Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 2171 ggr
Zynell
8/24/13, 4:34 PM

När började du läsa?

Kommer du ihåg hur din "läs-karriär" började? 😃

Annons:
Zynell
8/24/13, 4:37 PM
#1

Jag brukar säga att jag föddes med en penna i handen, för jag har alltid skrivit. Allt från dikter, noveller till romaner. Men läsning var länge något jag inte direkt var jätteintresserad av. Jag läste kanske 5-10 böcker om året som yngre, men kunde lika väl ha uppehåll på flera år utan att lyfta en bok. Jag skrev istället. Men nu när jag har upptäckt min genre, paranormal romance, för cirka 1-2 år sedan slukar jag kanske 10-15 böcker i månaden! 🙂

chade
8/24/13, 6:45 PM
#2

Jag började läsa på egen hand som 9 åring och blev helt förtrollad av alla historier 😂 förr kunde jag läsa flera böcker i veckan.. nu läser jag inte lika mycket, då jag blivit så himla kräsen med böcker. Men när jag väl får tag på en intressant bok så läser jag i stort sätt nonstop :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Apootie
8/24/13, 7:26 PM
#3

Sen jag lärde mig läsa! När jag fick gå till bibliotek själv lånade jag jämt ca 10-20 böcker varannan vecka nästan, mycket lättläst då. Nu läser jag inte så mycket, men det går fort när jag har böcker jag gillar…

Tarotstollan
8/24/13, 7:42 PM
#4

Började tillsammans med min syster försöka skriva egna böcker med påhittade "bokstäver" när vi var ca 4 och 6 år gamla. Det blev ju inget av det för inte ens vi själva visste vad vi skrev!😃
Läsa började jag när jag var 7 år och lärde mig i skolan. Då fick vi börja låna böcker på det lilla kombinerade skol-och vanligt biblioteket som fanns i den byn.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Halvdansken
8/24/13, 11:38 PM
#5

Jag började lära mig läsa när jag var 3 år. Sen har jag fortsatt oavbrutet, mer eller mindre.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Yelly Bean
8/25/13, 8:02 AM
#6

Jag lärde mig läsa innan jag började skolan. Vet inte exakt vilken ålder, men 4-5 år kanske. Började skriva i samma veva. Läste "seriöst" eller vad man ska säga, redan i 1an och tog mig an ungdomsböcker i 2an. 😛

Annons:
Zynell
8/25/13, 12:57 PM
#7

#5,6 Wow! Imponerande att man kan lära sig läsa redan i den åldern. Jag minns att jag var redan då intresserad, men ingen lärde mig tyvärr och jag förstod inte mycket av de lustiga krumelurerna som stod i böckerna. 🤪

Yelly Bean
8/25/13, 1:09 PM
#8

#7 Haha, eller hur! ^^ Jag hade nog tur eftersom min mamma också älskade att läsa i sin ungdom och tyckte det var kul att lära mig när jag visade intresse för det. 🙂

Zynell
8/25/13, 1:13 PM
#9

#8 Vad kul med en sådan mamma! När det gäller intressen så är min mamma och jag som natt och dag. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett henne läsa en bok. 😛

Yelly Bean
8/25/13, 1:19 PM
#10

Ja, verkligen! Jag är glad för den starten jag fick. 🙂

Potatisen
8/25/13, 2:18 PM
#11

Jag lärde mig läsa när jag var fyra år.

Halvdansken
8/25/13, 4:09 PM
#12

Min mamma läste alltid för mig (och sig själv, hon är också bokmal), barnböcker och Kalle Anka och allt som fanns. Sen blev jag väl bara nyfiken på hur det där fungerade, och så provade jag själv. Med mammas hjälp gick det fint.

Hon har berättat att jag brukade väcka henne tidigt på morronen och fråga "vad kommer efter o", då satt jag och tränade på alfabetet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AnnaMoonshadow
9/12/13, 8:09 AM
#13

Jag började läsa mycket själv när jag kom upp i mellanstadiet, böckerna var en tillflyktsort från allt jag tyckte var jobbigt på den tiden och jag läste nästan konstant! Från början var det böcker så som KITTY, när jag hittade min genre, fantasy blev det ännu mer. Jag totalt rensade fantasyhyllan på biblioteket och när det inte fanns något kvar så började jag läsa på engelska.

Nu för tiden blir det inte lika mycket läsning, jag orkar inte efter heldagarna med studielitteratur, men böcker är fortfarande avkoppling för mig och när jag läser vill jag inte bli störd. Något min sambo fått erfara 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Calcifer
9/17/13, 12:43 AM
#14

Jag var nog typ 5-6 när jag började läsa. Minns att jag som sexåring läste Bröderna Hardy. The Hobbit läste jag som 9-åring och då läste jag även min första Stephen King bok. Sagan om Ringen läste jag när jag var 10 och sen blev det Harry Potter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: