Annons:
Etikettyoung-adult
Läst 1158 ggr
Zynell
8/23/13, 2:30 PM

[Young adult] Järnprinsessan av Julie Kagawa.

Till hälften alvprinsessa, till hälften människa, har Meghan aldrig platsat någonstans. Övergiven av vinterprinsen som hon trodde älskade henne är hon nu Vinterdrottningens fånge. Samtidigt som det drar ihop sig till krig mellan Sommarhovet och Vinterhovet, inser Meghan att den verkliga faran kommer från Järnhovet - varelser bara hon och hennes frånvarande prins har sett. Men ingen tar henne på allvar. Och vad är värre: Meghans alvkraft har blivit fråntagen henne och hon är fast med bara sin list till hjälp. Att lita på någon vore dumdristigt - att lita på någon som tros vara en förrädare ännu dummare. Men trots det kan Meghan inte undvika de längtansfulla viskningarna i hennes alltför mänskliga hjärta.

Det här är andra boken om Meghans Chase äventyr i landet Aldrig. Hon lovade alvprinsen Ash att följa med honom till Vinterhovet som fånge om han hjälpte henne att återfinna sin bror Ethan. Där börjar äventyret och det är spännande från första sidan. 

Liksom den förra boken är den här laddad med spänning och känslor. Det händer saker hela tiden. Ibland händer det lite för mycket saker och som läsare känns det som att man inte riktigt får andas innan nästa sak inträffar. Dessutom skulle boken behövas korrekturläsas igen eftersom den är full av stavfel. Det är det enda negativa jag egentligen har att säga om boken. Utöver det älskar jag den och boken fortsätter att hålla samma klass som den första. 

Språket är underbart, karaktärerna är härliga och historien är gripande. Det är sällan jag läser en bok två gånger, men den här är en av dem jag skulle plocka upp igen för att få leva mig in i denna magiska, fantastiska värld på nytt. 

Betyg: 5/5

Läs mer på: 

Goodreads

Annons:
Upp till toppen
Annons: