrat från Bokus:

"Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly…

Fallen ängel är en mörk och romantisk berättelse som centreras kring konflikten mellan de odödliga. Becca Fitzpatrick har flyttat mytologin om de fallna änglarna från gamla bibliska referenser till våra dagar."

Hade inte så stora förväntningar på boken men fastnade totalt. Var tvungen att direkt lägga en beställning på uppföljaren mitt i natten. :)

Zynell
2013-04-09 11:26
#5

Några av mina favoriter är Gena Showalter och Heather Killough-Walden. Böcker om änglar, vampyrer osv och en massa romantik. Har för mig att några av Genas böcker finns översatta till svenska, men Heathers är skrivna på engelska.

Här är några jag skulle rekommendera:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0373776985 (den här slukade jag!)

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0755380371 (första boken ur serien om fyra ärkeänglar. Jag älskade den!)

Swadika
2013-04-09 11:30
#6

Ja de verkar väldigt bra :D Jag får kolla upp dem lite mer :) Tack för alla förslag haha :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Upp till toppen
Annons: