Annons:
Etikettövrigt
Läst 2463 ggr
Zynell
2013-08-23 23:27

E-böcker.

E-böcker är något som blir bara större och större utomlands, men här i Sverige är det fortfarande rätt så nytt. Vad tycker du om fenomenet e-böcker? Bra? Dåligt? Läser du e-böcker själv?

Annons:
Zynell
2013-08-23 23:30
#1

För ett år sedan kunde jag knappt föreställa mig att läsa e-böcker. Det skulle vara tryckta och så skulle de vara på svenska. Idag läser jag bara engelska böcker och till 90% e-böcker. Jag läser väldigt mycket, kanske 10-15 böcker i månaden och min bokhylla är liten. Den är redan rätt överfylld, men om jag hittar en bok som jag verkligen bara totalt älskar så köper jag den som tryckt bok istället. Det är ändå något speciellt med tryckta böcker. 😉

Apootie
2013-08-23 23:34
#2

Införskaffade just en iPad mini och har programmet iBooks. Jag tycker personligen väldigt mycket om böcker. Hur de känns, tyngden, lukten, ja, allt och var väldigt skeptisk i början, ville inte ha någon läsplatta. Men jag trivs faktiskt med min surfplatta som jag kan läsa på och känner att det är skönt att kunna ta med sig flera böcker någonstans om man till exempel har en hel serie och läser väldigt snabbt (som jag gör). Jag kommer ju knappast suta köpa böcker för det. Men mina betyg: iPad mini: 10/10 iBooks: 10/10 ( går att läsa i stort sett alla format, stort utbud i affären, dock mycket på engelska, vilket inte stör mig) Eböcker: 9/10, det är synd att det inte finns massor av svenska eböcker än, att det inte kommit in riktigt i Sverige på samma sätt än!

[Yllhilda]
2013-08-23 23:37
#3

Jag blandar verkliga och e-books. Även talböcker är bra när man pysslar med något.

Tarotstollan
2013-08-24 00:06
#4

Nej, jag vill ha riktiga böcker. Mina bokhyllor är översvämmade för länge sedan. Jag staplar i högar på golvet numera, sen flera år tillbaka!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Bellona
2013-08-25 11:40
#5

Jag blandar fysiska böcker med e-böcker. Läser jag urban fantasy och paranormal romance så blir det ofta engelska e-böcker.

chade
2013-08-26 23:45
#6

Jag läste min första e-bok igår på telefonen och tyckte att det var otroligt smidigt och bra! Lät att ta med sig, lättare att hålla en telefon/läsplatta istället för en tung bok. Så jag gillade det, men jag gillar vanliga böcker mer 😊 Skulle aldrig kunna ersätta en riktigt bok med e-böcker, tycker om att ha dem i fysisk form 🙂 Så köper jag någonsin en E-bok, kommer jag troligtvis köpa den som en vanlig bok också 😂

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-09-12 08:13
#7

eftersom jag inte har en läsplatta har det inte blivit så mycket av, blir lite osmidigt att bära med mig datorn för att läsa så då köper jag hellre böckerna. Det jag läser elektroniskt är manga och en del studielutteratur som inte går att få tag på annat håll och då är det väldigt smidigt.

Kanske ska jag fundera på att införskaffa en platta jag också, då min bokhylla redan svämmar över och vi inte har plats för mer böcker här hemma. Det tåls att tänkas på 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[KiwieMie]
2013-09-12 18:31
#8

Jag både skriver och läser e-böcker. Tycker det är bra för unga författare som mig att kunna utveckla sig och få råd om hur man kan bli bättre som författare.

[Rödluvan]
2013-09-19 08:30
#9

Jag blandar, men eböcker är väldigt praktiskt. Jag har en letto, där får det plats mycket böcker.

Skogshumblan
2013-09-23 20:00
#10

Allt som gör att människor lätt kan komma åt och konsumera böcker tycker jag är positivt sålänge det inte inkräktar på författarens rätt till sina verk och den ekonomiska trygghet som författare har rätt till.

Jag kan se ett stort användningsområde inom mitt yrke som lärare. De flesta barn har idag en smartphone elller kan få tillgång till att låna ipads på skolan och där öppnar sig massor av möjligheter.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

AnnaMoonshadow
2013-09-24 16:35
#11

Kom precis att tänka på en artikel om ämnet e-böcker som jag läste på Aftonbladet.se idag. Den förklarar ganska tydligt vad som är så populärt med e-böcker 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: