Annons:
Etikettinnehållsdiskussion
Läst 3602 ggr
[lenniiis]
2013-07-27 22:45

Åttio dagar gul *potentsiell spoiler*

Läste precis ut "Åttio dagar gul" efter att ha hört att den skulle vara lika bra som Femtio nyanser (som jag tyckte väldigt mycket om), men måste säga att det här var en… ursäkta språket.. riktig jävla skitbok! Jag har mått dåligt hela dagen på grund av den. Den var för rå och inte alls som Femtio nyanser. Femtio nyanser var ingenting i jämförelse tycker jag (i snuskighet alltså)! Åttio dagar ger en sådan deprimerande bild och det kändes som att man fick se henne förfalla helt och hållet. Ångrar verkligen att jag läste den… Jag förväntade mig en kärlekshistoria fast med hårt sex mellan två individer, men man fick ju följa massa andra sexakter utanför deras relation, med andra personer. Avskydde verkligen boken…

Någon mer än jag som har läst den? Vad tyckte ni om den?

Annons:
[lenniiis]
2013-07-29 11:35
#1

Ingen som har läst den? :o

Emmetem
2013-08-23 14:41
#2

Själv har jag endast läst 50 Shades. Men nu blev jag lite nyfiken på att läsa den här..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Tarotstollan
2013-08-23 19:52
#3

Hade funderingar på att läsa alla dessa böcker ni nämnt men sen hörde och läste jag olika kritiker om böckerna att det var dåligt språk och div. annat så jag tappade lusten att läsa dem.
Kanske att jag ändrar mig, den som lever får se!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Yllhilda]
2013-08-23 21:38
#4

En kompis till mig som sysslar med vad dem gör i 50 shades säger att den är rentav farligt att ta inspiration från, så det du säger om 80 dagar gul förvånar mig inte alls.

Har läst sammanfattningen av båda böcker och blir nästan lite chockad att någon av dem fått så stor framgång. Nu var jag kanske lite kritisk och ursäktar mig för det.

Zynell
2013-08-23 22:47
#5

Måste säga att jag aldrig riktigt varit intresserad av att läsa 50 shades. Kan bero på den dåliga kritiken boken fått. Framgången däremot beror säkert på bra marknadsföring.

[lenniiis]
2013-08-23 23:24
#6

#3 Haha ja!

#4 Ja, 80 dagar gul vad sjukt otäck, konstig och jag mådde riktigt dåligt när jag läste den. Helt sjukt om det faktiskt går till så på vissa ställen!

#5 Den är såå fin och mysig. Storyn är kanske inte den starkaste mot slutet, men den är så kärleksfull och man blir så glad när man läser den.

Annons:
Zynell
2013-08-23 23:25
#7

#6 Aha. Det var en vinkel jag inte hört förut. Ska kanske ge den en chans ändå. 🙂

[lenniiis]
2013-08-23 23:26
#8

#7 Alltså, ettan är ganska rå och fylld med hårt sex. Men de andra två är inte alls likadana! Läs, läs, läs! Och läs inte bara ettan och tyck att de är dåliga. Läs tvåan också!!

Zynell
2013-08-23 23:31
#9

#8 Visste inte att det fanns uppföljare ute, men jag ska ta mig en titt på dem. 🙂

Bellona
2013-08-25 11:45
#10

Jag tänkte läsa den innan jag såg att många tycker som du gör, nu är jag inte det minsta intresserad av att göra det. Läste 50shades men den gjorde mig för arg och illa berörd för att jag skulle vilja fortsätta med serien. Tycker det är lite otäckt att den första bekantskap många har fått med bdsm har varit genom sådana här böcker som ger en rätt skev bild av det. Jag var inte alls förtjust: http://bokfrossa.wordpress.com/2013/06/15/fifty-shades-of-grey/#comments

[lenniiis]
2013-08-25 12:31
#11

#10 Hur menar du nu? 🤔 Varför gjorde 50 shades dig upprörd?? Du kommer förstå varför han är som han är i tvåan, så lääääs! Jag tycker inte det är SÅ brutalt i 50 shades…. Det enda som jag tycker är otäckt är att han simskar så ofantligt hårt. Men han skulle ju aldrig skada henne på något annat sätt. Och det finns ju ett stoppord….

Bellona
2013-08-26 08:36
#12

Vad jag tyckte och varför finns i länken http://bokfrossa.wordpress.com/2013/06/15/fifty-shades-of-grey/, hinner inte skriva en ordentlig förklaring nu :) Brutalt är det inte, jag har inga problem alls med bdsm och tyckte faktiskt inte det var mycket av det i boken. Däremot tycker jag Grey är rätt obehaglig om man tittar på honom med ett kritiskt öga. Speciellt hans destruktivt kontrollerande sätt och jag tycker faktiskt inte skälen till varför han är som han är spelar någon roll.

[lenniiis]
2013-08-26 10:27
#13

Jag håller med dig till viss del, men jag får en bild av att han inte vill skada henne. Han vill försöka få henne att tycka om det (vilket hon gör ibland). Men jag hänger med på hur du resonerar! Han ändrar sig massor i tvåan och trean.. Så jag rekommenderar verkligen att du läser vidare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: